{{alert.message}}
  • 10. 9. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Superb je Škodin model z največ izvedbami in različicami, ki bo ustrezal tako izjemno varčnim kupcem kot ekološko ozaveščenim, pustolovsko navdahnjenim, zastrupljenim z adrenalinom, pa tudi tistim, ki od svojega vozila zahtevate »le« prostornost, udobje in vrhunsko tehnologijo.

Preberite članek

  • 27. 11. 2017
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Tehnologija
  • Testi
  • Varnost

Kaj pomeni pet zvezdic Euro NCAP? Kaj ta Euro NCAP sploh je? In kako ščitijo voznika in potnike sodobni avtomobili?

KAKO TESTIRAJO?
Pri presoji varnosti vozil pri Euro NCAP uporabljajo več različnih testov. Katere?

1. ČELNO TRČENJE
Na podlagi izčrpne analize prometnih nesreč so najprej postavili temelje čelnih preskusnihtrčenj. Gre pravzaprav za dva testa: predvidena sta trčenje v togo (betonsko) steno in trčenje s 40-odstotnim prekrivanjem dveh vozil, pri čemer je eno od vozil preizkušano, drugo pazgolj »lutka« ali – bolje rečeno – čvrsta jeklena konstrukcija, ki nadomešča ‘standardni’ avtomobil.Pri tem je treba poudariti, da je standardni avtomobil prav tako deformabilen, kot so deformabilni resnični avtomobili, pa tudi v drugih pomembnih elementih standardna konstrukcija imitira vozilo podobne mase in zgradbe, kot ju ima preizkušan avtomobil. Pomembna je tudi hitrost pri trčenju, ki je 64 kilometrov na uro. Najbrž ni slabo ponoviti, da vsa fizikalna izhodišča izhajajo iz analize resničnih prometnih nesreč.

2. BOČNO TRČENJE
Pogoste so tudi nesreče z bočnim trčenjem in pri Euro NCAP so standardizirali dve. Prvaje, ko se drug avtomobil (standardni) pod pravim kotom zaleti v sredino boka preizkušanegaavtomobila s hitrostjo 50 kilometrov na uro, druga pa, ko se preizkušano vozilo (denimozaradi zdrsa na cesti) bočno zaleti v nepremičen drog – ta test izvajajo pri hitrosti 29kilometrov na uro.

3. TRK V ZADEK
Novejši izmed testov varnosti pri trčenju je preskus trčenja v zadek, pri katerem je zaradi specifičnosti gradnje avtomobilov in trčenja samega pomembnejši ‘odziv’ avtomobila, se pravi to, kako dobro ščiti potnike, ki jih pri trčenju od zadaj (predvsem v glavo) močno udari sedež. V tem primeru preskus ne vključuje celega vozila, ampak zgolj sedež, ki mora, pritrjen na konstrukcijo, zdržati oziroma v zadostni meri varovati pravilno pripetega potnika na njem.

4. TEST PREPOZNAVANJA PEŠCEV IN AVTONOMNEGA ZAVIRANJA
Po stališču Euro NCAP se mora asistenčno varnostni sistem za samodejno zaviranje in izogibanje pešcev odrezati bolje od voznika v treh pomembnih situacijah:

  • pri zgodnji zaznavi,
  • hitrem odzivu in
  • moči pritiska na zavoro.

Test tako predvideva tri različne scenarije, ki so najpogostejši na cesti:

  • odrasli, ki stopijo pred vozilo,
  • odrasli, ki stečejo pred vozilo in
  • otroci, ki se pojavijo izza drugega parkiranega vozila.

V ta namen uporabljajo posebej razvite testne lutke. Dobre ocene si prislužijo tisti avtomobili, ki so sposobni pravočasno prepoznati nevarnosti in zavreti še preden pride do trka.

Vozila z boljšim rezultatom so se zmožna ustaviti do hitrosti 40 km/h, ne da trčijo v lutko ali pa je to trčenje minimalno in za pešca nima posledic. Testiranja potekajo tudi pri hitrostih od 40 km/h do 60 km/h, kjer mora sistem uspešno zmanjšati hitrost in ublažiti posledice ob trku, če ne celo popolnoma ustaviti vozilo pred nesrečo. Rezultat seveda vpliva na končno oceno za asistenčne sisteme, s tem pa tudi na število prisluženih zvezdic.

Preberite naslednje poglavje: ELEKTRONSKA VARNOST >>