{{alert.message}}
  • 4. 10. 2019
  • simplyClever
  • Družina

Koliko otrok se preimenuje, ker so nezadovoljni s svojim imenom? Katera imena izumirajo in katera so najbolj priljubljena? Kako dobivajo imena izdelki in zakaj Slovenci poimenujemo svoje barke, avtomobilov pa ne?

Preberite članek

  • 23. 5. 2019
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Je boljši, varnejši - in elektrificiran! Posodobljena tretja generacija Škodine admiralske ladje dobiva poleg sodobnih novosti in motorjev tudi dve novi izvedbi – dolgo pričakovanega priključnega hibrida (PHEV) in robustno verzijo Scout!


Posodobljena zunanjost in matrični LED žarometi

Po tem, ko je kupce po vsem svetu našlo kar 1,3 milijona Superbov tretje generacije, je bil čas za posodobitev. In ker se, kot pravijo, konja, ki zmaguje, ne menja, je tudi po posodobitvi Superb ostal na zunaj hitro prepoznaven, in to tako v limuzinski kot kombijevski različici. Zvezda prenove je seveda priključni hibrid, prvi v ponudbi te znamke, nove kupce bo zagotovo pritegnil tudi robustni Superb Scout, prenova pa je prinesla še številne nove tehnologije in motorje. Oblikovalci so sicer le posodobili poteze maske in hladilnika ter zunanjost prilagodili novim svetilom. Superb je namreč prva Škoda, ki se lahko pohvali s sodobnimi matričnimi LED žarometi!

Ne glede na minimalne spremembe zunanjosti sta tako kombi kot limuzina na račun novega prednjega dela z globje v odbijač segajočo masko pridobila nekaj milimetrov (natančneje 6 oziroma 8), novi sta dve zunanji barvi (kristalno črna in dirkaško modra), nova so platišča, napis ŠKODA je zdaj na izpisan zadnjih vratih, na novo so oblikovane LED meglenke, zadnje luči so sedaj v polni LED tehniki in omogočajo celo pozdravno animacijo ter aktivne smerokaze, največja novost pa so matrični LED žarometi. Ti omogočajo popolno samodejnost, saj se lahko svetlobni snop, ki osvetljuje cesto, prilagaja nasproti vozečim vozilom, pešcem … in tako zasenči le tisti segment (ali več njih), ki bi motil druge udeležence v prometu, ostali deli cestišča pa ostajajo polno osvetljeni. Poleg tega se svetlobni snop prilagaja razmeram na cesti, vremenu, konfiguraciji terena …

Digitalno in sodobno

Kupci se bodo po novem tudi v Superbu lahko odločili za »virtualni kokpit«, ki s svojim 10,25 palcev velikim zaslonom nadomešča klasično analogno instrumentno ploščo in omogoča popolno prilagoditev vseh voznih informacij voznikovim željam in trenutnim potrebam, podobno kot v Karoqu, ki je to tehnologijo uvedel. Sicer pa je zdaj v prenovljenem modelu tudi večji predalček za telefon (PhoneBox), nov pa je tudi večji, kar 9,2 palca velik osrednji zaslon infotainment sistema.

Da bo vožnja bolj sproščena in predvsem bolj varna, je novi Superb zdaj še bolje opremljen z najsodobnejšo tehnologijo asistenčnih varnostnih sistemov. Aktivni radarski tempomat prvič deluje v povezavi z novo večfunkcijsko kamero za (natančnejšo) prepoznavo prometnih znakov in lahko takoj prilagodi oziroma zmanjša hitrost, ko prepozna znak za omejitev hitrosti. Nov je sistem Side Assist, ki učinkovito nadgrajuje (in združuje) opozarjanje na mrtvi kot in opozarjanje na prečni promet zadaj (Rear Traffic Alert). Nova, zmogljivejša radarska tipala zaznavajo ovire celo do 70 metrov za avtom (prej 20 metrov). Pri menjavi pasu sistem opozarja hitreje, bolj glasno, hkrati pa je učinkovitejši pri opozarjanju na promet pri speljevanju vzvratno. In sistem zaviranja v sili v mestu (Fron Assist) je dobil funkcijo prepoznave pešcev, s čimer lahko v trenutku, ko prepozna pešca, ki je stopil na cesto, in ugotovi, da voznik ne bo zavrl dovolj učinkovito, sam ustavi vozilo,.

In pogoni?

Posodobljeni Superb prihaja s priključno hibridnim pogonom, obstaja pa še možnost izbire šestih drugih motorjev, ki izpolnjujejo vse standarde Euro 6d-TEMP. Kot zanimivost – deset različnih kombinacij motorja in pogona je zdaj na voljo pri tem modelu.

Na kratko: 1.6 TDI z 88 kW (120 KM) je serijsko opremljen s 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Nov je 2.0 TDI, ki ponuja 110 kW (150 KM); gre za prvi TDI iz najnovejše generacije motorjev EVO, ki je na voljo bodisi s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjski DSG menjalnikom. Za vrhunski dizelski motor 2.0 TDI, ki ponuja 140 kW (190 KM), pa je 7-stopenjski DSG serijski, mogoče pa se je odločiti tudi za štirikolesni pogon.

Vstopni bencinski motor je 1,5 TSI, ki zmore 110 kW (150 KM), spojen je s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim DSG menjalnikom. Novi 2.0 TSI, ki zmore 140 kW (190 KM), pa je na voljo s pogonom na prednja kolesa ali s štirikolesnim pogonom, najmočnejši 2.0 TSI le s 4×4 pogonom.


Zvezda prenove: Superb iV

Priključni hibrid je tista različica prenovljenega Superba, ki mu je namenjen največji del pozornosti javnosti. Navsezadnje je to vendarle prvi hibrid pri znamki Škoda! In ne le to – hkrati je tudi prvi, ki nosi oznako nove Škodine podznamke za e-mobilnost, imenovane iV.

S to oznako bodo pri Škodi označevali električne in elektrificirane modele, kot je povsem električni novi Citigo, ki je prav tako doživel svetovno premiero. Toda to je le začetek, saj je pred vrati že prvi model, narejen na novi koncernski platformi za električna vozila MEB (prihaja leta 2020). Do konca leta 2022 bo v Škodini ponudbi že deset električnih in elektirficiranih modelov!

Sicer pa je pogonski sklop tisto, kar res loči Superba iV PHEV od ostalih verzij. Poganjata ga torej bencinski motor 1.4 TSI s 115 kW (156 KM) in elektromotor z 85 kW. Največja izhodna oziroma sistemska moč je kar 160 kW (218 KM) in kar 400 Nm navora.

Sistem poganja prednja kolesa preko 6-stopenjskega DSG menjalnika, kar omogoča posebno varčno in trajnostno mobilnost brez sklepanja kompromisov glede vozne dinamike. Superb iV izpolnjuje emisijski standard Euro 6d TEMP; emisije CO2 so tako pod 40 g/km. Baterijski sklop z močjo 13 kWh omogoča doseg zgolj z električnim motorjem do 55 km v ciklu WLTP (in celo do 140 km/h hitrosti). Polniti ga je mogoče s standardno vtičnico za gospodinjstvo (približno 6 ur), s stenskim polnilcem (3,5 ure) ali med vožnjo z bencinskim motorjem in z regenerativnim zaviranjem (pretvarjanje mehanske energije pri zaviranju v električno).

In ostale posebnosti hibrida?

Superb je tudi v tej izvedbi ostal eden najbolj prostornih avtomobilov v razredu, saj je velik baterijski sklop prtljažniku odščipnil le 140 oziroma 150 litrov in tako meri 510 (Combi) oziroma 485 litrov (limuzina). Vse ostale zunanje in notranje mere so praktično nespremenjene.

Voznik priključnega hibrida bo imel na voljo še nekaj povsem specifičnih priboljškov: tako bo ta model edini dobil infotainment sistem zadnje generacije, ki je s pomočjo vgrajene (e-SIM) kartice vedno online, posodobljen, z zadnjimi prometnimi informacijami, zraven pa je še sistem pogleda okoli avtomobila Area View, sistem za pomoč pri parkiranju prikolice (Trailer Assist) in brezžična povezava za Apple Car Play (SmartLink je serijski). Ravno tako si bo voznik lahko preko aplikacije za pametni telefon nastavil željeno temperaturo v avtu, nadzoroval polnjenje baterije, »virtualni kokpit« oziroma digitalna instrumentna plošča je serijska z infotainmet sistemom Columbus (in z nekaj posebnimi, za hibrida lastnimi prikazi).


Vas mika narava? Odgovor je Superb Scout

Popularnost in privlačnost SUV segmenta vozil so inženirji in oblikovalci znamke Škoda zdaj spretno prenesli tudi v limuzinski segment. Po nespornem uspehu modela Octavia (druge generacije), ki je pred 13 leti uvedla to izvedenko za tiste, ki želijo več svobode, a jim je SUV preprosto preveč, je to šele drugi Škodin limuzinski oziroma kombilimuzinski model s terenskimi geni. Sicer pa sta poudarjeno terensko opravo pred kratkim dobila tudi že Kodiaq in Karoq.

Preverjenemu receptu sledi tudi Superb Scout: novi so karoserijski dodatki za več robustnosti in zaščite okoli kolesnih izrezov, pri pragovih in odbijačih (v srebrno sivi barvi), strešne sani so v isti barvi, stalni štirikolesni pogon je za ta model serijski, podvozje je od tal odmaknjeno dodatnih 15 mm, hkrati pa je ta model opremljen z zaščito in tehniko podvozja za grobe terene, tako da je pod terensko zunanjostjo tudi precej namenske tehnike. Med drugim tudi izbira voznih programov, med katerimi je terenski program Off Road, ki prilagodi pomožne in varnostne sisteme vožnji po bolj drseči podlagi. Nenazadnje je na voljo tudi sistem uravnavanih blažilcev DCC.

Dva zmogljiva motorja sta na voljo za ta vsestranski in funkcionalni model. Dizelski motor 2.0 TDI ponuja 140 kW (190 KM) in prenaša največji navor 400 Nm na vsa štiri kolesa preko 7-stopenjskega DSG menjalnika. Motor je opremljen s katalizatorjem SCR z vbrizgavanjem AdBlue tekočine in filtrom za trdne delce, kar pomeni, da izpolnjuje emisijski standard Euro 6d TEMP. Štirivaljni 2.0 TSI bencinski motor zmore 200 kW (272 KM) in ima največji navor 350 Nm. Poleg pogona na vsa kolesa je na voljo tudi 7-stopenjski DSG. Tudi TSI motor je opremljen s filtrom za trdne (prašne) delce in seveda izpolnjuje Euro 6d TEMP standard emisij.

Tudi v notranjosti je nekaj zelo posebnih in originalnih rešitev. Potnike Scout pozdravi z dekorativnimi trakovi v lesnem videzu, ki nosijo logotip SCOUT, prav tako kot prednji sedeži. Sedežne prevleke so narejene iz posebne tkanine SCOUT s kontrastnim šivom. Na voljo so tudi sedeži iz kombinacije materiala Alcantara® in usnja z rjavim kontrastnim šivom. Ogrevani sprednji sedeži so serijski; na voljo je tudi možnost ogrevanja zadnjih stranskih sedežev. Osrednji prikazovalnik je opremljen z dodatnim Off Road prikazom.

Na voljo je tudi nekaj posebnih Simply Clever rešitev. Sovoznikov sedež je mogoče električno prilagoditi z zadnje klopi, opcijski paket spanja pa nudi udobne, večje opore za glavo in odejo. Tako kot vse druge izvedbene različice Superba ima Scout največji prtljažnik v svojem segmentu – 660 do 1.950 litrov. Vrata prtljažnika so lahko električno upravljana; po želji se lahko odpre tudi z uporabo navideznega pedala, z brco pod odbijačem.

Za šport in luksuz

Za tiste, ki vseeno želijo nekaj več adrenalina za volanom prenovljene admiralske ladje je prenovljeni Superb seveda na voljo tudi kot elegantni športnik SportLine s športnim podvozjem, ki je ob tem še 10 mm nižje, serijska so tudi 18-palčna platišča, zunanjost pa določajo podrobnosti v elegantnem črnem laku in novi matrični LED žarometi. Voznika in potnike pa razvajajo športni sedeži v kombinaciji Alcantare in usnja.

Za najbolj zahtevne kupce ostaja vrh ponudbe prestižni model L&K s seznamom serijske opreme, ki nikogar ne pusti ravnodušnega.