{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

Fantovski petek

  • 18. 1. 2015
  • simplyClever
  • Testi

Po moško z novo Fabio.

Kot avtomobilskemu zanesenjaku mi pravo rekreacijo za dušo in telo pomeni le vožnja. Cesta vedno živi in kdor zna brati njene zgodbe, je ne bo videl kot dolgočasno sivo premico, ki povezuje točki a in b. Stik s podlago je kot slikarjevo platno, na katerem se včasih ležerno, drugič spet v spremljavi cvileče arije puščajo sledi novih in novih asfaltnih zgodb. Da, življenje je lepo.

Enako velja za avtomobile. Veliko število kilovatov oziroma konj ni vedno tisto ključno merilo in pot do prave vozniške sreče. Pravo nirvano za volanom je v resnici moč dožive – ti predvsem v avtomobilu z dušo in voljo do razumevanja voznikovih želja. Hedonizem zavitega asfalta sem v enem od svojih fantovskih petkov na domačih ovinkih z veliko žlico zajel z njo, brhko Čehinjo.

ZJUTRAJ TEKAČICA, POPOLDAN ODVETNICA

Korak proti parkirišču je bil lahkoten. Prvi dve generaciji Fabie dobro poznam in nehote se nasmehnem, ko se spomnim iskrivosti prve dizelske RS-ke in druge turbobencinske s hitrim menjalnikom DSG in 180 konji v nosu. Kako seksi sta znali oddrseti preko radija naštudiranega zavoja, se samozavestno postaviti na prehitevalni pas in prav po moško ugrizniti v bankino.

Potem ugledam novinko. Opa! Širše in nižje postave je, poudarjena je njena atletska anatomija, nekaj prav šik elementov, prepoznavnih iz koncepta visionC, pa ji dodaja dotik elegance. Všeč mi je, da je damica po videzu nedvomno postala dama, ki ve, kaj hoče! No, mladci jo bodo utegnili videti tudi drugače. Kot tekačico, ki zjutraj s ploskim trebuščkom, vrhunskim podvozjem, oprostite, dolgimi nogami in seksi zadnjico, oblečena v fluorescenčni top in razburljive pajkice lahkotno premaguje prepreke urbane džungle. Potem pa obleče sila eleganten teliran kostim s kratkim krilom in samozavestno odide v odvetniško pisarno. Moram še kaj dodati ali je jasno, zakaj ukrade moške poglede?

GOVORI JEZIK VOZNIKA

Fantovski petek se začne tam, kjer skozi volan začneva z avtom brati zgodbo, ki jo piše podlaga. Bolj kot je ta napeta, bolj uživava. Nova Fabia me razume in govori vse jezike, od skrajno dinamične retorike pa do romantičnega napeva za vožnjo v dvoje. Podvozje je odlično nastavljeno, blaženje predstavlja učbeniški kompromis med udobjem in dinamiko, kar pomeni, da boste z malce občutka tudi damo na sovoznikovem sedežu lahko peljali po moško, pa se ne bo pritoževala nad nagibanjem, ropotom, grbinami … Očetje pa smo dobili še eno Škodo, ki bo na nedeljski izlet znala družino brez občutka krivde popeljati tudi v malce ostrejšem tempu, takem za nego moške duše in ega, če smo iskreni. Tam zunaj na cesti se hitro opazi vse prednosti napredne, čvrste, a lahke gradnje. Fabia je izredno lahko vodljiva in malo kilogramov, shujšala je za 65 kilogramov, je mogoče nadzirati brez težav, tudi ko cestna fizika zaostri pogoje sodelovanja. Stabilnostna elektronika nima veliko dela in je precej zgledno kalibrirana, da pusti gibanju nekaj svobode. Novinka pa ima še enega jokerja za gimnastiko sredi zavojev: elektronsko diferencialno zaporo XDS+. Serijsko, gospodje, da boste tam, kjer bi se sredi zavoja notranje kolo sicer vrtelo v prazno, imeli več vlečne moči, več nadzora.

TSI JE STROJ …

Sredi zavedanja, da ne sedim v različici RS, nehote pokimam še motorju tam pred menoj pod motornim pokrovom. 81 turbo bencinskih kilovatov v 1,2-litrskem štirivaljnem motorju je zelo suverenih v vseh pogojih vožnje. Motorju dodatna krila, ob 175 njutonmetrih prožnega navorskega sunka, doda že prej omenjena lahka gradnja. Vse skupaj se pozitivno pozna pri porabi goriva. Četudi si jo boste na fantovski petek privoščili in jo resno pognali med svojo kombinacijo zavojev za veliko nagrado moške duše, bo to še vedno precej zmerno, kar se plačljive energije tiče. Na sto kilometrov boste z njo zapravili manj kot v nedeljo v savni in tudi znojnih kapljic zna narediti kar nekaj, da o hormonu sreče, ki se sprošča tam zunaj, ko boste uživali v glasbi in nizanju asfaltnih zgodb, niti ne izgubljam besed.

KOMUNICIRA TUDI DRUGAČE

Fantovski petek žal prehitro mine. A Fabia je pustila močan vtis. Ne samo zaradi vozniške izkušnje. Njeno celotno povprečje je odlično. Po novem vas bo tudi znala opozoriti, ko boste morda nehote pripeljali avtomobilu pred seboj preveč na odbijač in bi utegnilo počiti. S funkcijo City Emergency Braking je še posebej pozorna tam, kjer je zbranost voznika najbolj občutljiva, saj veste, na mestnih ulicah v gneči, ko fantje radi pogledamo tudi, kaj se dogaja in zlasti poleti sprehaja po pločnikih. Ko vam bo preprečila prvi nalet, boste v njej videli dobro prijateljico. Seveda brez telefona žal celo na tolikokrat omenjeni fan tovski petek ne gre več, saj ženo vedno skrbi. Pametni telefon oziroma vse, kar se na njem dogaja, znajo elektronski možgani Fabie sicer s pomočjo Mirrorlinka preslikati na 6,5-palčni zaslon, ki se razume s konicami prstov.

DOSTOPNA

17 jih ima moja Čehinja. Ne let, ampak praktičnih Simply Clever rešitev, med katerimi je celo koš za smeti. Ta pomemben element dru- žinskih popotovanj, saj fantje ne trpimo robčkov, ovitkov in drobtin po celem avtomobilu, pooseblja glavno poslanstvo Škode, in sicer uporabnost do najmanjših podrobnosti ob zavedanju, da je na prvem mestu človek, ki avto uporablja vsak dan. Za povrhu pa je avto dostopen: peljali ga boste za 1% na mesec.

 

Sorodni članki