Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 17. 7. 2018
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

Ste se kdaj vprašali, kaj ima Škoda s kolesarstvom, da že 15 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France?

Preberite članek

  • 14. 6. 2018
  • simplyClever
  • Modeli
  • Tehnologija

Nürburgring. Nordschleife. Zeleni pekel. Najbolj zahtevno dirkališče na svetu. Točno tja smo peljali naš sedemsedežni SUV, Kodiaq. Zakaj? Da bi tam podrli hitrostni rekord!

S serijskim primerkom modela Kodiaq RS smo se lotili osvajanja skoraj 21 kilometrov legendarnega dirkališča v zahodni Nemčiji. Kot model, ki ga svetovna premiera še čaka, je imel vse oblikovalske detajle še zakamuflirane v belo folijo z napisom Dan za rekord. Tako je bilo vsem jasno, zakaj je ta avto na Nürburgringu.

Noro je dobro

Nordschleife je rezerviran za športne in super športne avtomobile, vodljive in okretne petvratnike in razne posebne ali celo namensko predelane modele. Toda zakaj se ne bi na tem dirkališču preizkusil še Škodin SUV? Zveni kot nora ideja. Ampak Škodi je bila ta nora ideja všeč.

Da bi postavili rekord in dosegli najhitrejši možni čas kroga, ni Škodina ekipa ničesar prepustila naključju. Okreten in uren avto potrebuje okretnega in urnega voznika. In to je razlog, da je za volan tega športnega SUV-ja sedla ženska, tesno povezana z Nürburgringom. Le malo je ljudi, ki se lahko pohvalijo s tako dobrim poznavanjem tega dirkališča, kot je profesionalna dirkačica Sabine Schmitz, še vedno edina ženska, ki je zmagala na vztrajnostni dirki 24 ur Nürburgringa. Sabine, ki je tudi odrasla blizu dirkališča, je v najrazličnejših vozilih tu odpeljala že več kot 30 tisoč krogov!

“Nordschleife ima toliko zgodb! To je res neverjetno dirkališče. Vsi so že slišali zanj. Tako slavno je. Toliko dramatičnih stvari se je tu zgodilo – dobrih in slabih. Voziti avto tukaj je naravnost fantastično. Spopadaš se s stezo in z vremenom. Včasih je sončno, a pet kilometrov pred tabo je že močan naliv. Tudi v snegu sem že tekmovala tukaj. Steza je zelo dolga in nepredvidljiva. Izziv je.”

Legendarno dirkališče je blizu gorovja Eifel v zahodni Nemčiji med leti 1925 in 1927 zgradilo okoli tri tisoč delavcev. Steza, zdaj je dolga 20.832 kilometrov (in so jo nekajkrat krajšali), ima 73 ovinkov. 33 je levih in 40 desnih. Razlika v nadmorski višini med najvišjo in najnižjo točko je približno 300 metrov. Šampion formule ena, sir Jackie Stewart, ga je imenoval Zeleni pekel. Stezo za testiranja uporabljajo proizvajalci avtomobilov, odprta pa je tudi za splošno javnost in njihova vozila.

Sedemsedežni SUV s štirikolesnim pogonom ni bil pred posebnim dogodkom deležen nobenih posebnih inženirskih posegov. Šlo je za točno tako vozilo, kot bo oktobra predstavljeno javnosti in šlo nato v prodajo.

“Avto je videti športno in tudi pelje se športno. Mislila sem si, da sedemsedežnik ne bo tako dobro vodljiv, še posebej na tako zahtevni stezi, kot je ta, toda moji vtisi so izjemni. Odlično se pelje. Navdušena sem. Naj poudarim, da je avto popolnoma serijski; ničesar nismo spreminjali. Če bomo že podrli hitrostni rekord, ga moramo v avtu, kakršen bo tudi naprodaj. Sicer to nima smisla. Pokazati želim ljudem, kako dober avto lahko kupijo,” je pojasnila Sabine Schmitz.

Kvaliteto avtomobila potrjuje František Drábek, vodja serije kompaktnih modelov pri Škoda Auto, ki je bil odgovoren tudi za razvoj Kodiaqa RS. Sedel bo ob Sabine Schmitz, saj gotovo ni bolj primernega človeka za sovoznikov sedež ob tem poskusu. “RS je oznaka za rally sport in odraža zgodovino znamke Škoda v motošportu. Ljudje z aktivnim življenjskim slogom bodo navdušeni nad Kodiaqom RS. En in isti avtomobil jim omogoča, da varno prevažajo svojo družino in dirkajo na dirkališču, kot je ta.”

“Nordschleife je najbolj zahtevno dirkališče na svetu. Toliko dela je treba vložiti v to, da je avto tukaj hiter. Inženirji so se res potrudili, da je lahko serijski avto tudi na tako zahtevnem dirkališču prepričljiv. Od vsega začetka se v njem počutim zelo suvereno, česar res nisem pričakovala,” je povedala Schmitzova tik pred poskusom rekorda.

Zdaj gre zares!

Kraj, kjer vsakemu ljubitelju motošporta začne srce hitreje biti, je pozdravil Škodino ekipo z neobičajnim vremenom za ta kraj – ves dan je bilo je jasno in sončno. Okoli dveh popoldne je nastopil čas, da zbudijo v življenje pogonski stroj novega modela ŠKODA KODIAQ RS. Gre za nov BiTDI motor, ki zmore kar 176 kW (239 KM) in njegovo športno grmenje poudari še sistem Dynamic Sound Boost, medtem ko se RS pripravlja na naskok rekorda proge.

Na črti, kjer običajno štartajo adrenaliski zasvojenci, ki plačajo, da v svojih avtomobilih vozijo po tej stezi, zdaj stoji Kodiaq RS s Sabine Schmitz za volanom in Františkom Drábekom na sovoznikovem sedežu. Za njima je še pet sedežev.

“Moj slog? Hitrost,” odgovori Schmitzova z nasmehom. “Zakaj pa ne? Rada naredim kaj drugačnega, kaj več,” še pravi, ko pojasnjuje, zakaj je sedla za volan pri tem poskusu rekorda. “Načrt? Plin na polno in ostati na progi,” se zasmeje.

Sabine Schmitz vključi športni način vožnje, dvigne se štartna zastavica in Kodiaq RS začne pospeševati po dirkališču. Sabine avtomobilu ne bo prizanesla. Vozi s polnim plinom, zavira v zadnjem ternutku. Sledi idealni liniji, ko zavija, in tako zagotavlja, da vozilo ne izgublja hitrosti. Samozavestno brzi skozi zahtevne dele legendarnega dirkališča: Lisičji rov, Švedski križ, Vrtiljak … Ta športni SUV je res atlet. Za volanom Sabine Schmitz tekmuje s časom. V belo oblečen sedemsedežnik skoraj leti po stezi do ciljne črte. Vsi nestrpno pričakujejo trenutek resnice: bo premagal uro? Konec koncev je zato tukaj.

Ekipa v cilju nestrpno pogleduje naokrog, napetost raste. Končno! SUV se pojavi na obzorju in se neverjetno hitro približuje. Avto zdrvi skozi ciljno črto z več kot 200 km/h.

Kockasta zastava označuje konec kroga. Oči vse ekipe same od sebe sledijo avtu. Nato strmijo v uro. Ustavila se je pri 9 minutah, 29 sekundah in 84 stotinkah. Kodiaq RS je rekorder! Je najhitrejši sedemsedežnik, ki je kdaj prišel na cilj Nordschleife!

“Uau, to pa je bilo zabavno! Avto je bil zelo stabilen, zavore so delovale popolno. Zelo sva se zabavala,” je povedala voznica, Drábek pa je dodal: “Ves čas sem se počutil zelo varno.”