{{alert.message}}
  • 13. 5. 2019
  • simplyClever
  • Družina

Če iščete odličen družinski avto, naj vas razveselimo: našli ste ga.

Preberite članek

  • 28. 2. 2019
  • simplyClever
  • Dizajn
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Kakšen vtis pustijo na nas različne barve? Katere so najbolj priljubljene pri avtomobilih? In kako barva avtomobila sploh nastane?

Barve so v življenju ključnega pomena, saj nam pomagajo prepoznavati ljudi in stvari okoli nas, pomembno pa vplivajo tudi na to, kako razmišljamo in kako srečni smo. Le kakšno bi bilo življenje v svetu brez barv? V črno-belem svetu, torej? Pa sta črna in bela sploh pravi barvi? Če vprašate kupce avtomobilov, sta, in to celo najbolj priljubljeni!

Naj barve

Pet najbolj dominantnih barv v paleti znamke Škoda predstavljajo magično črna kovinska, quartz siva kovinska, candy bela, briljantno srebrna kovinska in mesečno bela kovinska. Šele na šestem mestu lahko srečamo prvo »pravo barvo« – dirkaško modro, kovinsko. To je barvna lestvica, ki je pri Škodi veljala vse leto 2017 in večji del leta 2018, in to kljub dejstvu, da le redki proizvajalci ponujajo tako široko barvno paleto. Pri Škodi je namreč na voljo kar 15 standardnih barv, ob upoštevanju vseh opcij pri vseh različicah pa se številka dvigne kar do 67. Zgolj Superba lahko naročite v kar 60 barvnih odtenkih

Gre pri tem za nepotrebno izmišljevanje? Sploh ne. Barve imajo namreč večji učinek na nas, kot si mislimo. Pa ne samo na nas, ampak tudi na to, kako je določeno vozilo videti. In ko je govora o avtomobilih, prav različne barve pomagajo, da vozilo izstopa. Želite unikaten avtomobil, takšnega, ki ga na cesti ne boste srečali prav pogosto? Kakršnega izdelajo le enkrat na leto? Potem morate v Škodini paleti izbrati nekaj posebnega, na primer Lilac barvo ali pa eno od obeh posebnih zelenih – Mint ali Malachite. V zadnjem letu je te tri barve izbral samo en kupec, vsako za drug model. Dva kupca pa sta za Octavio izbrala rožnato barvo

Barvno razpoloženje

Splošno prepričanje je, da naj bi imele ženske boljši občutek za barve. Temu pritrjuje profesor František Vyskočil, nevropsiholog z Inšituta za psihologijo pri češki Akademiji znanosti. »Ženske so sposobne bolje opisati barvo do najbolj natančnih podrobnosti. Verjetno to izvira iz prazgodovine, ko so morale po barvi opazovati in določati, katera hrana je pripravljena za uživanje, kaj je oziroma ni zrelo in kaj je boljše,« razlaga profesor in nadaljuje: »Ženske imajo tudi boljši periferni vid, medtem ko imajo moški boljši občutek za razdaljo in globino.«

Vpliv barv na človekovo psiho so poznali že stari Grki. V petem stoletju pr.n.št. je grški filozof Hipokrat, ki je ljudi po temperamentu ločil na sangvinike, flegmatike, kolerike in melanholike, vsakemu pripisal tudi ustrezno barvo. Tudi danes se pri psiholoških testih za ocenjevanje osebnosti uporablja barvne odtenke. Pesimisti – in bolj pogosto moški – izbirajo temnejše barve, medtem ko izbirajo ženske in optimisti svetlejše barve.

Barve ne spreminjajo le človekovega razpoloženja. Vplivajo tudi na to, kako dojemamo temperaturo. Po eni od raziskav ljudje, ki sedijo v razgretem avtomobilu s hladnejšimi barvami notranjosti (modra, zelena, vijolična) temperaturo s klimatsko napravo ne znižujejo tako močno kot tisti, ki sedijo v avtomobilu z rumeno ali rdečo notranjostjo. To je dobra novica za kupce modelov Škoda, ki imajo glede na verzijo opreme možnost vplivati na barvo ambientalne osvetlitve, in to v desetih odtenkih. Hladnejši odtenki so primernejši za poletni čas, toplejši pozimi, redeča in oranžna pa zmanjšujeta občutek utrujenosti.

V lakirnico

Z vidika izdelave avtomobila je med barvami pravzaprav zelo malo razlik. »Prvi sloj, ki ga uporabimo v lakirnici, je fosfatni in služi predvsem za čiščenje karoserije,« razlaga Pavel Mizera, vodja lakirnice v tovarni Škoda v Mladi Boleslav, in nadaljuje: »Karoserijo nato potopimo v antikorozijsko kopel, preden jo zatesnimo s plastiko. Zatem sledi nanos polnila, osnovne barve in prozornega premaza. Ves proces barvanja končamo s polnjenjem votlih prostorov z voskom zaradi zaščite.«

Barve, ki jih uporablja Škoda, dobavljajo številni izdelovalci, v tovarno pa prihajajo v velikih kovinskih cisternah. Strokovnjaki testirajo vsako pošiljko in vsako cisterno, ki prispe v tovarno, da s tem zagotovijo najboljšo kakovost. V tovarni Kvasiny so prav letos vpeljali novo tehnologijo barvanja, ki je natančnejša in bolj ekonomična. »Namesto stisnjenega zraka uporabljamo za nanos barve elekotrostatično metodo. Povedano drugače – robotska glava je pod napetostjo, zato da se barva bolje oprime karoserije. To izboljša sprijemanje barve in preprečuje prevelik nanos barve. Tako lahko zagotavljamo visoko kakovost in privarčujemo do kilogram barve!«

Več kot 14 kilogramov materiala za različne plasti je potrebnih pri karoseriji modela Octavia; nekaj več kot 3 kilograme znaša barva. Prav zaradi tega je prihranek, ki ga omogoča nova tehnologija, toliko bolj izrazit. Kot zanimivost naj omenimo, da je avtomobil, potem ko zapusti lakirnico z vsemi zaščitnimi elementi voska in PVC materiala, težji za kar 30 kilogramov!

Lak na vsakem vozilu pregledajo posebej izurjeni tehniki, v tovarni v Mladi Boleslav pa ravnokar preizkušajo tehniko nadzora s 36 kamerami, ki skenirajo lak s pomočjo svetlobnih žarkov.


Škoda ponuja tudi prav posebno dvobarvno lakiranje. Proces lakiranja je v tem primeru seveda mnogo bolj kompleksen, saj je potrebno sneti zadnja in bočna vrata, hkrati pa mora biti karoserija ustrezno zaščitena. Zaradi tega je ves proces daljši, toda na koncu nastane prav poseben avtomobil. Dvobarvno lakiranje običajno ponujajo le znamke v premijskem segmentu, saj je potrebnega kar nekaj dodatnega dela, zato je Fabia s to možnostjo v svojem razredu še toliko bolj posebna. Spoznajte jo!

Ali ste vedeli?


Škoda ima tehnologijo za najhitrejši nanos vrhnjega polnila v koncernu Volkswagen. Celotno karoserijo je mogoče prekriti v borih 37 sekundah.


Zahvaljujoč sodobni tehnologiji je tovarna v Mladi Boleslav sposobna pobarvati kar 2200 avtomobilskih karoserij na dan, medtem ko jih tovarna Kvasiny zmore 1000.


Potem ko avtomobil zapusti lakirnico z vsemi zaščitnimi elementi nanosa, je težji za kar 30 kilogramov!


Lastniki vozil Škoda lahko s spreminjanjem barve ambientalne osvetlitve notranjosti spreminjajo barvo svetlobnih trakov: hladnejši toni so primernejši za tople dni, topli za zimo, medtem ko sta oranžna in rdeča primerni v trenutkih, ko je potrebno več koncentracije.



Primer ambientalne osvetlitve v modelu Kodiaq

Prilagodljivi barvni odtenki ambientalne osvetlitve pričarajo prav posebno atmosfero notranjosti. Tovrstna osvetlitev, ki je vključena v panele vrat, omogoča deset različnih barv.

Rdeča za nevesto

Poleg povsem bioloških razlogov, zaradi katerih vidimo in dojemamo barve, je treba upoštevati še kulturne posebnosti. V Evropi se nam zdi samo po sebi umevno, da bo nevesta oblekla belo obleko, saj je bela simbol čistosti in nedolžnosti. Kitajski mladoporočenci pa se raje oblečejo v rdečo, saj jim ta predstavlja ogenj, srečo in veselje. Raziskave kažejo, da tudi športniki raje izbirajo rdeče barve. Leta 2011 so znanstveniki na univerzi v Oxfordu objavili študijo, ki pojasnjuje, da so športniki, oblečeni v rdečo barvo, statistično bolj uspešni. Njihovi kolegi v Chichestru pa so opazili, da ima nogometni vratar, oblečen v rdečo, več možnosti, da bo ubranil prosti strel. Glede na ugotovitve avtorjev je rdeča povezana z nevarnostjo in prevlado, tako da igralec, ki izvaja prosti strel, bolj osredotočeno opazuje vratarja in tudi bolj pogosto udari žogo v njegovi smeri. Tovrstne statistike sicer za prometne nesreče ni mogoče najti, vsekakor pa je mogoče trditi, da so avtomobili z bolj drznimi barvami bolj opazni in prepoznavni tudi v slabši vidljivosti.