Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
{{alert.message}}
  • 26. 9. 2017
  • simplyClever
  • Modeli

Majhen je ravno pravšnji! V primeru prostorninsko najmanjšega TSI motorja s prostornino slabega litra to še kako velja!

Preberite članek

  • 11. 8. 2017
  • simplyClever
  • Družina
  • ŠKODA

Koliko otrok se preimenuje, ker so nezadovoljni s svojim imenom? Katera izumirajo in katera so »in«? In zakaj poimenujemo barke, avtomobilov pa ne?

Se sodobni starši kdaj vprašajo, kako bi se počutili na mestu otroka, ki so ga sentimentalno poimenovali po kavarni, v kateri sta se »oči« in »mami« seznanila? In koliko otrok se po 18. letu preimenuje, ker res ne uživajo v tem, da delijo svoje ime z materino najljubšo literarno junakinjo ali očetovim nogometnim idolom?

Nenavadno, drugačno

Načeloma sicer res velja, da ni dobre ali slabe izbire otrokovega imena. Vsako ime nosi s seboj zgodbo o tem, kako je bilo izbrano, in čustva, ki so se ob tem porajala. A vendar bi morali starši vedno imeti v mislih, da bo s tem imenom otrok živel vsaj do polnoletnosti, ko si ga lahko brez njihovega dovoljenja tudi spremeni. Od leta 2005 do 2016 si je tako v Sloveniji ime spremenilo 6.473 polnoletnih posameznikov, z dovoljenjem staršev, ki so očitno obupali nad svojo prvotno izbiro, pa tudi 856 nezadovoljnih mladoletnikov.

Domišljija kot da ne pozna več meja. Malčki dobivajo imena po športnikih, svetovnih prestolnicah, uspešnih podjetjih, filmskih igralcih in starodavnih božanstvih od vsepovsod. Starši imena krajšajo, ustvarjajo pretanjene skovanke in jih prilagajajo značilnostim slovenskega jezika. Obstajajo pa seveda tudi takšni, ki se trendu upirajo tudi s poseganjem po starejših, konservativnejših imenih. Tako danes v vrtcih najdemo tako Luje in Enye kot Ane in Primože.

Avtorica Laura Wattenberg v svoji knjigi The Baby Name Wizard opozarja, da poimenovanje otroka ne izraža njegove osebnosti, temveč vašo. Ime ne pripada vam. Vi sicer odločate, ker otrok ne more namesto vas, a ko odrašča, njegovo ime vse bolj vpliva nanj. »Ljudje sklepajo že samo na podlagi imena. Ime pošilja močen signal o osebi, še preden ta stopi v prostor,« svari Wattenbergova. Zato dodaja, da se pri izbiri imena vselej odločajte s trezno glavo in po res tehtnem premisleku, ne po trenutnem vzgibu.

Med top desetimi imeni, ki se v Sloveniji prvič pojavijo po letu 1991, je izbor precej pester. Med moškimi je na prvem mestu Tian, sledijo Mai, Žan Luka, Nej, Eman, Tobias, Nai, Tinej, Tej in Job. Med deklicami po omenjenem letu prevladujejo imena Kiara, Tanaja, Erin, Tiara, Ronja, Rubi, Adelisa, Inaja, Amelie in Enya.

V letu 2016 je bilo v Sloveniji po devet Adonisov, Adriatikov, Ajhanov, Aloisov, Ary, Anij, Ajiš, Adelajd, Abid, po osem Adminov, Adelheidov, Advij, Aldian, Amajl, po sedem Afrodit, Alicij, Alojzij Slav in Ameris. Tu so še druga, še redkejša moška in ženska imena (Dante, Tiar, Kras, Titan, Masar, Mevlid, Šehrizad oziroma Šajana, Kiana, Maura, Šolasta, Lukrecija …).

»Ko sva iskala ime, sva s Tinetom za predloge prosila tudi sodelavce in prijatelje,« je povedala Mateja. Med idejami so se znašle tudi nenavadne, na primer Van Damm, Lulani, Manolo, Juan, Alipač in Dirk. »Na koncu sva izbirala med Niko, Vito, Ivo, Milo, Elo in Jano. Želela sva kratko slovensko ime, da ga bo otrok znal hitro izgovoriti in da se bo vedelo, da ne gre za domačo žival.« Konec maja letos se je naposled rodila punčka, ki sta ji dala ime Iva, saj se krajše ime sklada tudi z dolžino očetovega priimka.

Otrokovo ime ni last staršev

Če sodimo po raziskavi na spletni strani BabyCenter.com, je za večino (35 odstotkov anketiranih) izbiranje otrokovega imena sicer ena najlepših izkušenj v nosečnosti. 57 odstotkov staršev je tudi povedalo, da je bilo lažje izbrati ime za deklico kot za dečka. V ospredju je bila želja po imenu, ki izraža individualnost in ženstvenost, pri dečkih pa poleg individualnosti tudi moč. Ugotovili so, da se starši, starejši od 35 let, pogosteje odločijo za klasična, »staromodna« imena, mlajši starši pa po drugi strani raje izberejo nenavadno in edinstveno ime.

Trendi pojavljanja zgoraj naštetih imen kažejo, da ta postajajo vse manj priljubljena. Na primer rekordno število Francev in Marij so statistiki ugotovili okoli leta 1940, nato pa je njihovo število začelo občutno padati. Skoraj pri ničli je od približno osemdesetih let prejšnjega stoletja. Podobno je z Janezi, katerih ime je višek priljubljenosti doživelo v tridesetih in štiridesetih letih prejšnjega stoletja, nato pa jih je bilo vse manj. Slika je drugačna, ko se pomikamo nižje po lestvici. Medtem ko imeni Marko in Maja v štiridesetih letih prejšnjega stoletja še nista bili priljubljeni, je njuna pojavnost vrhunec doživela v zgodnjih osemdesetih letih. Danes je dojenčkov z imenom Marko le pol odstotka, Maj pa je odstotek. Z nekoliko drugačnim trendom se srečuje ime Ana. Največ žensk s tem imenom je bilo sredi štiridesetih let, v sedemdesetih že skoraj ni bilo dojenčice Ane, nakar se je trend obrnil in nov višek doživel leta 2000.

Katera imena se ne pojavljajo več? Na prvih desetih mestih med ženskami so to Hilda, Leopoldina, Božica, Slava, Angelca, Jožefa, Ladislava, Štefica, Bosiljka in Friderika. Med moškimi so to Vilko, Radivoj, Dragoljub, Vekoslav, Jožo, Rajmund, Dragotin, Bogomil, Venčeslav in Zmagoslav.

Ima vaš avto ime?

Kako pa je z imeni v svetu predmetov, lastnine? Če je poimenovanje plovil nekaj povsem običajnega, praktičnega in tudi zakonsko predpisanega, pa z avtomobili ni ravno tako. V Sloveniji nimamo te navade. V Ameriki je seveda drugače. Tam 2. oktobra praznujejo celo »dan za poimenovanje svojega avta«. Raziskava zavarovalnice Nationwide Insurance je tako razkrila, da je četrtina vprašanih svojemu jeklenemu konjičku dala ime, približno tretjini med njimi pa je bil navdih za izbiro imena videz ali barva avtomobila. Najpogosteje dajejo imena svojim vozilom stari od 18 do 34 let. Ženske se za to odločajo veliko pogosteje od moških. Več kot četrtina vprašanih je svojemu avtomobilu pripisala ženski spol. Moški pa svoj avto pogosteje poimenujejo po kaki slavni zgodovinski osebnosti ali liku iz filmov. Pa ne le Američani, tudi pregovorno zadržani Britanci radi poimenujejo svoj avto. Če sodimo po rezultatih raziskave Populus, je takih kar 60 odstotkov!


Škoda je v iskanje imena za svoj najnovejši SUV vključila domačine otoka Kodiak, kjer je dobil ime že njegov večji brat, Kodiaq. Med vsemi predlogi je tokrat zmagala domiselna kombinacija besed »ruq« in »kaa’raq« – Karoq. V jeziku tamkajšnjega avtohtonega plemena namreč ruq pomeni puščica, kaa’raq pa avtomobil. In zakaj puščica? Ker so Škode pač avtomobili s krilato puščico. Spoznajte zgodbo Škodinega logotipa in vedeli boste, kaj ima Škoda z Indijanci!

In kako se tega lotevajo veliki?

Na kratko: z ogromno časa in sredstvi ter s temeljitimi raziskavami in dragimi analizami. Ime je pač ekonomska kategorija, ki prinaša denar. Ali pa tudi ne. Ena od pogostih napak pri poimenovanju podjetij ali proizvodov je tako na primer iskanje izraza, ki bi bil prijeten in všečen za uho. »Všečnost je popolnoma nesmiseln koncept, ki ga je nemogoče opredeliti objektivno. Všečnost je različna od ušesa do ušesa,« pojasnjuje Lisa Merriam, svetovalka največjih svetovnih korporacij. »Všečna imena se bodo porazgubila v množici drugih. Biti jasno razpoznaven je najpomembnejša lastnost, ki jo lahko ima ime.«

Kako se je Škoda lotila iskanja imena za svoj najnovejši SUV? Oglejte si v videu!

»Znatna rast števila podjetij, ki na trg pošiljajo svoje izdelke, ustvarja potrebo po razumevanju, kako ustvariti učinkovita nova imena. Rezultati dveh študij so nakazali, da lahko že zven blagovne znamke sporoča informacije o izdelku, vključno z njegovo velikostjo, hitrostjo, močjo, težo. Zven besede te informacije izdaja neodvisno od prisotnosti ali odsotnosti marketinške komunikacije,« dodaja dr. Richard R. Klink z univerze Loyola.

A brez nič ni nič – in bistveno je, da za (dobro) izbranim imenom stoji odličen proizvod ali storitev. Enako je pri ljudeh: ni tako pomembno, kako ti je ime, ampak kakšen človek si.