Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 7. 11. 2018
  • simplyClever
  • Financiranje

Danes vas čaka 35.000 odločitev. Katera bo naslednja? Naj vam pomagamo: svetujemo, da berete naprej.

Preberite članek

  • 25. 3. 2018
  • simplyClever
  • Družina
  • Financiranje
  • Modeli

Da ali ne? In kako se sploh lotiti nakupa avtomobila zase, za sina ali za hči? Kakšni načini financiranja so na voljo? Kakšno financiranje izbrati? Se odločiti za novo ali rabljeno vozilo?

Če nekateri vztrajajo pri stališču, da si bo otrok svoj prvi avto kupil sam, ko bo zanj zaslužil dovolj denarja, bi mu ga drugi kupili takoj ali vsaj pomagali kupiti, če bi le lahko.

Zakaj?

»Sem proti temu, da starši svojemu že odraslemu otroku kupijo vse, kar si zaželi, ne da bi za to obstajala prava potreba. Ljubljančan bo verjetno laže prihajal na fakulteto z javnim prevozom kot nekdo, ki študira ob delu in se mora voziti tako v službo kot na fakulteto,« razmišlja Ana Markovič, ki pozna primer, ko sta starša hčerki ravno zato, ker je bilo to potrebno, pomagala pri nakupu. »Hči je prispevala za mesečni obrok, starša pa sta plačala polog, saj hči za to ob nizkih prihodkih ni imela dovolj prihrankov.«

Jasno je treba torej odgovoriti na vprašanje, ali avtomobil potrebujete, za kaj ga potrebujete, kdo ga bo vozil in podobno.

Ker je varnost na prvem mestu

Marsikdo bo ob tem le zamahnil z roko, češ, kaj pa mladi rabijo nove avtomobile, naj si za nekaj sto evrov kupijo rabljeno vozilo, če ga že potrebujejo. Toda takšno razmišljanje skriva veliko nevarnih pasti in tudi starši, ki se odločijo za nakup rabljenega vozila za svojega otroka oziroma tak nakup podpirajo, bi morali prej temeljito razmisliti. Presenečeni bi namreč lahko ugotovili, da bi bil nakup novega, a (pozor!) racionalno izbranega modela (primerne velikosti in z ustreznim motorjem ter opremo) s pomočjo primernega načina financiranja tako rekoč enak finančni zalogaj. Pri tem pa več kot denar šteje varnost življenja naših otrok, kar je za vse starše neprecenljivo.

Več kot denar šteje varnost življenja naših otrok, kar je za vse starše neprecenljivo.

Da so novi avtomobili varnejši od starih, je jasno vsem, le malokdo pa ve, da to ni samo zaradi boljše in novejše varnostne opreme, boljšega podvozja, zavor, ampak tudi zaradi čvrstejših karoserij (z natančno določenimi zmečkljivimi conami, ki vpijajo energijo trka) in boljših vgrajenih materialov. Poleg tega materiali v rabljenih avtomobilih nimajo več enakih lastnosti kot pri novih. Omeniti velja tudi pnevmatike, ki na starem in rabljenem avtomobilu zagotovo niso v odličnem stanju.

Posebno poglavje so varnostni asistenčni sistemi, ki so v zadnjih letih doživeli skokovit razvoj. Danes mora biti vsak nov avto med drugim opremljen s stabilnostnim sistemom ESC in sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah, vse bogatejša pa je tudi druga varnostna oprema – to pa je pri rabljenem avtu prej izjema kot pravilo.

Kakšne so prednosti nakupa novega avtomobila? Naštejmo jih na kratko:

1.) Avto po želji

Če kupujete nov avto, si lahko kupite natančno takšnega, kot si ga želite. In predvsem potrebujete. Z motorjem, menjalnikom, opremo in dodatki po želji. Ter v barvi, ki vam je zares všeč. Morda je ugodneje (in hitreje), če izberete avto iz zaloge takoj dobavljivih vozil.

2.) Avto je nov!

Tako je, ponovimo: avto je nov. Ni bil udeležen v prometni nesreči, nima madežev na sedežih, ne obrabljenega volana, diši po novem in ne po tobaku, na kolesih pa ima nove pnevmatike.

3.) Garancija in jamstvo

Tudi pri rabljenih avtomobilih si že lahko omislite (močno omejeno) garancijo, a le  pri novem avtomobilu je ta všteta v nakupno ceno. Kar vam vsaj za nekaj let prinese prijetno brezskrbnost. Z minimalnimi stroški pa jo je moč tudi podaljšati (govorimo o jamstvu, ki je za določeno število let všteto v ceno, mogoče pa ga je tudi podaljšati. Več o tem si lahko preberete tukaj).

4.) Oprema

Vsako novo generacijo so avtomobili bolje opremljeni. Sodobne dodatke, kakršna je multimedijska oprema, avtomobilski izdelovalci posodabljajo zelo hitro in zelo pogosto –  če torej želite najsodobnejšo opremo, jo lahko dobite le v novem avtu.

5.) Varnost

Da so novi avtomobili varnejši od starih, je jasno vsem, le malokdo pa ve, da to ni samo zaradi boljše in novejše varnostne opreme, ampak tudi zaradi čvrstejših karoserij in boljših vgrajenih materialov, kakršna so posebna jekla. Prav posebno poglavje so varnostni in ostali asistenčni sistemi in ostali vozni pripomočki, ki so v zadnjih letih doživeli skokovit razvoj. Danes mora biti vsak nov avto (med drugim) opremljen s sistemom ESC in sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah, vse bogatejša je tudi ostala varnostna oprema –  pri rabljenem, sploh starejšem avtomobilu, je to bolj izjema kot pravilo.

6.) Ekologija in gospodarnost

Novi avtomobili imajo čistejše in gospodarnejše motorje kot avtomobili le eno avtomobilsko generacijo nazaj. Hkrati so ti motorji praviloma zmogljivejši, vozne zmogljivosti pa boljše – kljub motorjem z manjšo prostornino. Tudi na tem področju je tehnični napredek dovolj skokovit, da se razlika med motorji v letih kaj hitro vidi tudi v denarnici.

7.) Financiranje

Ob nakupu novega avtomobila imamo kupci običajno na voljo številne možnosti financiranja – ali pri prodajalcu avtomobila ali na bankah. Pogosto izbira financiranja pri prodajalcu novega avtomobila prinese še kakšen dodaten prihranek ali ugodnost. Pri nakupu rabljenega je teh možnosti precej manj.

8.) Vzdrževanje

Nov avto, brezhibno delovanje, le redni servisi in kar nekaj let miru pred okvarami – vzdrževanje novega avtomobila je precej drugačno od vzdrževanja rabljenega. Ob dodatnem jamstvu se brezskrbnost podaljša še za nekaj let. Pri rabljenem avtu je prav vzdrževanje tista neznanka, zaradi katerega marsikoga boli glava.

9.) Nakup

Nakup novega avta je pravzaprav nakupno doživetje, v katerem uživamo v prijetnem salonu avtomobilskega trgovca, ob pomoči prijaznega prodajalca in s kavico v roki. In kako kupimo rabljen avto? Po temeljitem raziskovanju prek spleta in številnih telefonskih klicih predvsem z obiskovanjem prodajalcev ali dvorišč, na katerem se gnetejo rabljeni avtomobili. Razlika je očitna.

Resnica o rabljenih

Poraba, izpusti, predvsem pa vzdrževanje starega vozila je precej drugačno kot pri novem avtu  – in prav to je pri nakupu rabljenega vozila tista neznanka, zaradi katere kasneje marsikoga boli glava.

Manipuliranje s prevoženimi kilometri (prevrtevanje števcev) je močno razširjeno. Po poročilu Evropske komisije naj bi bilo takšnih vsaj 50 % avtomobilov v Evropi, poznavalci pa pravijo, da ima kupec v Sloveniji kar 70 % možnosti, da ga je prodajalec pri kilometrih potegnil za nos, saj ustrezne zakonodaje še ni!

Ima avto res toliko prevoženih kilometrov, kot pravi prodajalec? So bili opravljeni vsi servisi? V kakšnem stanju je dejansko motor? Kaj mi je prodajalec zamolčal?

Na videz ugoden nakup se tako lahko kaj hitro spremeni v zelo drago šolo, zato imajo besede Anite in Gregorja Škafarja še dodatno težo: »Sin je polnoleten, zaenkrat živi še doma kot ogromno njegovih vrstnikov dandanes, a avto potrebuje, da je lahko samostojen. Bila sva v dilemi. Če mu ne bi prav nič pomagala, bi sam s svojimi prihodki zbral kvečjemu za kak zelo star – in tudi nevaren – avto, ki bi ga bilo treba ves čas kaj popravljati. In ker nihče v družini ni ravno mehanik, bi vsak poseg stal ogromno. Zato sva se odločila, da sinu avto kupiva midva. In to novega, da bomo točno vedeli, kaj smo kupili. Da bo garancija, da bo dodatno jamstvo, asistenca … K sreči si to lahko privoščimo. Dogovorili pa smo se, da nama bo sin polovico zneska vrnil, ko bo mogel, saj se nam je tako vsem zdelo prav. Če mu iz nekega principa ne bi želela pomagati in bi pustila, da se naokoli vozi v vozilu vprašljive kvalitete, ne bi mogla mirno spati. In nikoli si ne bi odpustila, če bi se mu kaj zgodilo.«

Maček v žaklju?

Za avto, ki so mu prodajalci s prevrtavanjem prevoženih kilometrov prikrili resnično stanje, hkrati pa mu umetno zvišali vrednost, boste tako ne le odšteli več, kot je v resnici vreden, pač pa utegnete imeti z njim tudi bistveno več stroškov pri vzdrževanju, saj motor in ostali mehanski sklopi niso v takšnem stanju, na kakršnega ste računali pri nakupu.

V zadnjem času sicer imajo kupci rabljenih avtomobilov nekaj možnosti, da se zaščitijo pred prevarami, a nobena od teh ni stoodstotna. Pred nakupom lahko kupec zahteva podatke o zgodovini avtomobila od specializiranih podjetij, kakršno je na primer Carfax. Proti plačilu lahko namreč pri njih zahtevate zgodovino točno določenega avtomobila, a ta je koristna le, če je znana in popolna. Carfax podatke za posamezen avto pridobi od registracijskih organov, servisnih delavnic in zavarovalnic, za svoje storitve pa ne ponujajo popolnega jamstva.

Za avto, ki so mu prodajalci s prevrtavanjem prevoženih kilometrov prikrili resnično stanje, hkrati pa mu umetno zvišali vrednost, boste tako ne le odšteli več, kot je v resnici vreden, pač pa utegnete imeti z njim tudi bistveno več stroškov pri vzdrževanju.

Druga možnost so digitalne servisne knjižice, ki ponujajo možnost vpogleda v servisno zgodovino avtomobila, pri čemer se beležijo tudi kilometri ob opravljenih servisih. Običajno prodajalci za to ponujajo običajne in vsem dobro znane servisne knjižice, a tudi te se da seveda ponarediti oziroma zmanipulirati. Varnejše so digitalne servisne knjižice, ki jih ponujajo in uvajajo nekateri avtomobilski izdelovalci – pri tem se podatki o avtih zbirajo na enem mestu in jih je tako nemogoče ponarediti oziroma prirediti.

Nekaj boljše obete za prihodnost ponuja beleženje prevoženih kilometrov ob vsakem opravljenem tehničnem pregledu avtomobila pri nas, ki ga od spomladi leta 2014 opravljajo pri podjetjih, ki se ukvarjajo s tehničnimi pregledi. Težava je v tem, da so tako zabeleženi kilometri koristni le pri avtih, ki so dlje časa v Sloveniji, pri rabljenih avtomobilih iz tujine – in teh je pri nas veliko – pa se kilometri vpišejo šele s prvim tehničnim pregledom pri nas. Premeteni prodajalci kilometre seveda prevrtijo pred prvim pregledom. Druga težava je v tem, da kilometre beležijo šele dve leti, pri starejših avtih pa je predhodna zgodovina lahko povsem neznana.

Se kupec rabljenega avtomobila sploh lahko zaščiti pred morebitno nakupno katastrofo? V popolnosti zagotovo ne, lahko pa s previdnostjo in premišljenostjo vsaj malo zmanjša to možnost. A tako brez skrbi, kot je kupec novega avtomobila, kupec rabljenega ne bo nikoli!

Seveda ima nakup rabljenega avtomobila ob vseh slabostih tudi določene prednosti. Naštejmo ključne:

1.) Nižja cena

Jasno, rabljeni avtomobili so cenejši od novih. Razlike v cenah so lahko tudi tako velike, da se ozremo po za številko ali dve večjem (ali zmogljivejšem) avtu.

2.) Izguba vrednosti ne boli

Novi avtomobili lahko izgubijo 20, 30 ali celo več odstotkov svoje vrednosti že v prvem letu po nakupu – pri rabljenih je izguba vrednosti bistveno manjša.

3.) Cenejše zavarovanje

Strošek zavarovanja – še zlasti kaska – je pri novih avtomobilih lahko precejšen, pri rabljenih pa je prilagojen na ustrezno nižjo ceno in zato za marsikoga precej sprejemljivejši.

4.) Izbira

Pri rabljenem avtu si seveda ne moremo izmišljati opreme in dodatkov, lahko pa v razmeroma bogati ponudbi rabljenih najdemo prav tisto, kar od avta želimo – tudi kakšen redek model, motor ali paket opreme, ki ni več v prodaji.

Obe poti do avtomobila – torej nakup novega in nakup rabljenega – morata obstajati vzporedno in istočasno. Tako namreč pravilno deluje avtomobilski trg: komu pa boste prodali svojo staro Fabio, ko boste kupovali novo Octavio?

Oči, mami, kupita mi avto!

Vrnimo se na začetek naše zgodbe. Kdaj torej velja prisluhniti svojemu otroku in razmisliti, ali mu – če to seveda zmorete – ne bi pomagali pri nakupu avtomobila? Tukaj je deset argumentov, ki imajo težo.

1.) »Res ga potrebujem!«

Pozor: potrebujem. Ne hočem, potrebujem. Razlika je pomembna. Zakaj ga res potrebuje, ve najbolje sam(a). Če je to zato, ker so povezave s krajem študija slabe ali ker ob študiju tudi dela, boste starši tej ideji naklonjeni prej, kot če je otrokov edini pravi razlog ta, da bi bil(a) rad(a) med prvimi v krogu prijateljev z avtom, ki si ga ne bi bilo treba sposojati od mame. Morda vam bo predstavil tudi vizijo prihodnosti, ko bo imel svoj avto: ker bo imel(a) svoj avto, se bo lahko prijavil(a) na razpis za službo v oddaljenem kraju. Ob šoli oziroma študiju bo lahko tudi delal(a). Pridobil(a) bo neodvisnost in samostojnost. Vaja namreč dela mojstra in vožnja voznika, čas pa je denar. In konec koncev bosta tudi starša svoj avto lahko (spet) imela čisto zase.

2.) »Pri nakupu bom pomagal(a) po svojih najboljših močeh.«

Le redkokomu lahko starši dandanes kar mimogrede kupijo avto in prevzamejo nase še vse stroške, povezane z njegovim vzdrževanjem. To tudi ne bi bilo posebej vzgojno, kajne? V vsakem primeru je prav, da pri nakupu sodeluje z lastnim sredstvi, kolikor jih pač ima. Morda lahko s svojimi prihodki odplačuje mesečni obrok in skrbi za gorivo, starša pa pomagata s pologom. Če vam otrok predlaga to možnost, s tem dokazuje svojo zrelost in odgovornost, do avtomobila pa bo potem imel(a) tudi drugačen odnos.

3.) »Varnost je najpomembnejša.«

Kateremu staršu ni varnost njegovega otroka najpomembnejša? In novi avtomobili so dejansko mnogo varnejši od rabljenih. Imajo sodobnejšo varnostno opremo, karoserija je čvrstejša, vgrajeni so boljši materiali, denimo posebna jekla. Poleg tega materiali v rabljenih avtih nimajo več enakih lastnosti kot pri novih. Hitreje počijo, guma postane trda, vprašanje je še, v kakšnem stanju so pnevmatike. Poglavje zase so asistenčni sistemi. Ko vama bo otrok povedal še, da mora biti danes vsak nov avto med drugim opremljen s sistemom ESC in sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah, vse bogatejša pa je tudi druga varnostna oprema, kar je pri rabljenem avtu bolj izjema kot pravilo, resno razmislita o njegovem naslednjem drznem predlogu: nakupu novega avtomobila. Če je naredil svojo domačo nalogo, vama bo na vajin: »Ja, a ti sploh veš, koliko stanejo novi avti?!«, odgovoril, kot sledi.

4.) »Nov avto ni nujno dražji od rabljenega!«

Na prvi pogled so rabljeni avtomobili res cenejši od novih, toda ob nakupu je neznank toliko, da je prava cena, ki jo boste plačali za tako vozilo, zaradi stroškov vzdrževanja lahko precej višja. Zakaj? Ker ima kupec v Sloveniji danes 70 % možnosti, da kupi avto s prirejenimi (nazaj prevrtenimi) prevoženimi kilometri. Ker ne moremo zagotovo vedeti, ali so bili res opravljeni vsi servisi in s kakšnimi nadomestnimi deli. Ker je vprašanje, v kakšnem stanju je v resnici motor. In seveda, kaj vse nam je še zamolčal prodajalec? Pri novem avtomobilu neznank ni. Tu so garancija, jamstvo, asistenca – in brezskrbnost v vožnji. Vaju je sin oziroma hči opozoril(a) tudi na to, da imajo novi avtomobili čistejše in gospodarnejše motorje kot avtomobili, ki so od njih le eno avtomobilsko generacijo starejši, kar se lahko kaj hitro pozna tudi v denarnici?

5.) »Izberimo pravi model skupaj!«

Vama je sin oziroma hči predlagal(a), da skupaj izberete najprimernejši model? Potem se zaveda, da za prvi avto gotovo ne potrebuje karavana ali SUV-a, ne bo pa odveč, če je avto kljub temu prostoren, udoben in všečnega mladostnega videza.  Če se je dobro pozanimal(a), vama bo predstavil(a) še uporabo nekoliko drugačnega avtomobilskega konfiguratorja, ki izhaja iz vaših potreb in ne iz lastnosti avtomobila. Mora biti v avtu dosegljiv(a) in povezan(a)? Bo veliko vozil(a) ponoči? Bo na svoje poti jemal(a) domačo žival ali športno opremo? Tak konfigurator najdete tukaj!

6.) »S pravim financiranjem je lahko dosegljiv tudi na prvi pogled predrag avto.«

Morda sta navajena za vse stvari plačevati z gotovino, v celoti. Mogoče pa od nekdaj vse kupujeta na obroke. Prav verjetno je, da dobro poznata vse opcije, ki so vama na voljo pri nakupu različnih dobrin, a prav je, da jih spozna tudi vajina hči oziroma sin in se z vama odraslo pogovori tudi o finančnih zadevah. Kupci imajo pri nakupu novega avtomobila običajno na voljo več možnosti financiranja, in to bodisi pri prodajalcu bodisi pri bankah. Izbira financiranja pri prodajalcu pogosto prinese še kak dodatni prihranek ali ugodnost. Znamka ŠKODA denimo ponuja financiranje 1%, pri katerem kupec plačuje 1 % cene vozila na mesec, ali 1%+, pri katerem je ta cena še znižana za ŠKODA BON v vrednosti tisoč evrov. To pomeni, da je lahko denimo model Rapid Spaceback tvoj za 105 evrov na mesec.

7.) »Prihranil(a) bom!«

V primeru, da starši prevzamete plačilo pologa, lahko otrok prevzame plačilo mesečnega obroka. Seveda pa bo moral za to tudi varčevati. V prej omenjenem primeru lahko znesek 105 evrov morda skoraj neopazno privarčuje tako, da s prijatelji spije kako pijačo na dan manj, kak večer konec tedna preživi doma, se odreče kakšni novi majici ali čevljem … Če vam otrok predlaga varčevanje, je to zagotovo dober znak.

8.) »Kazni bom plačeval(a) sam(a).«

Da je odgovoren mlad človek, bo dokazal(a) tudi s tem, da bo svoj avto vozil(a) po predpisih. Vama je povedal(a), da avta res ne potrebuje, da bi divjal(a), in vama zagotovil, da bo morebitne kazni poravnal(a) sam(a)?

9.) »Avto bom negoval(a) in z njim lepo ravnal(a).«

Rabljen ali nov – avtomobil je dobrina, s katero so v vsakem primeru povezani stroški in odrekanje. Se otrok tega zaveda?  Je obljubil, da vama bo izkazal ustrezno spoštovanje in hvaležnost za pomoč, svoj avtomobil pa čistil, negoval, vzdrževal in dobro pazil nanj, tudi zato, da ga bo lahko nekoč bolje prodal?

10.) »Posodim vama ga za kak krog.«

Ne bo prvi otrok, ki bi mu starša na vsake toliko časa »sunila« avto, zato vaju bo morda prehitel in vama obljubil, da bo njegov oziroma njen avto vsaj malo tudi vajin in si ga lahko tudi kdaj sposodita. Če bosta le lepo ravnala z njim, seveda.

Kako do avtomobila?

Pred nakupom velja torej temeljito razmisliti o potrebah in zmožnostih. Kar je tudi sicer koristno – tako za dušo kot za denarnico. Tisti, ki jim avto pomeni več kot zgolj nujen strošek ali le prevozno sredstvo od točke A do točke B, ki prisegajo na varnost, tehnologijo in vonj novega avtomobila ter si ne želijo neprijetnih in dragih presenečenj, kakršna lahko spremljajo nakup rabljenega, takšni kupci se bodo ozrli po kateri od dosegljivih in uresničljivih možnosti financiranja.

Kar velik del novih avtomobilov se še vedno proda za gotovino oziroma za prihranke, kar je še vedno najugodnejši in na koncu najcenejši nakup. A nimamo vsi na bančnem računu ali v nogavici dovolj velikega kupa denarja za nov avto. Zato so nam na voljo različne možnosti financiranja nakupa, med katerimi pa se marsikdo med nami težko znajde.

Največkrat se soočimo z dilemo, ali za avto najeti bančni kredit ali izkoristiti ponudbo avtohiše za lizing. Najbolj očitna razlika med tema dvema finančnima instrumentoma je v tem, da z najemom kredita ob nakupu postanemo lastniki avta, pri lizingu pa avto namesto nas kupi lizingodajalec, mi pa ga od njega najamemo in mu zato plačujemo mesečno najemnino. Po koncu najemne dobe moramo praviloma avto tudi odkupiti, da postanemo njegov lastnik.

Nimamo vsi na bančnem računu ali v nogavici dovolj velikega kupa denarja za nov avto. Zato so nam na voljo različne možnosti financiranja nakupa, med katerimi pa se marsikdo med nami težko znajde.

Katera od obeh oblik financiranja je ugodnejša, je nemogoče zapisati, ker imajo ponudniki tovrstnih financiranj sila različne pogoje. Nekateri ponudniki zaračunajo več za odobritev kredita, nekateri ponujajo višje, drugi nižje obrestne mere, pri nekaterih gre za fiksno, pri drugih za spremenljivo obrestno mero. Vsekakor si je treba pred nakupom vzeti čas ter primerjati različne ponudbe financiranja. Ne smemo tudi pozabiti, da večina takšnih načinov financiranja zahteva dobro zavarovanje avtomobila, tega pa lahko praviloma ugodneje sklenete v avtohiši, kjer financiranje pogosto ponudijo skupaj z ugodnim zavarovanjem.

Se vam zdijo vsi ti različni načini financiranja nepregledni? Se vam ne sanja, koliko bi morali plačevati za izbrano vozilo na mesec? Višja matematika ali celo znanost, pravite? Niso vsi načini financiranja nepregledni; avtomobilski prodajalci znajo svoje načine financiranja predstaviti tudi na povsem jasen način! Takšen način financiranja ponuja ŠKODA s svojo ponudbo financiranja 1% in 1%+. Na pregledni spletni strani omogoča funkcionalno grafično orodje natančen pregled vseh postavk financiranja – od pologa, stroškov in obrokov do odkupa.