{{alert.message}}
  • 9. 8. 2019
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

La Vuelta a España, na kratko Vuelta, je prava »klancarska« predstava z dvema vožnjama na čas in s kar osmimi cilji na vrhu klancev. Preberite si, zakaj velja za najtežji Grand Tour, kaj čaka kolesarje na skoraj 3300 kilometrov dolgi dirki, kdo vse so favoriti, vabimo pa vas tudi k branju pogovora z Andrejem Hauptmanom, selektorjem slovenske kolesarske reprezentance, ki bo na Vuelti v vlogi športnega diretorja ekipe UAE.

Preberite članek

novinar vs. dirkač

  • 17. 3. 2016
  • simplyClever
  • Modeli
  • Testi

Kako sta se obnesla avtomobilistični novinar in urednik Matjaž Korošak (EVO, Večer) ter nekdanji prvak v reliju Tomaž Kaučič, ko smo ju postavili pred »Easy« preizkus? In kaj sploh pomeni oznaka »Easy« ? Pametno odločitev!

Easy je racionalno

Test: Yeti Easy 2.0 TDI 4×4

Tekst: Matjaž Korošak

Kaj se skriva za oznako Škoda Easy? Pameten nakup. Povedano drugače: tako zmogljivo vozilo s štirikolesnim pogonom, kot je Yeti Easy 2.0 TDI 4×4, boste težko dobili za tako ugoden denar.
In ne le to, Easy v tem primeru pomeni tudi brez stresa! Saj veste, kako naporen je lahko nakup novega avtomobila, če proračun ni neskončno raztegljiv in prilagodljiv kot državna malha. Zato je poimenovanje Easy (angleško: lahkoten, enostaven) za opremski paket Škodinih modelov, med katerimi je tudi uspešnež Yeti, toliko bolj zanimivo. Pomeni namreč ravno to, česar doslej niste bili vajeni – da je mogoče priti do želenega avtomobila celo »na easy«, no, vsaj s precej manj stresa in prizanesljivo do osebnega (oziroma družinskega) proračuna.

Za kaj gre?

Z ugodno ceno za vstopni model (in istoimenski opremski paket), ki jo pri Škodi potem še znižajo za vrednost t. i. Škoda bona, so nekaterim Škodam cene porezali tako rekoč do skrajnosti. Pa vendar gre tudi pri tem paketu, ki ga boste našli le v Sloveniji, za sistematično nadaljevanje uveljavljene Škodine filozofije: kar največ avta za vaš denar.

Yeti je Škodina uspešnica in dokaz, da češka znamka premeteno sledi trendom, v tem primeru trendu kompaktnih športnih terencev, med katerimi ta model sicer ni bil prvi, zato pa je hitro postal eden uspešnejših. Pred dobrima dvema letoma so ga oblikovalci in inženirji še pošteno prenovili, tehnično posodobili, optično obrusili in kozmetično polepšali. Odtlej je tako na voljo v dveh različicah – kot Yeti in kot Yeti Outdoor. Slednji je z robustnejšim videzom, zaščito prednjega in zadnjega konca ter prilagojenima odbijačema spredaj in zadaj (za ugodnejši vstopni in izstopni kot) namenjen tistim, ki želijo zares zapeljati na teren. Yeti je namreč še vedno eden redkih, ki v tem kompaktnem razredu ponuja tudi stalni štirikolesni pogon. In presenečeni bi bili, kaj zmore z njim!

 

Dajte no! Stalni štirikolesni pogon, zimska ‘obutev’, dovolj oddaljenosti od tal– in gremo!

Kako se torej izkaže Yeti z oznako Easy?

Odlično, glede na ceno pa vsekakor izjemno! Yeti Easy 2.0 TDI 4×4, ki sem ga ravno zaradi njegovega »easy« imena testiral bolj »na hard« in mu nisem prizanašal z izzivi, me je na naših uničenih cestah z vsakim kilometrom znova spomnil na tisti prijetni občutek solidnosti izdelave, kompaktnosti, čvrstosti. To voznik čuti ob vsakem zavoju, še bolj na vsaki grbini. Pri Yetiju ne boste slišali nobenega ječanja, nobenega škripanja ali nadležnega potresavanja podvozja ali volana.

Štirikolesni pogon je testnemu Yetiju sicer dodal nekaj deset kilogramov (in kak deciliter porabe), toda kdor je že kdaj obstal v snegu, rinil do svojega vikenda po blatnem makadamu ali speljeval v klanec s prikolico, ta že ve, kakšne prednosti ponuja pogon na vsa štiri kolesa. S tem pogonom se seveda najbolje ujame odločen, sodoben dizelski dvolitrski štirivaljnik, kakršnega je imel tudi testni Yeti. In to v razredu, v katerem imajo domovinsko pravico v glavnem prostorninsko skromnejši, 1,6-litrski dizli!

Testnega primerka z 81 kilovati seveda ne razganja od moči, zato pa je prijazno uporaben že pri kakšnih 1500 vrtljajih na gredi in najbolj odziven, najodločnejši tam nekje nad tremi tisočaki. Prav prijetno pa zveni pri zmernih 2000 vrtljajih.

Ne bi raje kaj bolj »navitega«?

Seveda si lahko omislite močnejšega! Ampak – za kakšno ceno? Kljub začetni skepsi moram potrditi, da se mi zdi motorizacija, s katero se je ponašal testni »lahkotnež«, naravnost posrečena kombinacija navora, uporabnosti, zmogljivosti in – kar ni zanemarljivo – porabe (ter cene, seveda). Dobrih šest litrov porabe je za takšno kombinacijo spodobna številka, ki jo je mogoče doseči brez oponašanja premične šikane na cesti. Sicer pa kar priznajte, da Yetijevi terenski pojavi štirikolesni pogon tako ali tako pristaja.

" Seveda si lahko omislite močnejšega! Ampak – za kakšno ceno? "

Kompaktne mere (sem že omenil dolžino 4,22 metra?) in zahtevna konstrukcija podvozja seveda ponujajo temelj za dobro lego. Morda vam izraz posamično vpetje koles ne pomeni prav dosti, ampak verjemite, da bi brez tega Yeti le težko ponudil tako zelo nevtralno lego, tako enostaven, lahkoten vstop v zavoj, in to skoraj brez nagibanja, ki je zaradi višjega težišča za terence običajno.

Hitro mi je postalo jasno, da zmore zapeljati tudi na brezpotja (no, tega le ne razumite preveč dobesedno), a njegovo pravo okolje je pač cesta, dolga in čim bolj zavita lisa črnega asfalta, ki se pne proti vrhu gorskega prelaza. In med zavoji Yeti riše nasmeh na voznikove ustnice. Suvereno obvladuje tudi ozke in prometa polne mestne ulice, kjer vozniku višina, preglednost in okretnost lajšata vozniški stres, ki ga prinašata gneča in iskanje parkirnih mest. Preverjeno v Ljubljani in Mariboru.

Kaj pa prostornost?

Kot je za Škode običajno, ponuja Yeti na svoji dolžini presenetljivo prostornost, ki jo dopolnjuje s praktičnim prtljažnikom s prijazno veliko odprtino in seveda z notranjo prilagodljivostjo. Pri tem mislim na tri ločene sedeže v drugi vrsti (pravijo jim Varioflex), ki jih je mogoče podirati (kar seveda ni nič novega), odstraniti (dve, tri enostavne poteze) in odnesti iz avtomobila ter tako dobiti 2-, 3- ali 4-sedežnik, ne da bi se ravno studiozno lotili navodil za uporabo. Tako bo družina dobila več prostora za podmladek zadaj, podjetnik pa prostornost mini kombija s skoraj dvema kubičnim metroma prostora. Vse enostavno, hitro, pač »na easy«.

 

In notranjost?

Očitno je, da pri Škodi oznaka vstopni model ne pomeni oguljene notranjosti, vrtljivih ročk za bočna stekla ali ventilatorja namesto klimatske naprave. Mojo začetno skepso je tale zmogljivi Easy lahkotno razblinil in postopoma povsem nevsiljivo dokazal, da gre za več kot le nujno osnovo. Easy je tu oznaka za smiselnost, logičnost opremskega paketa.

Spisek je kljub vsemu dolg, na njem pa je vse tisto, kar vsak voznik najprej zahteva in na kar najprej pomisli, raje še malo več! Tu so radio Swing z USB- in AUX-vmesnikom, klimatska naprava, električno pomična ogledala in stekla ter daljinsko vodena osrednja ključavnica, sistem sedežev Varioflex, potovalni računalnik … No, kaj pravite?

Za dobro počutje za volanom (ja, tudi volan Easy je nastavljiv po globini in višini) je nujna prijetno oblikovana in temeljito izdelana notranjost. Tu ne boste občutili, da kar koli manjka. Proizvajalec zaradi cene ni sklepal kompromisov: sedeži so čvrsti, vedno nastavljivi po višini, s solidno bočno oporo. Na armaturni plošči so tista na otip prijetna, mehka plastika, prijetno visoko postavljen zaslon radia (z lahko dosegljivimi stikali), športni trikraki volanski obroč, ki kar pade v roko …

Pod črto

" Yety Easy je avto, ki ima tisto, kar v terencu potrebujete in za kar ste pripravljeni plačati. Nič več – nič manj. "

Yety Easy je avto, ki ima tisto, kar v njem res potrebujete, ali še natančneje rečeno, kar v terencu potrebujete in za kar ste pripravljeni plačati. Nič več – nič manj. Ne ponuja nobene napol uporabne »šminke« in okraskov, nobenih dragih, težko razumljivih digitalnih opcij, pač pa sodobno tehnologijo, prednosti štirikolesnega pogona in varčnega dizla ter seveda dovolj prostora, zgledno ergonomijo in predvsem dobro počutje.

Za dobrih 18 tisočakov boste res težko kje dobili več resnega terenca. Če pa tovrstnega pogona ne potrebujete in bo Yeti pri vas le v vlogi vsakodnevnega družinskega spremljevalca, vas bo verjetno več kot zadovoljil tudi 1,2-litrski TSI, in to za dobrih 13 tisočakov.

Ja, včasih je lahko tudi nakup avtomobila bolj »na easy«. Podpišem.


Tehnične informacije

Škoda Yeti Easy 2.0 TDI 4×4

  • Motor: 1968 ccm, turbodizel
  • CO2: 137 g/km
  • Poraba (test): 6,4 l/100 km
  • Dimenzije (d/š/v): 422/179/169 cm
  • Moč: 81 kW (110 KM) pri 3500 vrt./min
  • Navor: 250 Nm pri 3000 vrt./min
  • Zmogljivosti: 12,2 s (0–100 km/h), 175 km/h
  • Teža: 1550 kg
  • Cena: 18.999 EUR (s Škoda bonom)

 

 


Ati, daj ful gas!

Test: Yeti Easy 2.0 TDI 4×4

Tekst: Tomaž Kaučič

Če iščete zvestega sopotnika, ki na avtocesti drži korak s tempom na levem pasu in ki vas zmore zapeljati po ne najbolje vzdrževani makadamski cesti do samotne koče sredi zelene jase na vrhu Pohorja, ter če želite ob tem biti še na voljo prijatelju, ki je pravkar kupil pralni stroj, pa ne ve, kako bi ga spravil do hiše, je Škoda Yeti idealna izbira. Tudi v različici Easy.

Čeprav se z njim nisva družila dolgo, je bilo časa vendarle dovolj, da sva se dodobra spoznala. In bilo je prav prijetno, tako prijetno, da bi Yetija z veseljem parkiral v svojo garažo. Avtomobil namreč pooseblja aktivno, avanturistično življenje, in medtem ko lastnika med tednom pridno vozi v službo, ga konec tedna kar kliče iz garaže: Pridi, greva na izlet! Pelji me na sprehod!

Akcija!

" Ko sedeva k mizi in naročiva, mu Yeti še kar ne da miru: cena? Ne boš verjel, mu odvrnem. Niti 19.000 evrov ne! Kolega kar ne more verjeti svojim ušesom. "

Aktivno so minevali tudi moji dnevi z njim. V službo – malce višji položaj glede na druge voznike mi godi, vendarle sem v štirikolesno gnanem terencu! Pa na sestanek v mesto – Yeti se ni pritoževal, ko sem ga parkiral na malce višji rob pločnika, in parkirišče je bilo prav zaradi tega višjega robnika prosto! Po sestanku – hop – skočim v avto in – hop – avto skoči z robnika in že se peljeva nazaj v pisarno.

Na poti iz službe grem po otroka, ki ne more skriti navdušenja nad novim vozilom. Preden se zares odpeljeva, mu seveda dovolim, da ga v celoti razišče. Najbolj mu je všeč radio in dveinpolletnik ga z lahkoto upravlja – na zaslonu na dotik menjava radijske postaje kot didžej in navija glasnost na vse pretege. Ko se odpeljeva, tudi sam posvetim več pozornosti razporeditvi stikal in gumbov. Vse je na svojem mestu in vse je tam, kjer kot voznik intuitivno iščem, kar je konec koncev logično; toliko sestavljenih avtomobilov zagotovo pomeni prednost, ki so jo v Yetiju pri ergonomiji odlično unovčili!

Ne boš verjel!

Zvečer se odpravim v mesto. S prijateljem bova malo pokramljala o življenju. Ko se ustavim pred njegovim domom, Yeti nemudoma požanje vso pozornost. Dizel? Ja, pravim. Lepo se sedi, komentira, visoko. Prikimam. Tudi zadaj je kar prostoren. Ponovno prikimam. Pa prtljažnik, vpraša. Malo skromnejši, odvrnem, vendar ima super prednost: zadnji sedeži ne le da se podrejo, dajo se celo v celoti odstraniti! Nejeverno me pogleda in kar na parkirišču mu demonstriram, da se Yeti z lahkoto spremeni v priložnostni tovornjak.

Ko sedeva k mizi in naročiva, mu Yeti še kar ne da miru: cena? Ne boš verjel, mu odvrnem. Niti 19.000 evrov ne! Kolega kar ne more verjeti svojim ušesom. Saj tudi sam nisem, ko sem ugotovil, koliko avtomobila ponujajo pri Škodi za ta denar!

Nezahteven

Ko sem naslednji dan opravljal terensko službeno delo, sem se z Yetijem še bolj spoprijateljil. Nezahteven za vožnjo dovoli Yeti lenarjenje z menjalnikom, navora je na voljo dovolj že od 1500 vrtljajev v minuti naprej. Podvozje je trše uglašeno, kar mi ugaja in kar avanturističnemu vozilu pritiče, nagibanja karoserije pa je glede na terensko zasnovo malo. Grbine zmore Yeti požirati uglajeno, vendar da vozniku brez dvoma vedeti, če je cestišče luknjasto. Tudi pri hitrejši, morda celo športni vožnji volan vzbuja dovolj zaupanja za suvereno odpeljan zavoj. Če ga je mogoče sekati v slogu relija, se Yeti ne pritožuje: konec koncev je to terenec!

Podvozje je trše uglašeno, kar mi ugaja in kar avanturističnemu vozilu pritiče, nagibanja karoserije pa je glede na terensko zasnovo malo. Grbine zmore Yeti požirati uglajeno, vendar da vozniku brez dvoma vedeti, če je cestišče luknjasto.

Kam gremo?

" Ati, kakšen avto je to? Je to ŠKODA? Ja, Kimi. Ati, je to džip? Ja, Kimi, bravo. Ati, daj ful gas! "

Konec tedna je, če imaš v garaži Yetija, skoraj nujno treba izkoristiti za izlet. Vreme nam ni bilo naklonjeno, zato smo se družinsko odločili za obisk znamenitosti, pri kateri nam dež ne bo kvaril razpoloženja. In odpeljali smo se proti Postojnski jami.

Vožnja po avtocesti je neutrujajoča – drugače kot vožnja z vlakcem v izjemni kraški jami. Še preden se nam na poti domov uspe zapeljati do avtoceste, Kimi ves zdelan od vlažnega zraka že zaspi. Škodo poženem in ugotovim, da tudi šibkejši od dizelskih motorjev zmore dovolj prožnosti pri prehitevanju in vključevanju na levi pas. Tudi pri hitrostih nad 150 kilometrov na uro Kimija piš vetra in zvok motorja ne zmotita pri njegovem spancu. Mirno spi vse do doma.

Še nekaj besed o tehniki

Štirikolesni pogon je v avtomobilu moč občutiti samo na makadamu, saj 81-kilovatni motor ne prekipeva ravno od moči, tako da bi v tem primeru raje priporočil močnejšo izvedenko. A vendarle je poraba, ki niha med 6,5 in 8 litri na 100 prevoženih kilometrov, adut, ki ga je treba upoštevati. Žal pa mi Yetija ni uspelo preizkusiti na snegu, kjer bi njegov pogon dejansko prišel do izraza.

Menjalnik je izračunan tako, da je šesta prestava dovolj dolga za avtocestne poti, prestave med drugo in četrto pa samo poudarijo Yetijevo dinamičnost. Skupaj z motorjem tako deluje kot homogena celota.

Čeprav avtomobil ni tehnološki posladek, o vgrajenih komponentah ni treba izgubljati besed – vse je preizkušeno v megalomanskem koncernu in vse deluje.

Druženje z Yetijem je minilo prehitro, z veseljem bi ga obdržal še kak dan, ga zapeljal na malce zahtevnejši teren, preizkusil njegove plezalne sposobnosti in ga umazal do ušes. A brez težav lahko zatrdim že sedaj: Yeti je funkcionalna celota všečnega avtomobila z izrazitim pridihom terenskosti in – avanturizma.

Kot nalašč za aktivnega očeta z razposajenim sinom.


Tehnične informacije

Škoda Yeti Easy 2.0 TDI 4×4

  • Motor: 1968 ccm, turbodizel
  • CO2: 137 g/km
  • Poraba (test): 6,4 l/100 km
  • Dimenzije (d/š/v): 422/179/169 cm
  • Moč: 81 kW (110 KM) pri 3500 vrt./min
  • Navor: 250 Nm pri 3000 vrt./min
  • Zmogljivosti: 12,2 s (0–100 km/h), 175 km/h
  • Teža: 1550 kg
  • Cena: 18.999 EUR (s Škoda bonom)