{{alert.message}}
  • 22. 10. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Slovenci smo fenomen – Škode kupujemo, še preden jih sploh vidimo, otipamo in zapeljemo. Tudi najnovejši Kamiq ni izjema. A zakaj?

Preberite članek

  • 22. 10. 2019
  • simplyClever
  • Modeli
  • Nerazvrščeno
  • ŠKODA
  • Tehnologija

Slovenci smo fenomen – Škode kupujemo, še preden jih sploh vidimo, otipamo in zapeljemo. Tudi najnovejši Kamiq ni izjema. A zakaj?

S prostornostjo, sodobno tehniko, naprednim infozabavnim sistemom ter s pametnimi rešitvami v duhu prave Škode bo namreč odlično izpolnjeval tako zahteve slovenskih družin kot trendovsko naravnanih kupcev. Najnovejšega športnega terenca s puščico na nosu si je tako še pred prvim pravim stikom ali vožnjo zaželelo – in ga naročilo – že več kot 150 kupcev!

Moderna kabina, tehnološki sladkorčki in Simply Clever

Prvi preizkus po slovenskih cestah je pokazal, da se Kamiq z dolžino 4,24 metra zdi kot naročen za sodobno urbano džunglo z gnečo vozil, ozkimi ulicami in tesnimi prostori. V mestu je ob tem požel mnogo radovednih pogledov mimoidočih, kar je le še dodaten plus – avto mora biti privlačen, opazen in pika.

Kamiq s tem res nima težav, saj odličen prvi vtis podkrepijo deljene sprednje luči, LED luči z dinamičnimi smerniki, široka maska ter različni robustni detajli. Nežno nagnjena strešna linija in dvigajoča se spodnja linija dajeta Kamiqu dinamičen značaj, všečen zadek pa ga optično razširi in poveča.

Neopažen ni minil niti krajši postanek pred nakupovalnim centrom, radovedneži pa so imeli kaj videti: sodobno notranjost s sicer opcijsko 26-centimetrsko (10,25 palca) digitalno instrumentno ploščo namesto klasičnih merilnikov ter opcijski 23,4-centimetrski (9,2 palca) prostostoječi osrednji zaslon infozabavnega sistema, ki mu lahko ukazujemo na dotik, z gestami ali glasovno.

Integrirana eSIM-kartica z LTE povezavo ob tem omogoča, da je Kamiq vedno povezan z internetom, kar vam prinaša navigacijske rešitve v realnem času. Na voljo je tudi Škodin avdio sistem z 10 zvočniki, tehnologija Smartlink pa omogoča povezavo pametnih telefonov in drugih naprav prek vmesnikov Android Auto, Apple Carplay in Mirrorlink. Potnikom je na voljo še dostopna točka za povezavo s spletom, dva priključka USB C spredaj in dva zadaj ter predal za brezžično polnjenje mobilnih telefonov.

Mehki materiali na armaturni plošči in sprednjih vratnih oblogah ter sedežne prevleke iz žlahtnih mikrovlaken v notranjosti poskrbijo za prijetno počutje, vse skupaj pa podkrepita še odlična kakovost izdelave in zgledna ergonomija. Kamiqa je ob tem mogoče dodatno prilagoditi individualnim željam z ambientalno osvetlitvijo, okrasnimi letvami, kontrastnimi šivi in različnimi dodatnimi paketi, v mrzlih dneh pa prideta prav ogrevano vetrobransko steklo in ogrevan volan. Udobje med vožnjo poudarijo še panoramsko strešno okno in več kot 20 pametnih rešitev Simply Clever. Med novostmi je denimo plastična zaščita za robove vrat, ki varuje pločevino na parkiriščih, omeniti pa velja še v vrata skrit dežnik in poklopljiv sovoznikov sedež.

V vrhu po prostornosti in prilagodljivosti

Prav prilagodljivost in prostornost sta odliki, s katerima bo Kamiq uspešno prepričeval Slovence in zaradi katerih se bodo v izbrani družbi in z veliko prtljage brez težav udobno zapeljali na deželo po nove izkušnje in doživetja. Na vsestransko uporabnost Škodinega najmanjšega športnega terenca nenazadnje nakazuje že njegovo ime – v jeziku Inuitov Kamiq pomeni nekaj, kar se popolnoma prilega. Kot druga koža.

Kamiq veliko stavi na prostornost, s katero se uvršča v vrh razreda.

Kamiq s svojimi kompaktnimi merami sicer ne izdaja še enega svojega pomembnega aduta: prostornosti! Na zadnjih sedežih je tako res ogromno prostora in tam se dobro počutijo tudi dvometraši, prtljažnik pa meri za konkurenco skorajda nedosegljivih 400 litrov. V osnovi je precej globok, ima dvojno dno, dodatne kljukice pa olajšajo prevoz prtljage. Pri podrtem naslonjalu zadnjih sedežev se prostor poveča na 1395 litrov, če podremo sovoznikov sedež, pa lahko v Kamiqu prevažamo predmete, dolge skoraj dva metra in pol.

Motorji in menjalniki za vse okuse in potrebe

Brez odpiranja motornega pokrova pred nadaljevanjem poti seveda ni šlo. Tam se je nahajal litrski TSI-motor s 85 kilovati oziroma 115 konjskimi močmi, spojen pa je bil z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Trivaljni turbobencinar se zdi kot naročen za ta model; je uglajen, tih, prožen in nenaporen tudi pri avtocestnih hitrostih. V ponudbi sta sicer še vstopni 70-kilovatni (95 KM) litrski trivaljnik TSI in 1,5-litrski štirivaljnik TSI s 110 kilovati (150 KM). Dizelske barve brani 1,6-litrski TDI, ki zmore 85 kilovatov (115 KM), od prve polovice leta 2020 pa bo v ponudbi pa še različica na zemeljski plin G-Tec z litrskim trivaljnikom in 66 kilovati (90 KM). Ob petstopenjskem ročnem in šeststopenjskem ročnem menjalniku je bolj zahtevnim voznikom na voljo še sedemstopenjski dvosklopčni DSG.

Pogled na cenik razkrije marsikaj. Cene za osnovno različico Kamiqa se pričnejo pri 15 tisoč evrih za litrski TSI s 70 kilovati in petstopenjskim ročnim menjalnikom, s čimer prednjači pred konkurenco. Najbolje prodajani litrski TSI s 85 kilovati in šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane od 16.500 evrov dalje. Ljubitelji dizelskih motorjev pa boste pripravili 20 tisočakov in več. Pri vseh motorjih, razen pri vstopnem, je na voljo tudi različica s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom. Ob tem so pri Škodi kot alternativo običajnemu vzmetenju predstavili sistem “sport chassis control”, ki ponuja nastavljive dvosmerne blažilnike, Kamiqa pa za dodaten centimeter približajo tlom.

Robusten značaj, čvrsta drža in varnost za desetko

Škodin novinec je zunaj mesta in na deželi pokazal še nekaj močnih kart, saj združuje živahnost in vozne lastnosti kompaktnega avtomobila ter klasične SUV odlike, kot so višji sedežni položaj, boljša preglednost, udobnejše vstopanje in izstopanje ter večji odmik od tal. Slednji lahko pride prav na poteh onkraj asfalta; robustne zaščite na Kamiqu navsezadnje niso le za okras. Za 37 milimetrov večji odmik od tal kot pri Scali ter kot brežine 18,7 stopinje spredaj in 28,4 stopinje zadaj Kamiqu vdihnejo celo nekaj terenskega potenciala, a vseeno nisem želel predaleč stran od asfalta, saj ima vedno le prednji pogon.

Pozornost so mi namreč pritegnili prekrasni vinogradi okoli Zlatega griča, tako da sem oči le stežka zadrževal na cesti, a če bi morda vseeno prišlo do kritične situacije, bi bil pomirjen: promet okoli mene so budno spremljali mnogi asistenčni sistemi. Samodejno zaviranje v sili, ki prepozna pešce, zaznavanje vozil v mrtvem kotu, pomoč pri preprečevanju nenadzorovane menjave voznega pasu in sistem za nadzor prečnega prometa so mi prišli prav že prej v Ljubljani, aktivni tempomat pa sem najbolj cenil na štajerski avtocesti.

Z »okej, Laura« sem nagovoril še Škodino digitalno asistentko, ki me je, da bi se na poti proti cilju izognil zastojem, usmerila skozi Vojnik in Frankolovo proti Zrečam. Na vijugastih cestah proti Rogli, kjer nas je tistega dne novo Škodo preizkušalo kar nekaj, se je Kamiq izkazal kot zelo uravnotežen avtomobil, kilometre je požiral lahkotno in brez pretiranega nagibanja, povsem v slogu kombilimuzin.

Ni kaj, pri Škodi so znova opravili domačo nalogo. S ceno od 15.382 evrov (1.0 TSI 70kW active) do 23.758 evrov (1.6 TDI DSG Style) je k nam zapeljal težko pričakovani Kamiq, ki premišljeno igra na note pustolovcev, aktivnih parov in tudi družinsko naravnanih kupcev.

Spoznajte Kamiqa tudi vi! Oglejte si video (tukaj) ali se pri najbližjem trgovcu z vozili Škoda naročite na testno vožnjo! Rezervacija s takojšnjo potrditvijo termina je mogoča tukaj.