{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

Junak našega časa

  • 23. 12. 2013
  • simplyClever
  • Testi

Kompakten navzven, prostoren v notranjosti, modno izrisan in praktično zasnovan: če ste dinamični, odprti, zahtevni, preudarni in mladi po srcu, je Rapid Spaceback ravno pravšnji avto za vas!

Rapid Spaceback, najnovejši Škodin model, je krajši in manjši, a zračnejši, svetlejši in okretnejši od limuzinskega starejšega brata. Namenjen je aktivnim, dinamičnim ljudem, ki ne poznajo dolgčasa in na mobilne rešitve gledajo skozi nekoliko drugačna očala.

Sodoben, a brezčasen

Kompaktni petvratnik, »hatchback«, kot bi mu modno rekli, je prvi svoje vrste v Škodini paleti modelov. Prihaja morda pozno, a z razlogom. V Mladi Boleslav so bili namreč odločeni že v prvem poskusu narediti vse tako, kot je treba. Rezultat je na 4,3 metra skrajšani Rapid v spretno zarisani praktični obliki. Dinamičen avto za dinamične ljudi torej, ki mora slediti urbanemu tempu življenja – z opremo in tehniko vred. In z ravno dovolj družinskega pridiha ter prostornosti. Pa z dobro pretehtano ceno, kar tudi ni ravno na zadnjem mestu! Šele z nekaj centimetri manj (natančneje 18 cm) od limuzinskega starejšega brata je Spacebackova silhueta lahko pridobila kompakten videz, saj je medosna razdalja ostala enaka (2,6 m). Spaceback si obliko vse do B-stebrička deli z Rapidom, nagrajenim s prestižno oblikovalsko nagrado red dot, in oblikovalci so na novo osmislili le zadek, ki je zaradi skrajšanega previsa zdaj tako drzno športno prirezan. Elegantno zapognjeni zadek želi vdahniti celoti tudi nekaj sodobnega kupejevskega šika. In ker gre le za zadnji previs, ostajajo prostorne mere zadnje klopi velikodušno odmerjene. Kaj to pomeni? Največ prostora za kolena in glave potnikov zadaj v tem avtomobilskem segmentu! Centimetri in milimetri pri navajanju običajno utrujajo, ampak verjemite, da lahko zadaj brez težav in dovolj udobno sedijo tudi potniki, precej višji od 1,8 metra. Torej je prostora dovolj tako za daljši izlet s prijatelji kot za družinsko potovanje. Nobenih kompromisov, nobenega odrekanja!

Res je, prtljažnik je zato nekoliko manjši – meri 415 litrov, kar je 135 litrov manj kot v limuzini, a gre še vedno za zgornjo vrednost tega kompaktnega razreda. Ob nizkem nakladalnem robu (spodnji rob prtljažnika) in z možnostjo podiranja naslonjal zadnje klopi je mogoče ta prostor postopno povečati na 1380 litrov. Povedano drugače – na skoraj 1,4 kubičnega metra. Nedvomno je ogromna odprtina prtljažnika z zgornjim robom vrat, ki se zajeda precej v streho, praktična. Zato res ne bo težav z zloženim kolesom, smučmi ali desko za smučanje!

Mladosten in inteligenten

Bolj ko postaja avto krajši, pomembnejša je inteligentna izraba vsakega centimetra. Škoda to obvlada in tudi v Spacebacku ponuja številne rešitve, ki se sčasoma zazdijo kar samoumevne, vendar so dejansko daleč od tega. Takšne so denimo koš za odpadke v vratih in dvojno dno prtljažnika, ki lahko razdeli prtljažnik na dva dela, strgalce za led v pokrovu rezervoarja za gorivo, ki se zdaj zaklepa s centralnim zaklepanjem, držalo za varnostni jopič pod sovoznikovim sedežem, zložljive kljukice v prtljažniku za obešanje nadležnih nakupovalnih vrečk … Tu so še preprost in praktičen sistem elastičnih predelnih mrež, ki omogočajo pričvrstitev oblih in manjših predmetov, da se ne kotalijo po velikem praznem prtljažniku, dvostranska podloga prtljažnika (s plastično stranjo za na primer odlaganje mokrih in blatnih čevljev), praktična velika sredinska konzola in še in še. V Spacebacku je lahko vse (in vedno) na dosegu roke, a hkrati varno spravljeno. Telefon, sončna očala, denarnica, plastenka vode, vse ima svoj prostor. Še celo zaponka za mnogokrat pogrešano garažno ali parkirno kartico je vgrajena! Poleg tega Spaceback premore nov trikraki volan, nove sedežne prevleke in nove elegantne dekorativne letve.

Ekonomičen in zmogljiv

S 4,3 metra dolžine in spretno skrajšanim zadnjim previsom ter odločnimi potezami, ki želijo sugerirati novo, bolj dinamično osebnost krajšega Rapida, sodi Spaceback nekako v sredino kompaktnega segmenta. Zdaj se mu bolje podajo tudi večja platišča (pri Škodi ponujajo velikosti do 17 palcev), ki dobro zapolnijo praznino kolesnih odprtin. Nedvomno je Spaceback izrisan izrazno tako močno, da tudi 18-palčna platišča ne bi bila odveč. Toda tole ni športnik in to niti noče biti, zato pa toliko prepri-čljiveje nagovarja s svojo trendovsko zunanjostjo.

Tako je tudi podvozje v glavnem ostalo takšno kot pri večjem bratu. Tehnično je prav gotovo identično, le da so inženirji zdaj pod drobnogled vzeli delovanje blažilcev in vzmeti ter vse skupaj umerili na novo. Za več udobja, več mirnosti in seveda tudi za več veselja med vožnjo, to pa je, priznam, na zavidljivi ravni. Vsaj tak je bil moj vtis po prvih nekaj kilometrih pretežno vegastih pode-želskih cest, na katerih sem bil resnično zadovoljen s tem, kako zelo homogeno deluje podvozje.

Pri Škodi sicer ponujajo štiri bencinske in dva dizelska motorja, vse sodobne agregate z neposrednim vbrizgom in prisilnim polnjenjem (razen vstopnega), ki jih odlikuje predvsem znani Škodin adut – ugodno razmerje med močjo, učinkovitostjo in ceno. No, povsem nov je le dizelski strojček z 1,6 litra prostornine in 66 kW (90 KM), ki ga je mogoče kombinirati z ravno tako učinkovitim in sodobnim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG.

Kljub tej zanimivi in uporabni kombinaciji se zdi, da bo močnejša različica s 77 kW ostala prva izbira za tiste, ki si želijo pri vožnji več dinamike in odločnosti. Je pa tale dizel ušesom prijazno tih, dobro zadušen, dizelskega trušča je malo ali skoraj nič, 90 konjičev pa se tudi brez večjega napora spopada s Spacebackovo težo, ki je pri 1280 kilogramih seveda ugodna, saj jih 20 doda samo DSG. Ampak tale menjalnik se zato dobro ujame s krivuljo navora in moči dizla, prestavlja hitro in skoraj nezaznavno, igla merilnika vrtljajev pa je mirna, kot bi vozil v eni prestavi.

Nekaj podeželskih ovinkov je hitro za mano in Spaceback z njimi opravi mirno, suvereno, predvsem novi elektromehanski servo se zdi dobro umerjen in v zavoju tudi komunikativen, da vselej vem, kaj se dogaja pod kolesi. Oprijema je dovolj, moči ravno prav. Ko odločno pospešim, postane jasno, da tak Spaceback nikakor ni lenoben in odlično zadosti potrebam po mobilnosti. Vsekakor prepriča poraba, ki s petimi litri, izpisanimi na potovalnem računalniku, pokaže, da Spaceback želi in zmore še več kot zgolj izlet v center mesta, v nakupovalno središče, do šole in kina. Ne brani se dolgih razdalj, veseli se popotovanj z družino na smučanje (z vsemi kovčki in smučarsko opremo vred), z družbo na jadranje (z goro opreme), s prijateljem (in zloženimi kolesi) na spust …

Hm, le kaj bi izbral?

Seveda je spisek paketne opreme dolg, kot je pri Škodi običajno, in že prva raven serijske opreme, ki nosi ime Active, zajema radio s CD/MP3- -predvajalnikom ter večino za potovalno udobje in varnost pomembnih elementov, saj vsebuje tako klimatsko napravo kot centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom, meglenke, po višini nastavljiv voznikov sedež in volan, šest varnostnih blazin ter seveda sistem za uravnavanje stabilnosti vozila z ABS-om (in kupom drugih funkcij). V paketu Ambition ima Spaceback še električna pomična stekla zadaj, samodejno klimatsko napravo Climatronic, 15-palčna aluminijasta platišča, po višini nastavljiva prednja sedeža in praktičen usnjen večfunkcijski volan. Paket Elegance kot piko na i dodaja še tempomat, bluetooth povezljivost, MDI-vmesnik (za priklop zunanjih avdionaprav), parkirna tipala zadaj, 16-palčna aluminijasta platišča … Nato je tu še bogat spisek dodatne, opreme. Posebej privlačna je cena tega Škodinega novinca, saj stane vstopni model paketa Active (1.2 Active) 10.999 evrov, medtem ko boste za vstopni model paketa Ambition (1.2 Ambition) odšteli 12.999 evrov, za vstopni model paketa Elegance (1.2 Elegance) pa 13.956 evrov.

Sam bi vsekakor izbral veliko zatemnjeno panoramsko strešno okno, saj zaradi njega notranjost deluje svetlo in zračno, zunanjost pa še bolj trendovsko. Panoramsko strešno okno je na voljo tudi kot del paketa Style, pri katerem zadnje steklo sega približno deset centimetrov nižje v pokrov prtljažnika, tako rekoč vse do registrske tablice. Zaradi ogromne steklene površine in črnih stranskih ogledal ter črnega difuzorja zraka pa takšen Spaceback učinkuje zares samosvoje, trendovsko, celo športno.

Zmogljivi ksenonski žarometi bi bili ravno tako visoko na mojem spisku, a šele za športnima prednjima sedežema z izdatnejšo bočno oporo. Tudi vgrajen navigacijski sistem Amundsen z barvnim zaslonom, občutljivim na dotik, je zelo uporaben za potovanje. Škoda sicer ponuja tudi sistem start-stop za še večji prihranek goriva. Pametna izbira je tudi zimski paket – vsaj za zmrzljivce, kot sem sam – z ogrevanimi sedeži in šobami za čiščenje stekla.

Sorodni članki