Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 8. 10. 2018
  • simplyClever
  • Nerazvrščeno

Ko pridejo v naš svet otroci, se vse postavi na glavo, tudi naše pojmovanje in uporaba avtomobila. Če smo se samski ali v dvoje lahko mirno ozirali po trendih, športnosti, konjskih močeh, užitkih zgoraj brez in še kakšni lastnosti, ki je predvsem božala naše srce in čustva, se z otroki stvari spremenijo.

Preberite članek

Enaka moč, različna motorja

  • 1. 10. 2018
  • simplyClever
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Enaka moč, različna motorja, oba pa več kot racionalna izbira. Kakšne so podobnosti in razlike?

KAJ IMATA SKUPNEGA?

  • Tako bencinski motor 1.0 TSI kot dizelski motor 1.6 TDI razvijeta identično moč 85 kW (115 KM), vendar pri različnih vrtljajih.
  • Gre za dva najsodobnejša, varčna in predvsem čista motorja, ki oba ustrezata najzahtevnejši okoljski normi EU6.
  • Pri obeh gre za neposredni vbrizg goriva v zgorevalno komoro pod visokimi pritiski (skupni vod) in za prisilno polnjenje (turbopolnilnik na izpušne pline).

KAJ VAS BO PRESENETILO?

  • Povsem spodobno hitro pospešita od 0 do 100 km/h (9,9 oziroma 10,1 s do 100 km/h).
  • Prikolica? Brez skrbi, do 650 kg težak priklopnik (nezaviran) lahko vlečeta brez težav!
  • Za oba pogonska stroja je mogoče dobiti tudi samodejni menjalnik, in sicer sedemstopenjski DSG.

NJUNI PLUSI

  • Zaradi konstrukcije in uporabe aluminija gre za lahka pogonska stroja, kar pomeni več okretnosti, enostavnejšo vodljivost, vzdržljivejše in učinkovitejše zavore, manjšo obrabo mehanskih delov, manjšo obrabo pnevmatik …
  • Manjša poraba goriva.
  • Majhna prostornina in zmerna moč pomenita tudi druge prihranke, ki jih velja upoštevati: nižjo letno dajatev za uporabo cest (62 oziroma 96 evrov) in ugodno obvezno zavarovanje že za nekaj sto evrov.

NJUNI MINUSI

  • Oba motorja zahtevata od voznika malce več zbranosti pri vožnji in predvsem pri striktnem pretikanju v višjo prestavo – zlasti takrat, ko gre za varčno, ekonomično vožnjo.
  • Tudi polno obremenjena Octavia bo še vedno spodobno hiter avto, ampak na gorskem prelazu potem seveda ne boste med najhitrejšimi.
1.6 TDI
  • Moč 85 kW razvije pri nižjih vrtljajih kot TSI, in sicer pri 3.250 do 4.000 vrt./min.
  • Zmore 250 Nm navora (pri nizkih 1.500 do 3.200 vrt./min).
  • Povprečna poraba motorja TDI je 4 l (povprečje NEDC).
  • Octavia tudi z motorjem TDI tehta skromnih 1.305 kg (z voznikom).

ZA KOGA JE?

  • Če sodite med tiste voznike, ki prevozijo precej več kilometrov od povprečja (tudi z obremenjenim avtomobilom), in to po večini na avtocesti, potem bo TDI pravi motor za vas.

KJE GA NAJDETE?

  • TDI je s 85 kW na voljo v Octavii, v nekaj močnejši različici (88 kW/120 KM) pa še v Superbu.
1.0 TSI
  • Moč 85 kW razvije pri višjih vrtljajih kot TDI, in sicer pri 5.000 do 5.500 vrt./min.
  • Zmore 200 Nm navora pri (za bencinski motor) še vedno ugodno nizkih 2.000 vrt./min, zato krivulja ostane uporabno ravna do 3.500 vrtljajev.
  • Povprečna poraba motorja TSI je 4,8 l.
  • Octavia z motorjem TSI tehta skromnih 1.225 kg (z voznikom).
  • 1.0 TSI je spet pobral nagrado za mednarodni motor leta 2018 v svojem razredu.

ZA KOGA JE?

  • Če je izjemno tiho in mirno delovanje pogonskega stroja visoko na vaši prioritetni lestvici, ob tem pa se po številu prevoženih kilometrov uvrščate med povprečne voznike, potem pač ne morete mimo motorja TSI.

KJE GA NAJDETE?

  • Zagotovo je 1.0 TSI eden najbolj razširjenih motorjev v koncernu Volkswagen, in to v več verzijah. V najmočnejši različici s 85 kW pa ga je moč najti v Octavii in Karoqu.

Sorodni članki