Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 17. 7. 2018
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

Ste se kdaj vprašali, kaj ima Škoda s kolesarstvom, da že 15 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France?

Preberite članek

  • 25. 4. 2018
  • simplyClever
  • Družina
  • Modeli
  • Simply Clever rešitve
  • ŠKODA

Kako dobro se obnese novi Superb za potrebe dela, družine in prostega časa sodobnega poslovneža? Odgovor smo poiskali pri Jasni in Juretu Trillerju, ki vodita ljubljansko podjetje IDentiks in sta hkrati več kot poslovna partnerja: sta tudi mož in žena, oče in mama.

Foto: Aljoša Rebolj

Jasna in Jure sta prototip sodobnih poslovnežev, razpetih med vodenjem uspešnega družinskega podjetja, ki se ukvarja z izdelavo kartic in kartično opremo, ter svojevrstnim izzivom vzgajanja petletnice in devetinpolletnika. Zahtevna poslovno-družinska kombinacija je kar klicala po olajševalnih okoliščinah.

Proč s predsodki

»Začetek ni bil lahek, najprej sem se morala osvoboditi predsodkov,« priznava Jasna. »Do tistega četrtkovega jutra, ko sva prevzela avto, sta bila Škoda kot znamka in Superb kot avtomobil zame popolna neznanka, poleg tega pa sem bila doma in v službi že nekaj let obkrožena z vsemi prednostmi velikega enoprostorca. A v dobrem dnevu sem povsem obvladala Škodin jezik, začetni komunikacijski šumi pa so se razblinili v trenutku, ko sem na zadnji sedež prvič posadila oba otroka. Do takrat sem bila namreč vajena neprestanega čiščenja hrbtišča sprednjih sedežev in rahlo nadležnih potiskov drobnih nožic, ki so med vožnjo delovali kot neprijetna masaža hrbta.«

Superb je torej najprej prepričal z enim najočitnejših adutov, izjemno prostornostjo. S skupno dolžino skoraj pet metrov in enormnim medosjem namreč očitno in radodarno presega meje srednjega razreda, kar se najbolj pozna predvsem pri prostornosti druge sedežne vrste. Otroci, tudi večji, sprednjih sedežev z nogami ne bodo dosegli. In lahko si le mislite, kako so se enakega razkošja še isti dan razveselili Juretovi in Jasnini poslovni partnerji. Tovrstna prednost v poslovnem svetu šteje, saj takšno udobje tudi pri veliko večjih in neprimerno dražjih avtomobilih nikakor ni samoumevno. Pa ne le to, Superb udobje druge vrste izkorišča tudi za implementacijo najsodobnejših tehnoloških rešitev.

Spoznajte Superba tudi vi! Vse informacije vas čakajo na skoda.si!

Potujoča pisarna

S pomočjo aplikacije Škoda Media Command se je informacijski tok obrnil. Včasih so klimatsko napravo, radio in preostalo zabavno-informacijsko tehnologijo upravljali le tisti spredaj, danes je položaj že lahko obrnjen. Dostopna točka Wi-Fi v sodelovanju s pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki nadzor prenaša tudi v drugo vrsto. In ne le da je tudi povezljivost s spletom lahko samoumevna, posebej razvite aplikacije (na primer WeatherPro za vremenske napovedi, Sygic z navigacijskim sistemom ali Parkopedia za preverjanje prostih parkirnih mest v garažnih hišah) omogočajo zrcaljenje zaslona pametnega telefona na zaslon informacijskega vmesnika avtomobila. Superb je tako vsestransko povezljiv, povezava bluetooth, osnova v vsakem sodobnem avtomobilu, pa je obema podjetnikoma iz Ljubljane pomenila več, kot sta pričakovala.

»Bil sem navdušen. Glasnost je odlična, mikrofon dobro odziven, vse je povezano, stiki, zadnji klici, esemesi …,« našteva Jure, Jasna pa ga dopolni: »Poslovneži čas med vožnjo izkoriščamo tudi ali predvsem za telefonske pogovore in tisti oguljeni rek, da je avtomobil potujoča pisarna, ker posel zares nikoli ne počiva, drži. Do zdaj sem uporabljala običajne slušalke, jih izgubljala, pogosto so se zavozlale ali pa sem jih kje pozabila. Priznam, telefon je bil največkrat v roki in jaz v navzkrižju z zakonom. Vsakokratno samodejno vzpostavitev povezave telefona z vozilom ob zagonu motorja sva tako oba sprejemala z navdušenjem. «

Brez pripomb

Jure, nekoč voznik karavana s športnim predznakom, je svojo pozornost najprej namenil videzu Superbove drzno oblikovane karoserije: »Privlačne, klinaste poteze v skladu s sodobnimi oblikovalskimi smernicami znamke so me dobro pripravile na razkošje kabine. Sprednja maska, atraktivne LED-luči … in zatem kokpit! Sodoben, prestižen in v oblikovni harmoniji s karoserijo. Tudi ergonomskih pripomb nimam. Sedeži so nastavljivi v vse smeri. Kraljevsko! Tu so seveda še manjše podrobnosti, kot so pametni ključ in mrežice na zadnjih stranskih steklih, ki so navdušile otroka.«

V športnem načinu Superb lahkotno prenaša hitro odpeljane zavoje, s podporo najudobnejše nastavitve pa blaži grbine in luknje z odličnostjo limuzin višjega razreda.

Superb premore skupaj kar 29 Simply Clever rešitev. Prtljažnik je na primer opremljen z odstranljivo LED-svetilko in posebnimi pritrdišči za preprečevanje drsenja prtljage, sprednji sovozniški sedež se v enoprostorskem stilu poklopi ter v kabini sprosti prostor za tri metre in deset centimetrov dolge predmete, v vratcih rezervoarja za gorivo je skrito strgalo za led, v kabini je žep, namenjen tabličnim računalnikom, ki ga lahko dopolnjujeta dva posebna nosilca tablic (ali mobilnih telefonov), nameščena na nosilce vzglavnikov sprednjih sedežev. Poslovneži bodo cenili tudi 230-voltno vtičnico, očetje, ki bi radi na morje odvlekli prikolico, pa otročje lahko nameščanje (in pospravljanje) vlečne kljuke.

In osebna favorita našega poslovnega para? Jureta so navdušili samodejno odpiranje prtljažnih vrat, ki ga sproži kretnja noge pod zadkom vozila, in dva dežnika, spravljena v posebnem utoru v sprednjih vratih. Jasni je bilo všeč držalo za steklenice med prednjima sedežema, v katerem se steklenica oziroma plastenka trdno zasidra in se ne premika niti takrat, ko želiš odviti zamašek. »Med elegantnejšimi rešitvami, ki so precej primerne predvsem za nežnejši spol, je tudi ključ,« omeni Jure še sistem KESSY za prostoročno odklepanje, zaklepanje in zagon motorja. »Ko ženska enkrat spravi ključ v torbico, traja precej dolgo, da ga spet najde. Vsaj pri nas je to znanstvena fantastika. Torej je ta rešitev odlična, saj je ključ mirno lahko ves čas v torbici.«

Vam na uslugo

Superb pa premore tudi zajetno mero elektronske inteligence, ki ne rešuje le pločevine, ampak tudi življenja. Vseh asistenčnih sistemov je kar 25. Izstopa predvsem aktivni radarski tempomat s samodejnim prilagajanjem vozilom spredaj. Ta v sodelovanju s samodejnim aktivnim zadrževanjem vozila na voznem pasu v primeru voznikove nepozornosti tvori osnovo sistema za povsem avtonomno vožnjo v gneči. Sodelovanje omenjenih sistemov ne pomeni le vrhunske aktivnovarnostne zaščite, ampak je zagotovilo za občutno manj naporne družinske ali poslovne poti.

Seveda se seznam pomagal nadaljuje: Superb se zna v primeru voznikove popolne neodzivnosti, na primer zaradi zdravstvenih težav, samodejno upočasniti, se umakniti na rob vozišča in vklopiti vse štiri smerne utripalke, s samodejnim zaviranjem se zna odzvati ob nevarnosti trka ter tako zmanjša ali celo povsem prepreči posledice prometnih nesreč, zna opozarjati in samodejno zavreti v primeru nevarnosti naleta od zadaj ob vzvratnem zapuščanju parkirnega prostora, brati prometne znake … Elektronska vojska dragoceno vsebino vozila ščiti tako učinkovito kot še nobena Škoda.

Po delu – oddih

Čas je za zadnje tri kritično pomembne preizkuse:
1. kako bo Superb zadovoljil vsestransko zahtevnega voznika,
2. kako se bo obnesel prtljažnik in
3. kako se bosta na daljši poti z novim avtom razumela otroka?

»Krajši oddih ali daljše počitnice, ni pomembno. Takrat od avtomobila pričakujem največ. Poslovne poti in vsakdanja opravila običajno ne predstavljajo resnejšega preizkusa vozne dinamike ali potrpežljivosti otrok, ki se jim tako ali tako vsaka vožnja zdi predolga. Pot od doma do našega morskega cilja je sicer trajala le deset minut manj kot po navadi, pa vendar se je zdelo, da smo prišli še enkrat hitreje kot sicer. Občutek vara in vem, zakaj. Udobje, ki ga ponuja Superb, sem pa štejem tudi odlično zvočno izolacijo, je izredno. In otroka, predvsem sin, sta bila navdušena. Nad vsem prostorom, tehnologijo, zmogljivim dizelskim motorjem (testno vozilo je poganjal dizelski štirivaljnik s 140 kilovati največje moči ter 400 njutonmetri največjega navora) in mamo na sopotniškem sedežu, ki se je od začetne zadržanosti že nagibala k resnemu razmisleku o nakupu. Osebno so me vozne lastnosti prevzele – češki dolgin se je nagibal manj, kot sem pričakoval, in vztrajal v smeri še dolgo zatem, ko bi morale pnevmatike po vseh pravilih fizike popustiti. Ob vsem tem pa se posadki sploh ni zdelo, da peljemo relativno hitro. Nisem strokovnjak, a zasluge pripisujem tudi uporabi športnega voznega progama. Pa pametni tempomat! Vse se je dogajalo brez sunkovitega zaviranja, na avtocesti praktično nisem imel dela,« pravi Jure.

»Ko smo ujeli pred nami vozeče vozilo, je Superb enostavno počasi zaviral, držal varnostno razdaljo, ki sem jo nastavil, ko se je vozilo umaknilo, pa nadaljeval do svoje potovalne hitrosti. Krasno. Spraševal sem se, kaj naj počnem z nogami,« v smehu pripoveduje Jure, ki ne skriva, da ga je Superb na cesti povsem prepričal. Zakaj? Tudi zato, ker so Škodini testni vozniki z njim na poti do serijske proizvodnje prevozili več kot milijon testnih kilometrov; ker je, tudi zaradi modularne platforme MQB, za 75 kilogramov lažji od prejšnje generacije; ker je karoserija bolj vzvojno toga in ker inteligentni sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC dejansko zagotavlja veliko razliko med posameznimi voznimi programi. V športnem načinu Superb stoično in z veliko lahkotnostjo prenaša hitro odpeljane zavoje, s podporo najudobnejše nastavitve pa blaži grbine in luknje z odličnostjo dva- ali celo trikrat dražjih poslovnih limuzin višjega razreda. Juretova zahteva po brezhibnem zagotavljanju dvojnega značaja vozila je bila uslišana.

Kaj pa prtljažnik? »Ko sva pred sabo zagledala 625-litrsko brezno, sva v hipu, vsak pri sebi, ponovno preračunala, kaj vse bomo lahko vzeli s seboj. Je že res, da bi nam kot družini morda bolj ustrezal karavanski zadek, zaradi česar bi bila naložena prtljaga lažje dostopna, pa vendar sem bila presenečena nad količino prtljage, ki jo je sprejela limuzina. Morda je bil to še zadnji in odločujoči argument, zaradi katerega sem dokončno stopila na Škodino stran, medtem ko so me tam že lep čas čakali mož in otroka. Sin je, mimogrede, že povsem odločen, da bo, ko bo velik, vozil Škodo,« se smeje Jasna.

Preiskusite Superba tudi vi! Zmenek z njim lahko rezervirate tukaj!

Končna ocena

Superb je z zadanimi izzivi opravil z desetko. Dva zahtevna, na vseh ravneh tesno povezana uporabnika sta mu naložila številne bolj in manj zahtevne naloge. Uspešen je bil v vlogi poslovnega vozila – v kateri je prepričal z vzorno povezljvostjo, udobjem in mogočno prezenco –, enako dobro pa se je znašel tudi pred družinskimi zahtevami, ki jih je najtežje zadovoljiti prav v času izletov, dopustov in počitnic. Ravno takrat je avtomobil pod največjim drobnogledom ter obremenjen z velikimi pričakovanji, povezanimi z uporabnostjo, varčnostjo, varnostjo, zanesljivostjo in ne nazadnje tudi s prtljago.

Ob vsem tem neprecenljivo veliko pomeni dejstvo, da je ponudba opreme in motorjev razvejena kot le redkokatera v avtomobilskem svetu. Superba lahko poganja kar osem različno zmogljivih motorjev – pet bencinskih in trije dizelski. Prav vsi izpolnjujejo zahtevne okoljske standarde Euro 6, ponujajo pa razpon zmogljivosti med 88 in 206 kilovati največje moči ter so v primerjavi s predhodno generacijo v povprečju kar 20 odstotkov zmogljivejši, a hkrati tudi varčnejši.

Si še kdo upa trditi, da Superb ni ideal, pretvorjen v avtomobilsko realnost – dostopen in prilagojen izjemni raznolikosti potreb neskončno zahtevnih kupcev? Popolno predanost poslovnim uporabnikom združuje z doslednim postavljanjem tehnoloških smernic. In vse to pod okriljem cenovne dostopnosti in aktivnovarnostne zaščite povezuje z oblikovno popolnostjo in vsestransko brezkompromisno podrejenostjo družini.

IZPOSTAVLJAMO

— POVEZLJIVOST PRIHODNOSTI, STVAR SEDANJOSTI

Poleg dostopa do spleta in zrcalne preslikave telefonskega zaslona pri posebej razvitih aplikacijah, kompatibilnih z operacijskima sistemoma iOS in Android, kot so WeatherPro (spremljanje vremena), Sygic (navigacijski sistem) ali Parkopedia (preverjanje razpoložljivosti parkirnih mest), ponuja Superb tudi aplikacijo Škoda Media Command, ki potnikom v drugi vrsti omogoča upravljanje navigacijskega sistema, radia ali klimatske naprave kar z lastnim telefonom ali tabličnim računalnikom. Sistem SmartGate pa lahko potniki ali voznik izkoristijo za sprotno spremljanje številnih podatkov o vozilu na telefonu ali tablici s pomočjo posebej za to razvitih (hišnih) aplikacij.

— SIMPLY CLEVER POSEL

Sodobni avtomobil je pisarna, to je dejstvo. In Superb je na to pripravljen bolje kot drugi. V kabini je na voljo 230-voltna vtičnica, zato polnjenje različnih električnih porabnikov ne bo težava. V t. i. predalu Phonebox je na voljo brezžično polnjenje pametnega telefona. V sprednjih vratih sta posebna utora z dežnikoma – dež ne bo več presenečenje, le mokra okoliščina, za katero ima Superb vedno odgovor. V velikem hlajenem predalu sredinskega grebena je skrit poseben žep, namenjen spravljanju tabličnega računalnika, mogoče je tudi dokupiti posebno držalo, ki ga uporabnik namesti bodisi na nosilce vzglavnikov sprednjih sedežev bodisi na zložljivo sredinsko naslonjalo v drugi sedežni vrsti. Garderoba – tudi poslovna – lahko svoje mesto najde tudi v dvojnem dnu prtljažnika; bojazni, da bi se zmečkala, ni.

— MAŠINA

Superb je (ne glede na karoserijsko izvedbo) na voljo s šestnajstimi pogonskimi kombinacijami. Raznolika izbira je v osnovi sestavljena iz petih bencinskih motorjev z zmogljivostmi med 92 in 206 kilovati največje moči ter treh dizelskih alternativ z močjo 88, 110 ali 140 kilovatov. Končno število omenjenih osemnajstih različic kajpak pogojuje tudi kompatibilnost s samodejnimi DSG-menjalniki in štirikolesnim pogonom. Vsi motorji izpolnjujejo okoljski standard Euro 6.

— UČINKOVITA PASIVNA IN AKTIVNA VARNOSTI

Superb, ne glede na karoserijsko izvedbo ali razred, v katerem je, sodi med najvarnejše avtomobile. Medtem ko pri pasivni varnosti prevladuje pomirjujoč podatek o kar devetih serijskih varnostnih blazinah, je bogata založenost z aktivnovarnostnimi pomagali tista, s katero najbolj prepriča. Med 25 asistenčnimi sistemi izstopajo sistem za popolnoma avtonomno vožnjo v gneči, aktivni tempomat, sistem za nadziranje okolice vozila pri vzvratnem zapuščanju parkirnega mesta, sistem za samodejno ustavljanje v primeru voznikove neodzivnosti (bodisi sistem za samodejno zaviranje do popolne ustavitve pri manjših hitrostih bodisi sistem za preprečevanje naleta, ki tudi pri večjih, celo avtocestnih hitrostih sproži zavore, da se vozilo izogne trku), sistem za razpoznavanje in prikaz določenih prometnih znakov na zaslonu Maxi DOT in zaslonu za navigacijo, ESP z večnaletno zavoro za samodejno zaviranje po morebitnem trku, sistem za izdatno ščitenje potnikov s samodejnim zategovanjem varnostnih pasov v primeru neizogibnega trčenja, sistem parkirne asistence, ki samodejno izbere ustrezno parkirno mesto med vzdolžno ali prečno parkiranimi vozili in še bi lahko naštevali.


Superb in Superb Combi sta izjemoma na voljo tudi brez pologa. Več informacij najdete na skoda.si!