{{alert.message}}
  • 9. 8. 2019
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

La Vuelta a España, na kratko Vuelta, je prava »klancarska« predstava z dvema vožnjama na čas in s kar osmimi cilji na vrhu klancev. Preberite si, zakaj velja za najtežji Grand Tour, kaj čaka kolesarje na skoraj 3300 kilometrov dolgi dirki, kdo vse so favoriti, vabimo pa vas tudi k branju pogovora z Andrejem Hauptmanom, selektorjem slovenske kolesarske reprezentance, ki bo na Vuelti v vlogi športnega diretorja ekipe UAE.

Preberite članek

  • 30. 8. 2016
  • simplyClever
  • Financiranje
  • Modeli
  • Nasveti

Nakup avtomobila je zapleten proces, ki slej ko prej pripelje do preprostega vprašanja: izbrati povsem novo vozilo ali si omisliti rabljeno?

Količina finančnih sredstev, ki jih imamo na razpolago, je seveda pomemben dejavnik, hkrati pa se velja zavedati, da nikoli nismo tako bogati, da bi si lahko privoščili kupovati poceni. Katere so torej pasti pri nakupu rabljenih vozil in na kaj biti pozoren? Kakšne pa so prednosti novega vozila in kako si novega lepotca sploh privoščiti? Osnove so jasne: nov avto je dražji, rabljen je cenejši. In za isti znesek kot novega lahko dobimo večjega, zmogljivejšega, bolje opremljenega rabljenega. Skupno tem odločitvam je vsekakor tehtanje finančnih zmožnosti, pri čemer pa se pametni kupci zavedajo, da ne gre samo za sredstva za nakup vozila, ampak tudi za njegovo vzdrževanje v kasnejših letih uporabe

Nov avto – vožnja brez neznank

Pred nakupom velja temeljito razmisliti o svojih potrebah in zmožnostih. Kar je tudi sicer koristno – tako za dušo kot za denarnico.Tisti, ki jim avto pomeni več kot zgolj nujen strošek ali le prevozno sredstvo od točke A do točke B, ki prisegajo na vonj novega avtomobila in si ne želijo neprijetnih presenečenj, kakršna lahko spremljajo nakup rabljenega, takšni kupci se bodo ozrli po kateri od dosegljivih in uresničljivih možnosti financiranja.

Kar velik del novih avtomobilov se še vedno proda za gotovino oziroma za prihranke, kar je še vedno najugodnejši in na koncu najcenejši nakup. A nimamo vsi na bančnem računu ali v nogavici dovolj velikega kupa denarja za nov avto. Zato so nam na voljo različne možnosti financiranja nakupa, med katerimi pa se marsikdo med nami težko znajde.

Kredit? Lizing?

Največkrat se soočimo z dilemo, ali za avto najeti bančni kredit ali izkoristiti ponudbo avtohiše za lizing. Najbolj očitna razlika med tema dvema finančnima instrumentoma je v tem, da z najemom kredita ob nakupu postanemo lastniki avta, pri lizingu pa avto namesto nas kupi lizingodajalec, mi pa ga od njega najamemo in mu zato plačujemo mesečno najemnino. Po koncu najemne dobe moramo praviloma avto tudi odkupiti, da postanemo njegov lastnik.

Katera od obeh oblik financiranja je ugodnejša, je nemogoče zapisati, ker imajo ponudniki tovrstnih financiranj sila različne pogoje. Nekateri ponudniki zaračunajo več za odobritev kredita, nekateri ponujajo višje, drugi nižje obrestne mere, pri nekaterih gre za fiksno, pri drugih za spremenljivo obrestno mero. Vsekakor si je treba pred nakupom vzeti čas ter primerjati različne ponudbe financiranja. Ne smemo tudi pozabiti, da večina takšnih načinov financiranja zahteva dobro zavarovanje avtomobila, tega pa lahko praviloma ugodneje sklenete v avtohiši, kjer financiranje pogosto ponudijo skupaj z ugodnim zavarovanjem.

Se vam zdijo vsi ti različni načini financiranja nepregledni? Se vam ne sanja, koliko bi morali plačevati za izbrano vozilo na mesec? Višja matematika ali celo znanost, pravite? Niso vsi načini financiranja nepregledni; avtomobilski prodajalci znajo svoje načine financiranja predstaviti tudi na povsem jasen način! Takšen način financiranja ponuja Škoda s svojo ponudbo 1% in 1%+. Na pregledni spletni strani omogoča funkcionalno grafično orodje natančen pregled vseh postavk financiranja – od pologa, stroškov in obrokov do odkupa.


Preverite vse posebnosti financiranja 1% in 1%+


 

Rabljen avto – maček v žaklju?

Kupce rabljenih avtomobilov najpogosteje upravičeno zaskrbi, če morda ne kupujejo mačka v žaklju. Tudi pri nas je namreč močno razširjeno manipuliranje s prevoženimi kilometri oziroma prevrtavanje števcev kilometrov nazaj, s čimer prodajalci prikrijejo resnično stanje avtomobila, hkrati pa mu umetno zvišajo vrednost. To so prednosti za prodajalca, ki pa se hitro prevesijo v pomanjkljivosti za kupca; za takšen avto ne bomo le odšteli več, kot je v resnici vreden, pač pa utegnemo imeti z njim tudi bistveno več stroškov pri vzdrževanju, saj motor in ostali mehanski deli niso v takšnem stanju, na kakršnega smo računali pri nakupu. Kako razširjen – in pereč – je ta problem, priča že ocena strokovnjakov za rabljena vozila, ki pravijo, da imate pri nas ob nakupu rabljenega kar 80 odstotkov možnosti, da vas je prodajalec pri kilometrih potegnil za nos!

V zadnjem času imajo kupci rabljenih avtomobilov nekaj možnosti, da se zaščitijo pred prevarami, a nobena od teh ni stoodstotna. Pred nakupom lahko kupec zahteva podatke o zgodovini avtomobila od specializiranih podjetij, kakršno je na primer Carfax. Proti plačilu lahko namreč pri njih zahtevate zgodovino točno določenega avtomobila, a ta je koristna le, če je znana in popolna. Carfax podatke za posamezen avto pridobi od registracijskih organov, servisnih delavnic in zavarovalnic, za svoje storitve pa ne ponujajo popolnega jamstva.

Druga opcija so digitalne servisne knjižice, ki ponujajo možnost za vpogled v servisno zgodovino avtomobila, pri čemer se beležijo tudi kilometri ob opravljenih servisih. Običajno prodajalci za to ponujajo običajne in vsem dobro znane servisne knjižice, a tudi te se da seveda ponarediti oziroma zmanipulirati. Varnejše so digitalne servisne knjižice, ki jih ponujajo in uvajajo nekateri avtomobilski izdelovalci – pri tem se podatki o avtih zbirajo na enem mestu in jih je tako nemogoče ponarediti oziroma prirediti.

Nekaj boljše obete za prihodnost ponuja beleženje prevoženih kilometrov ob vsakem opravljenem tehničnem pregledu avtomobila pri nas, ki ga od spomladi leta 2014 opravljajo pri podjetjih, ki se ukvarjajo s tehničnimi pregledi. Težava je v tem, da so tako zabeleženi kilometri koristni le pri avtih, ki so dlje časa v Sloveniji, pri rabljenih avtomobilih iz tujine – in teh je pri nas veliko – pa se kilometri vpišejo šele s prvim tehničnim pregledom pri nas. Premeteni prodajalci kilometre seveda prevrtijo pred prvim pregledom. Druga težava je v tem, da kilometre beležijo šele dve leti, pri starejših avtih pa je predhodna zgodovina lahko povsem neznana.

Se kupec rabljenega avtomobila sploh lahko zaščiti pred nakupno katastrofo? V popolnosti zagotovo ne, lahko pa s previdnostjo in premišljenostjo vsaj malo zmanjša to možnost. A tako brez skrbi, kot je kupec novega avtomobila, kupec rabljenega ne bo nikoli!

Na koncu je treba vendarle zapisati, da morata obe poti do avtomobila – torej nakup novega in nakup rabljenega – obstajati vzporedno in istočasno. Tako namreč pravilno deluje avtomobilski trg: komu pa boste prodali svojo staro Fabio, ko boste kupovali novo Octavio?

Kako se torej odločiti?

Naj vam bosta v pomoč naša zbirnika prednosti pri nakupu novega in rabljenega avtomobila!