{{alert.message}}
  • 10. 6. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Kam greste letos na dopust? Na plažo, kamor hodite že deset let, ali boste poskusili kaj novega? Si sploh drznete?

Preberite članek

Električna prihodnost danes: Škoda iV

  • 24. 5. 2019
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Tukaj sta prvi dve električni vozili znamke Škoda: Superb iV kot priključni hibrid (PHEV) in Citigo iV s povsem električnim pogonom (BEV). Kaj pomeni iV? Gre za oznako nove Škodine podznamke za e-mobilnost.

Prehod v nizkoogljično družbo je del odgovornosti, ki so jo sprejeli  pri Škodi. Ustanovitev podznamke iV, pod katero bodo ponujali zgolj električne in elektrificirane modele, je tako pomemben del njene zelene strategije, ki pa se ne omejuje le na vozila. Podznamka iV (i kot inteligenca, inspiracija, V kot vozilo) bo skrbela tudi za razvoj sodobnih mobilnostnih storitev, vse to kot del Škodine Strategije 2025, kjer je elektromobilnost osrednji steber razvoja.

Prva dva modela, ki oznanjata vstop v novo dobo, sta torej prenovljeni Superb iV kot priključni hibrid in električno gnani Citigo iV (dobave v začetku 2020). Toda to še zdaleč ni vse, kar pripravlja znamka v bližnji prihodnosti – že drugo leto bo na voljo tudi prvi model, ki bo uporabljal novo koncernsko platformo za električne avtomobile (MEB).

Škoda bo vložila kar dve milijardi evrov v razvoj in izdelavo elektrificiranih vozil in novih mobilnostnih storitev, kar je največji investicijski načrt znamke v zgodovini. Že do leta 2022 bo imela Škoda v svojem portfelju več kot deset električnih in eletrificiranih modelov, do leta 2025 pa bi lahko vozila s tovrstnim pogonom predstavljala že 25 odstotkov vseh prodanih vozil. Ob prehodu na brezogljično mobilnost pa so si pri Škodi zadali še eno resno nalogo: do leta 2025 zmanjšati ogljični odtis flote vozil za 30 odstotkov, hkrati pa bi naj v drugi polovici naslednjega stoletja vse tovarne v Češki republiki prešle na obratovanje s CO2 nevtralno električno energijo. Spopadli naj bi se tudi s problemom ponovne rabe in reciklaže izrabljenih vozil, predvsem pa pogonskih baterij.

Citigo iV: mestni malček z ničelnim izpustom CO2

Citigo iV je prvi povsem električni model češke znamke v njeni 124-letni zgodovini. Zakaj prav Citigo? Odgovor je pravzaprav preprost: ker je zaradi svoje namembnosti in dimenzij idealno mestno vozilo, kjer prednosti električnega pogona, ničelni izpust, tiho delovanje, okretnost … pridejo najbolj do izraza. Navkljub slabim 3,6 metra v dolžino in 1,64 metra v širino ponuja prostorno kabino za štiri odrasle in ob tem še 250 litrov prtljažnega prostora (ki ga je mogoče povečati na 923 litrov, če podrete zadnja naslonjala sedežev).

Tudi sicer Citigo iV ni bistveno drugačen od sorodnika s klasičnim pogonom, ki ga bo povsem izpodrinil že v drugi polovici leta. Nov je sicer odbijač in zaprta maska, nova so ogledala z vgrajenimi smerniki, dnevne LED luči in meglenke so serijske, napis ŠKODA je zdaj na prtljažnih vratih. Posebnosti je sicer še nekaj, najbolj zanimivi so asistenčni sistem za vožnjo v svojem voznem pasu (Lane Assist) in mobilne online storitve, s katerimi je mogoče dostopati do avta in podatkov o vožnji, porabi, polnjenju, celo klimatizaciji … na daljavo.
Pogonski sklop tega mestnega malčka predstavlja električni motor s 61 kW moči, ki poganja prednja kolesa (preko enostopenjskega menjalnika), posebno impresiven pa je navor električnega motorja, saj zmore kar 210 Nm. In seveda – v dnu vozila je baterijski sklop z zmogljivostjo 36,8 kWh. Vse to pomeni, da je malček še kako okreten in uren med zavoji ter samaforji. Ne verjamete – le 7,6 sekund potrebuje do 60 km/h, 12,5 s do 100 km/h, končna hitrost pa je omejena na 130 km/h.

Do 265 kilometrov dosega ponuja ta električni malček (WLTP), kar je dovolj za brezskrbno mestno in primestno vožnjo, pa tudi kaj več. Doseg je seveda odvisen od številnih dejavnikov, še najbolj pa od voznikovega načina vožnje. In ko je baterija prazna, je treba do polnilca. Tu imate tri možnosti: polnjenje preko gospodinjske vtičnice (2,3 kW), preko stenske polnilnice (7,2 kW) in preko hitre polnilnice (DC, 40 kW). Od te izbire je odvisna hitrost polnjenja baterije – do 80 odstotkov je mogoče baterijo preko gospodinjske vtičnice napolniti v dobrih 12,5 urah, dobre štiri ure potrebuje baterija z 7,2 kW polnjenjem, eno uro pa bo polnjenje trajalo na hitri polnilnici.

Superb iV: najboljše iz obeh svetov

Pionirsko vlogo so pri Škodi namenili tudi (prenovljenemu) Superbu. Ta model bo namreč prvi v zgodovini s priključnohibridnim pogonskim sklopom in tako namenjen tistim, ki želijo vse najboljše, kar omogoča električni pogon, hkrati pa potrebujejo tudi doseg, ki ga električni modeli (ta trenutek še) ne ponujajo. 850 kilometrov ponuja pogon z notranjim zgrevanjem, temu pa gre dodati še 55 kilometrov z elektromotorjem.

Superb iV torej poganjata bencinski motor 1.4 TSI s 115 kW (156 KM) in elektromotor z 85 kW. Največja izhodna oziroma sistemska moč je kar 160 kW (218 KM) in kar 400 Nm navora. Tako je Superb iV lahko več kot le dinamičen spremljevalec, ves njegov potencial pa je moč priklicati z voznim programom Sport in bližnjično stikalo (ob ročki menjalnika), sicer pa je tu še e-Mode (električni pogon) in Hybrid mode, kjer sistem sam kombinira oba pogona glede na okoliščine.
Sistem sicer poganja prednja kolesa preko 6-stopenjskega DSG menjalnika (v katerem je nameščen e-motor), kar omogoča posebno varčno in trajnostno mobilnost brez sklepanja kompromisov. Superb iV seveda izpolnjuje emisijski standard Euro 6d TEMP; emisije CO2 so tako pod 40 g/km. Baterijski sklop z močjo 13 kWh omogoča zgolj z električnim motorjem doseg do 55 km v ciklu WLTP (in celo do 140 km/h hitrosti). Polniti ga je mogoče s standardno vtičnico za gospodinjstvo (približno 6 ur), s stenskim polnilcem (3,5 ure) ali med vožnjo z bencinskim motorjem in z regenerativnim zaviranjem (pretvarjanje mehanske energije pri zaviranju v električno).

Superb je tudi v tej izvedbi ostal eden najbolj prostornih avtomobilov v razredu, saj je velik baterijski sklop prtljažniku odščipnil le 140 oziroma 150 litrov in tako meri 510 litrov (Combi) oziroma 485 litrov (limuzina). Vse ostale zunanje in notranje mere so praktično nespremenjene.

Voznik priključnega hibrida bo imel na voljo še nekaj povsem specifičnih priboljškov: tako bo ta model edini med prenovljenimi Superbi dobil infotainment sistem zadnje generacije, ki je s pomočjo vgrajene (e-SIM) kartice vedno online, posodobljen, z zadnjimi prometnimi informacijami, zraven pa je še sistem pogleda okoli avtomobila Area View, sistem za pomoč pri parkiranju prikolice (Trailer Assist) in brezžična povezava za Apple Car Play (SmartLink je serijski). Ravno tako si bo voznik lahko preko aplikacije za pametni telefon nastavil željeno temperaturo v avtu, nadzoroval polnjenje baterije, »virtualni kokpit« oziroma digitalna instrumentna plošča pa je z infotainment sistemom Columbus (in z nekaj posebnimi, za hibrida lastnimi prikazi) serijski.

Sorodni članki