Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 30. 8. 2018
  • simplyClever
  • Potovanje

Otroška soba, jedilnica, spalnica in dnevna soba v enem. Prizorišče doživetij, ki ostanejo v spominu za vedno. Na malih in velikih poteh, v vročem soncu in v objemu zime: naš (mali) avto! Da se boste spominjali le prijetnih doživetij, preberite nekaj naslednjih vrstic in si jih položite na srce. Potujte za dušo, a vozite se z glavo.

Preberite članek

  • 1. 2. 2018
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Kaj premore štirikolesni pogon, da ga zadnje čase vse več ljudi preprosto »mora« imeti? Je to le modna muha, ki gre pač z roko v roki z vse bolj priljubljenim segmentom športnih terencev, ali je na tem vendarle nekaj več? Presenečeni boste! Članek je sestavljen iz treh poglavij: začnite na začetku ali s klikom na eno od treh spodnjih fotografij izberite vsebino, ki vas zanima.

 

Sodoben štirikolesni pogon  je enostaven in učinkovit. Od voznika ne zahteva prav nobene dodatne spretnosti ali znanja. Le zdravo logiko in previdnost. Ponuja pa več oprijema, boljšo vodjivost, terensko prehodnost, hkrati pa tudi večjo varnost in sproščenost za volanom.. Hrib? Seveda! Gozdna pot? Ni problema! V blatu? Z veseljem! Odgovor na naslovno vprašanje je torej odločen da: potrebujete ga. Čisto zares.

Sodobni štirikolesni pogon, kakršen je vgrajen v modelih znamke Škoda, sodi med najboljše in najbolj uporabljane v avtomobilski industriji. Vgrajujejo ga tudi v vse modele znamk s tovrstnim pogonom v koncernu Volkswagen. Vsaka znamka ima seveda nekaj posebnosti, nekaj povsem svojih nastavitev, tudi Škoda, v osnovi pa gre vedno za elektrohidravlično večploščno sklopko, ki je nameščena pred zadnjim diferencialom. V idealnih okoliščinah je tako večina navora usmerjenega na prednjo os – v prid manjši porabi goriva, seveda. Ko je to potrebno, pa postane tudi Škodin Kodiaq, na primer, še kako resen terenec.

V videu spoznajte 4×4 pogon s programom Offroad v Kodiaqu!

Kako deluje?  

Trenutno se v Škodinih 4×4 modelih vrti zadnja, peta generacija tega sistema, ki zaradi napredne nadzorne elektronike in številnih tipal, nameščenih po vsem avtomobilu, sodi med aktivne. To pomeni, da tipala vseskozi nadzorujejo gibanje avtomobila, motor, volanski kot, pedal plina … Glede na vse parametre in programe je nadzorna enota sposobna celo predvidevati zdrs kolesa ali koles in po potrebi v delčku sekunde poslati potrebno količino navora na eno ali drugo os (še preden se kolo sploh zavrti v prazno).

To naredi tako nezaznavno in hitro (z brezstopenjskim stiskanjem parov lamel v sklopki), da tega ne zazna niti voznik, kaj šele potniki! Med vožnjo po terenu se to prilagajanje prenosa navora dogaja ves čas. In kar je najboljše – voznik mora skrbeti le za smer (in varno vožnjo), vse ostalo postori zmogljiva elektronika in hidravlika. Sistem 4×4 pa zmore še več: s pomočjo sistema EDS (elektronska zapora diferenciala) lahko pošlje do 85 odstotkov navora na le eno kolo. Vaš Kodiaq se tako ne bo ustavil niti, če bodo tri kolesa v spolzkem blatu ali na snežni zaplati. Prav tako ne bo nič hudega, če bosta eno ali dve kolesi celo obviseli v zraku. Zgolj eno samo kolo z dobrim oprijemom bo dovolj, da vas izvleče iz zagate!

Sproščeno in odločno tudi na asfaltu   

Štirikolesni pogon aktivno pomaga tudi tam, kjer bi mislili, da ga res ne potrebujete. Na utrjeni asfaltni cesti pomaga pri odločnem speljevanju, ko prenese več navora na bolj obremenjeno zadnjo os in tako izboljša oprijem, še preden bi izjemen navor motorja premagal oprijem pnevmatike in jo zavrtel v prazno. Pozabite lahko torej na pazljivo dodajanje plina pri pospeševanju z mesta ali skozi zavoje. Vse to postori inteligenten štirikolesni pogon!

Pomaga seveda tudi pri pospeševanju v zavojih: sodeluje namreč s sistemom XDS+ in prenaša več moči na zunanja kolesa ter tako izboljša vozno dinamiko, ko s tem pomaga vozilo usmerjati v zavoje. Na pomoč pride tudi takrat, ko je za zavojem skrita zaplata snega ali globoka luža: sistem v delčku sekunde vzpostavi potreben oprijem. In nenazadnje pomaga pri vleki težke prikolice pa pri nadležnem speljevanju v strm klanec in še kje …

Pa slabe strani?

Seveda ste ob vsem tem pomislili tudi na zapletenost sistema pa dodatno težo, okornost, večjo porabo, dražje servisiranje … Toda na vse to so Škodini inženirji pomislili že pred vami.

Poraba tako ni bistveno večja prav zaradi vklopa zadnje osi – do katere pride le po potrebi. Zato je tudi okretnost štirikolesno gnanih vozil povsem primerljiva z modeli s prednjim pogonom. Poleg tega sistem v popolnosti sodeluje z vsemi asistenčnimi in varnostnimi sistemi, vgrajenimi v vozilo. Še več – s terenskim programom Offroad se pogon in vsi programi, predvsem programi za stabilnost in oprijem (ABS, ESR, ESC …) povsem prilagodijo terenskemu načinu delovanja.

In zanesljivost? Po petih generacijah so inženirji sistem pripeljali skoraj do popolnosti. Verjemite, teh sto kilogramov dodatne teže, kolikor je prinese s seboj kardanska gred, vpetja, sklopka in nadzorna elektronika, je pravzaprav malo. Sploh glede na vso mehaniko in predvsem glede na količino uporabne aktivne varnosti, ki jo ponuja tak inteligenten štirikolesni sistem.


Sestavite si svoje 4×4 vozilo s konfiguratorjem ŠKODA!


Izračunajte si financiranje vozil ŠKODA s 4×4 pogonom! 


Spoznajte vse modele ŠKODA s 4×4 pogonom!


 

Q&A: vsi odgovori na enem mestu >>