Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
SimplyClever
{{alert.message}}
  • 25. 8. 2017
  • simplyClever
  • Družina

Koliko otrok se preimenuje, ker so nezadovoljni s svojim imenom? Katera izumirajo in katera so »in«? In zakaj poimenujemo barke, avtomobilov pa ne?

Preberite članek

Kako nastane Karoq

  • 2. 8. 2017
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA

S tekočega traku Škodine tovarne Kvasiny že prihajajo prvi primerki novega Karoqa. Poglejmo skupaj v zakulisje dogajanja!

Da je za razvoj povsem novega avtomobila potrebnih kar nekaj let, je dobro znano. A tudi priprava na zagon serijske izdelave zahteva svoj čas. “Prve korake proti serijski izdelavi novega avta naredimo 48 mesecev pred zagonom proizvodnje – v tistem trenutku je ena od najpomembnejših odločitev izbira ustrezne lokacije za proizvodnjo. Odločiti se moramo, ali nam ustreza katera od že delujočih tovarn ali pa se moramo lotiti izgradnje povsem nove tovarne,” pojasnjuje Irena Šubrtová iz Škodinega oddelka za projektni menedžment v Kvasinyju.

Končna odločitev, ali bo projekt stekel na določeni lokaciji, je sprejeta 33 mesecev pred zagonom proizvodnje. Naslednji korak je izdelava podrobnega načrta proizvodnje za izbrano lokacijo. Dve leti pred zagonom proizvodnje stečejo tudi naročila avtomatiziranih orodij za stiskanje in varjenje karoserijskih delov.
“Naše sodelovanje pri razvoju novega avta se začne v fazi prvih oblikovalskih podatkov. Vsak nov avto je seveda pospremljen z veliko količino dokumentov – od podrobnih seznamov sestavnih delov do navodil za izdelavo in sestavo avta, pa tudi navodil za nadzor kakovosti in še marsikaj. Ključni podatki, ki jih dobimo od oddelka za tehnični razvoj, vsebujejo mere avtomobila, oblikovalske podatke in zahtevane količine sestavnih delov, dobimo pa seveda tudi natančna navodila za doseganje rokov,” pojasni Irena Šubrtová.

Še pred začetkom serijske proizvodnje v tovarni izdelajo nekaj pred-serijskih avtomobilov. Z njimi preverijo delovanje procesov izdelave in pripravljenost dobaviteljev, oddelek za kakovost preveri sestavne dele in sklope, avtomobile pa tehnični oddelek uporabi za vrsto predserijskih preskusov.
Oddelek za zagon serijske izdelave začne svoje delo 18 mesecev pred začetkom izdelave. “Takrat začnemo z rednimi sestanki, na katerih spremljamo razvoj in stanje projekta. Projektu smo se seveda pridružili že precej prej – ko smo analizirali stroške zagona izdelave in določili število predserijskih avtomobilov,” pojasni Jiří Závorka iz Oddelka za zagon izdelave. “Delavci na proizvodni liniji se začnejo uriti v izdelavi novega avta, ko v tovarno dobimo prvi testni primerek in ko od dobaviteljev dobimo tudi prve sestavne dele. To je približno 8 mesecev pred začetkom serijske izdelave.”

Skozi celotno predserijsko obdobje novi avtomobili sodelujejo v številnih testih in preskusih. Ti zajemajo tako trdnostne preskuse posameznih sklopov kot dolgotrajne cestne preskuse, v katerih preverijo zanesljivost vseh sistemov, tudi elektronike. “Vsi testi so skrbno načrtovani, nanje pa vplivajo tudi homologacijske oziroma zakonske zahteve, ki jim mora ustrezati vsak nov avto. Tako moramo zagotoviti, da avto prevozi dovolj testnih kilometrov za temeljit preskus posameznih sklopov in sestavnih delov. Ob tem v našem oddelku začrtamo tudi proizvodno krivuljo – ki se začne zelo nizko ob začetku izdelave, nato pa se v določenem časovnem obdobju dvigne proti največji zmogljivosti proizvodnje,” pojasni Jiří Závorka.

Pri Škodi novega Karoqa že izdelujejo v tovarni v Kvasinyju, oddelek za pripravo serijske izdelave pa je vse priprave končal že konec junija. Oddelek za varjenje je v sodelovanju s svojimi dobavitelji zasnoval in vgradil vsa potrebna orodja za velike stiskalnice, ki iz jekla odtisnejo vidne dele karoserije – vrata, pokrov motornega prostora, zadnji del in pragove. V sodelovanju z lakirnico in sestavljalnico vključijo nov avto na proizvodno linijo in poskrbijo, da so vsa orodja in oprema pripravljeni na zagon serijske izdelave.

Zadnjih nekaj mesecev pred zagonom serijske izdelave s polno paro dela tudi Škodin oddelek za naročila sestavnih delov. Med prve korake oddelka sodi stik s potencialnimi zunanjimi dobavitelji sestavnih delov, ki jih zaradi zmogljivosti, stroškov ali tehnologije ne morejo izdelati sami.
“Z izbiro dobaviteljev začnemo 33 mesecev pred začetkom serijske izdelave. Ključni podatki za razvoj takšnih delov so zajeti v razpisnih dokumentih, ki jih pripravijo v oddelku za tehnični razvoj. Običajno izbira ustreznega zunanjega dobavitelja traja od 4 do 6 mesecev. Izbiramo pa tudi dobavitelje sestavnih delov, ki jih razvijemo sami – izbira teh se začne 27 mesecev pred začetkom izdelave, izbirni proces pa traja 3 mesece,” pove Jan Bergman iz oddelka za naročila sestavnih delov.

Tehnične podatke sestavnih delov v fazi priprave serijske izdelave nenehno prilagajajo in posodabljajo, zato se mora oddelek za naročila nanje odzivati hitro, hkrati pa mora vse spremembe tudi pravočasno sporočati dobaviteljem. “Naša najpomembnejša naloga je pravočasno naročanje sestavnih delov pri dobaviteljih, s tam pa zagotavljanje polnih proizvodnih zmogljivosti naše tovarne. Prvi signali od naših trgovcev namreč kažejo, da bo povpraševanje po novem Karoqu zelo veliko,” pravi Jan Bergman.

Potrditev začetka izdelave: ob tem mejniku tovarna dobi potrdilo, da je mogoče izdelati določen sestavni del v zahtevani kakovosti in količini, da bo izdelava stekla po načrtih.

Izdelava predserijskih vozil: ta mejnik pomeni pripravo predserijskih avtomobilov in testnih procesov za preskuse, hkrati pa ob tem mejniku izdelajo prva predserijska vozila s tehnologijo serijske izdelave.

Testiranje predserijskih avtomobilov: ta mejnik pomeni začetek intenzivnih preskusov delov proizvodnje in proizvodne linije, ki mora zagotoviti nemoten potek izdelave.

Nulta serija: ta mejnik pomeni še zadnji test proizvodne linije in procesov serijske izdelave. Preverja se ustreznost in stabilnost vseh procesov izdelave z uporabo orodij in delavcev, ki bodo izdelovali tudi serijske avtomobile.

Mejnik, ki pomeni začetek izdelave prvih avtomobilov, namenjenih končnim kupcem.

Sorodni članki