Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 10. 8. 2018
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

Pridružite se naši kolesarski ekipi, ki je posebej za vas kot prva prevozila letošnjo maratonsko traso Bled bike festivala. Potili smo se, da lahko vi v senci berete – ali pa se pripravite na tekmovanje, ki bo 26. avgusta.

Preberite članek

  • 26. 5. 2018
  • simplyClever
  • Modeli

Najmočnejša in najbolj dinamična Octavia ima motor s 180 kilovati (245 KM), kar je 11 kW (15 KM) več od prej najmočnejše RS različice, RS 230. Močan motor in inovativna tehnologija podvozja, vključno z računalniško nadzorovano zaporo diferenciala VAQ, ponujajo izjemno vozniško izkušnjo.

Najmočnejša in najbolj dinamična Octavia ima motor a 180 kilovati (245 KM), kar je 11 kW (15 KM) več od prej najmočnejše RS različice, RS 230. Močan motor in inovativna tehnologija podvozja, vključno z računalniško nadzorovano zaporo diferenciala VAQ, ponujajo izjemno vozniško izkušnjo.Kompaktna športnica sicer pospeši do 100 km/h v 6,6 sekunde (v karavanski različici: 6,7), končna hitrost pa znaša elektronsko omejenih 250 km/h.


Kot je značilno za znamko Škoda, tudi Octavia 245 združuje prostorno notranjost in velik prtljažnik. Poleg tega ima vgrajene tudi številne asistenčne sisteme. S pomočjo sodobnega multimedijskega sistema so lahko voznik in potniki vselej ‘online’ zahvaljujoč dostopni točki Wi-Fi in modulu LTE. Številne ‘Simply Clever’ rešitve pa samo še poudarijo praktične talente tega zmogljivega kompaktnega modela.


Octavia RS 245 je že na pogled športnica. Maska hladilnika oziroma njegove vzdolžne reže in okvir so obarvani v svetleče črno. Odbijač je oblikovan s posebej izrazito horizontalno linijo ter širokimi  mrežastimi vstopnimi odprtinami za zrak, prenovljeni žarometi v kristalastem videzu pa so serijsko opremljeni s polno LED tehnologijo osvetlitve ter AFS sistemom prilagodljivih žarometov. Tudi meglenke, zadnje luči in osvetlitev registrske tablice uporabljajo LED osvetlitev in kristalaste elemente.

Najvišja hitrost znaša 250 km/h, pospešek do 100 km/h pa 6,6 sekunde!

Ohišja električno pomičnih vzvratnih ogledal so ravno tako v svetleče črnem sijaju in imajo vgrajeno spominsko funkcijo ter funkcijo osvetlitve okolice, kar pomaga pri udobnem vstopanju in izstopanju iz avtomobila ponoči. Oba logotipa RS, na maski in zadku, imata znak V (za Victory ali zmaga, angleško) izdelan v svetleče črnem sijaju. Tudi drugi elementi na avtomobilu, kot na primer usmernik zraka na zadku petvratnega modela ali na strehi pri Combiju, poudarjajo posebno čustveno in dinamično obliko. Octavio RS 245 je mogoče z lahkoto prepoznati tudi po izrazitem zvoku, za kar skrbi poseben športni izpušni sistem. Tudi zaključki izpuha so tako izdelani v skladu s športno usmeritvijo, so trapezoidne oblike in obarvani v svetlečo črno barvo.

Strešna linija modela  se elegantno nežno spušča proti zadku in se tam združi z D stebričkom. Končen videz da avtomobilu strešni spojler (Combi) oziroma spojlerska ustnica (petvratni model). Zadnje luči dajejo vtis, kot bi bile vtisnjene v zadek, medtem ko LED svetila zapolnjujejo skoraj vse svetilne funkcije zadnjih luči. Za znamko tipična C oblika zadnjih luči daje vtis homogene svetlobne površine. Oblika zadnjih luči pomaga tudi pri doseganju boljše aerodinamike, saj je količnik upora le 0,303 za petvratni model in 0,319 za Combi.

Obe verziji, petvratna in Combi, sta s 4,689 mm enako dolgi in s 1,814 mm tudi enako široki. Pri tem je Combi visok 1,452 mm, petvratni model pa 1,448 mm. Medosna razdalja je s 2,680 mm nenavadno dolga za ta razred. Na teh kompaktnih zunanjih dimenzijah so uspeli inženirji znamke ŠKODA pričarati notranjost, ki po prostornosti daleč presega običajne standarde v tem razredu, in s tem modelu zagotovili izjemno prostornost.

Zaradi darežljivih dimenzij je RS 245 pravi družinski športnik. Širina nakladalnega roba prtljažnika meri 1,010 mm pri obeh modelih, s čimer je mogoče vanj enostavno nalagati tudi večje in bolj nerodne predmete. Prtljažni prostor petvratnega modela je še posebej prostoren: 590 litrov meri (1,580 s podrtimi zadnjimi sedeži). V modelu Combi je prostora v prtljažniku za vsaj 610 litrov (1,740 s podrtimi zadnjimi sedeži). To pa so številke, ki jih tudi modeli v razredu višje težko dosegajo.

Prevladujoče črna notranjost navduši ne le s prostornostjo in čistimi linijami, ampak  tudi s kvalitetnimi materiali. Z visokimi bočnimi oporami in integriranimi nasloni za glavo ponujajo športni sedeži iz Alcantare odlično oporo telesu v hitrih zavojih. Prednji sedeži nosijo tudi logotip RS – ravno tako kot pragovi vrat. Voznikov sedež je prešit z rdečim ali sivim sukancem, električno nastavljiv, ponuja tudi nastavljivo ledveno oporo in ima spominsko funkcijo(za tri položaje).

Večfunkcijski športni volanski obroč je oblečen v perforirano usnje in ima vključene tudi obvolanske ročke za prestavljanje (če je opremljen z DSG menjalnikom). Z radijem in telefonom (Bluetooth) je mogoče upravljati tudi preko (doplačljivo) ogrevanega volanskega obroča. Barvni Maxi-DOT zaslon pa predstavlja del instrumentne plošče. LED ambientalna osvetlitev ponuja kar deset prijetnih barv notranjosti, ki določajo počutje.

Ogromno moči, nizka poraba

Pod pokrovom motorja se vrti TSI štirivaljnik s 180 kW (245 KM). Ta motor ponuja kar 11 kW (15 KM) več kot doslej najmočnejši RS model. RS 230. Največji navor motorja znaša 370 Nm, dosega pa ga med 1,600 in 4,300 vrt./min. Na voljo sta dva menjalnika – ročni šeststopenjski in (prvič v modelu Octavia) sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Pospešek limuzine znaša 6,6 sekund do 100 km/h, Combi pa potrebuje do te oznake desetinko več. Najvišja hitrost je računalniško omejena na 250 km/h. Kljub temu pa je povprečna poraba s sedemstopenjskim DSG menjalnikom le 6,4 litra na 100 km (6,6 z ročnim šeststopenjskim menjalnikom), izpust CO2 pa znaša 146 oziroma 160 g/km.

Prav pospešek je posebno impresiven. V peti prestavi zmore Octavia RS 245, opremljena z ročnim menjalnikom, šprint iz 60 do 100 km/h v samo 6,4 sekunde (Combi 6,5) in od 80 do 120 km/h v ravno tako impresivnih 6,6 sekunde (Combi: 6,8), kar ponuja vozniku pomirjevalno varnostno rezervo.

V primerjavi z ‘običajnimi’ modeli v paleti je podvozje modela  Octavia RS 245 za 15 mm nižje, hkrati pa je zadnji kolotek tudi 30 mm širši kot pri predhodniku, Octavii RS 230. Zunanjost serijskih litih 19-palčnih platišč tega modela je vpadljivo loščena, svetleče črna.

ESC stabilnostni sistem z načinom Sport je del serijske opreme, ravno tako kot je del serijske opreme tudi diferencial z delno zaporo VAQ. Ta zagotavlja dober oprijem gnanih koles posebno pri dinamičnih pospeševanjih ob izhodih iz zavojev. Tehnologija, ki je bila v osnovi razvita za motošport, deluje z računalniško nadzorovano večploščno sklopko, ki je nameščena med difrencial in pogonsko polosjo na desni strani. Ta tehnologija omogoča, da lahko po potrebi kar 100 odstotkov navora prenese le na eno pogonsko prednje kolo. Med vožnjo v zavojih prenaša diferencial več navora na zunanje kolo – torej na kolo, ki ima več oprijema. Na ta način je tudi nezaželjenega podkrmarjenja med pospeševanji v zavojih precej manj.

V načinu Performance Mode Select s funkcijo generatorja zvoka si lahko voznik prilagaja elemente podvozja, motorja in udobja. Dinamičen karakter modela Octavia RS 245 še dodatno poudarita serijsko vgrajeno progresivno krmiljenje in (doplačljiv) sistem uravnavanega blaženja (Dynamic Chassis Control – DCC). Pri tem sistemu električno vodeni ventili v blažilcih uravnavajo pretok olja v njih in s tem tudi njihove lastnosti. Voznik lahko izbira med tremi načini: Comfort, Standard in Sport. Poleg tega lahko DCC prispeva tudi k aktivni varnosti, saj sistem samodejno preklopi na športni način, ko zazna vstop v zavoj na posebno dinamičen način in tako neposredno vpliva na stabilnost avtomobila, boljši oprijem in krajšo zavorno razdaljo.

S sistemom Driving Mode Select lahko voznik spreminja tudi karakteristike volanskega mehanizma, delovanja DSG menjalnika in drugih sistemov v načinih vožnje Normal, Eco, Sport in z individualnimi nastavitvami. Slednje je mogoče shraniti na  doplačljivem ključu, ki omogoča personalizacijo nastavitev. Mogoče je shraniti tudi osebne nastavitve za klimatsko napravo, audio sistem in nastavitve sedeža.

Asistenčni sistemi višjih razredov

Sistem Front Assist, ki vključuje funkcijo City emergency Brake in prepoznavo pešcev, pomaga pri preprečevanju trkov v mestih. S pomočjo radarskega tipala lahko avtomobil zazna dogajanje pred seboj. Dodatno pa je vlozilo opremljeno tudi s serijskimi ali doplačilnimi varnostnimi sistemi, kot je Blind Spot Detect. S tem sistemom zmore s pomočjo dveh radarskih tipal zaznavati dogajanje za avtomobilom. Blind Spot Detect vključuje tudi Rear Traffic Alert. S pomočjo istih tipal omogoča varno speljevanje vzvratno iz tesnih parkirnih mest.

Na sistemu radarskega tipala deluje tudi sistem prilagodljivega tempomata (Adaptive Cruise Control – ACC), ki vzdržuje zaželjeno razdaljo od spredaj vozečega vozila in samodejno zavira ali pospešuje. Radarsko tipalo, vgrajeno v maski vozila, omogoča hitrosti med 30 in 210 km/h.

Sistem Lane Assist pomaga vozniku ostati v svojem voznem pasu, saj ga na to opozarja preko multifunkcijskega zaslona ali s pomočjo nežnih popravkov volanskega obroča. Sistem je aktiven in pomaga vozniku pri hitrostih nad 65 km/h. Sistem prepoznave utrujenosti (Driver Alert Fatigue) zaznava padanje koncentracije voznika med vožnjo. Informacije o tem dobiva preko premikov volanskega obroča, ki jih posreduje v osrednjo nadzorno enoto. Če sistem oceni, da je to potrebno, opozori voznika in mu priporoči odmor.

V kolikor je trk neizbežen, se aktivira sistem proaktivne zaščite potnikov Crew Protect Assist: sistem takoj zapre okna in sončno streho (pri čemer pusti drobno režo), da prepreči potnikom morebitno padanje iz avtomobila, hkrati pa tudi, da prepreči vstop tujkov v avto. Ob tem zategne varnostne pasove voznika in potnika spredaj. Ta sistem sodeluje s sistemom Front Assist. V primeru trka se sproži tudi sistem večnaletne zavore (Multi-Collision Brake), ki je vgrajena serijsko in prepreči, da bi avtomobil po trku nenadzorovano drsel po cestišču. Hkrati se sprožijo tudi vse štiri opozorilne utripalke in zavorne luči.

S pomočjo video kamere pa deluje sistem prepoznave prometnih znakov (Travel Assist in Traffic Sign Recognition), ki prepoznava hitrostne omejitve in druge prometne znake in jih prikazuje kot slike na instrumentni plošči, hkrati pa tudi na zaslonu navigacijske naprave.

Tu je tudi sistem Manoeuvre Assist, ki pomaga parkirati in speljevati iz parkirnih mest: v kolikor tipala zaznajo bližnjo oviro, sistem takoj aktivira zavore. Sistem Park Assist 3.0 samodejno parkira avtomobil na prečna in vzdolžna parkirna mesta. Sistem je moč aktivirati pri hitrostih do 40 km/h za prepoznavo dovolj velikega parkiranega mesta, paralelnega na smer vožnje, in 20 km/h za prepoznavo parkiranega mesta prečno na smer vožnje. Doplačljiv je sistem Trailer Assist, ki vozniku pomaga pri vzvratni vožnji enoosne prikolice in preprečuje nalet.

Pri vožnji in speljevanju v hrib pomaga sistem Hill-Hold Control. Ta sistem je aktiven samodejno, če se vozilo nahaja na naklonu, večjem od pet stopinj. Omogoča pa enostavno, varno in lahkotno speljevanje brez uporabe ročne zavore. Seznam sistemov zaključuje High Beam Assist. V temi in pri hitrostih nad 60 km/h tipalo zaznava vozilo spredaj (do 400 m) in nasproti vozeč promet (do 1000 m) ter samodejno zatemni dolg svetlobni snop žarometov, ko je to potrebno.

Obširen paket zadrževalnih elementov seveda ostaja nespremenjen tudi v prenovljenem modelu. Pet tritočkovnih samodejnih varnostnih pasov deluje v sozvočju z (do) devetimi varnostnimi zračnimi blazinami, s čimer zagotavlja najvišjo možno varnost za potnike. Otroške sedeže je moč vpeti s sistemom Isofix (kot opcija, na voljo tudi za potniški sedež spredaj) in z zgornjimi sidrišči. Za vse različice je serijski tudi sistem nadzora pritiska v pnevmatikah.

Na testu organizacije Euro NCAP leta 2013 je dosegel model Octavia najboljšo možno oceno – pet zvezdic.

Multimedijski sistem zagotavlja varnost in zabavo

Multimedijski sistem v avtomobilu ponuja varnost in zabavo. Na voljo so štirje modeli: zvočna sistema Swing (serijski) in Bolero ter zvočno navigacijska sistema Amundsen in Columbus. Kapacitivni zasloni so občutljivi že na najmanjši možni dotik. Zasloni sistemov Bolero, Amundsen in Columbus pa s svojim izgledom v steklu še poudarjajo visoko kvalitetno izdelavo celotne armaturne plošče.

Navigacijski sistem Columbus predstavlja vrh ponudbe. Zaslon z diagonalo 9,2 palca ponuja resolucijo 1,280 x 640 točk. Hkrati ponuja tudi 63 GB spomina, DVD in opcijski LTE modul, s pomočjo katerega je mogoče v avtomobilu vzpostaviti dostopno točko za brezžični hitri internet (do 150 Mbit na sekundo). Potniki v tem avtomobilu so tako lahko vedno ‘online’. Servisne storitve Infotainment Online so prvo leto namreč brezplačne za modela Amundsen in Columbus. V prvem sistemu delujejo s pomočjo uporabnikovega pametnega telefona in njegove podatkovne kartice, ki se spoji s sistemom, ali podatkovnega ključa. Sistem Columbus pa ponuja možnost povezave s spletom preko pametnega telefona ali vgrajene SIM kartice z modulom LTE.

ŠKODA Connect

Mobilne servisne storitve idealno dopolnjujejo multimedijske vsebine, ki so že na voljo. Te storitve dvignejo navigacijo, informacije na poti, zabavne vsebine in pomoč na drugo raven, razdeljene pa so v dve kategoriji:

  • storitve Infotainment online za informacije in zabavo
  • servisne storitve Care Connect za pomoč vozniku in oddaljen dostop do vozila

Ena od prednosti sistema Infotainment Online so prometne informacije v realnem času, ko sistem prikaže tok prometa na izbranih poteh in hkrati predlaga alternativno pot v primeru zastoja. Ponuja tudi seznam črpalk vzdolž izbrane poti, vključno s cenami goriva. Tu so še informacije o prostih parkirnih mestih, splošne novice pa vremenska napoved na poti itd.

Tu je tudi samodejni klic v sili (Emergency Call): če zadrževalni sistemi v avtomobilu zaznajo močnejši trk, sistem sam sproži glasovno in podatkovno povezavo s centrom 112. Na voljo je tudi funkcija klica v primeru okvare (Breakdown Call): stikalo z oznako ‘i’ na strešnem modulu omogoča vozniku neposreden kontakt s strokovnjakom, ki mu lahko postreže s tehnično informacijo. V primeru okvare pa lahko s pritiskom na to stikalo voznik preko klicnega centra uredi tudi pomoč na cesti.

Ko stranka aktivira Proactive Service, jo bo izbrani pooblaščeni serviser kontaktiral in opomnil na bližajoč se servisni termin za avto in se dogovoril za ustrezen datum. Poleg tega sistem sam poskrbi, da dobiva izbran pooblaščeni serviser potrebne podatke avtomobila, ki so pomembni za vzdrževanje.

Dodatne storitve so na voljo preko ŠKODA Connect aplikacije za pametni telefon. Voznik lahko tako preko pametnega telefona in aplikacije preveri, če so luči izklopljene, če so okna in sončna streha zaprti ipd. Vse te informacije lahko dobi voznik na daljavo, in to kadarkoli. Enako velja za raven goriva v rezervoarju in posledično tudi za doseg. Seveda je mogoče dobiti tudi trenutni položaj parkiranega vozila. Ali morda ne želite, da bi avtomobil zapeljal izven določenega območja ali pa ne želite, da bi presegel 130 km/h? Vse te funkcije ponuja aplikacija s pomočjo elementov Area Notification, Online Anti-Theft Alarm in Speed Notification.

Servisne storitve Care Connect so na voljo brezplačno v prvem letu po nakupu vozila. Oddaljeni dostop je potem treba doplačati, medtem ko so vse ostale storitve naslednjih 13 let brezplačne. Prenos podatkov omogoča SIM kartica, ki je vgrajena v vozilu.

Simply Clever

Tudi Octavia RS 245 je polna praktičnih Simply Clever rešitev Tukaj je samo nekaj izbranih:

  • nosilec steklenice v osrednji konzoli, ki omogoča odpiranje plastenk z eno roko
  • ogrevan volanski obroč
  • dva USB vmesnika za potnike na zadnji klopi
  • Phonebox predal v osrednji konzoli, ki brezžično polni pametni telefon

Tukaj pa so še nekatere Simply Clever rešitve, ki jih najdete predvsem Combi modelu:

  • odstranljiva LED ročna svetilka v prtljažniku
  • prilagodljivo dvojno dno v prtljažniku
  • večnamenski prostor pod prekrivalom prtljažnika
  • sistem pregradnih mrež v prtljažniku – ki jih je moč uporabiti tudi, ko so sedeži zloženi
  • štirje kavlji za vrečke v prtljažniku
  • dve lučki v prtljažniku
  • 12-voltna vtičnica v prtljažniku

Škoda je  prvič uporabila kratico RS v motošportu leta 1974. Zato gre razumeti modela ŠKODA 180 RS in 200 RS kot ‘originalna’ modela RS. 130 RS je legendarni model, ki je bil eden najbolj uspešnih dirkaških modelov v svojem razredu v sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Ta oznaka je tako sinonim za vse uspehe znamke Škoda v motošportu kot tudi za vse visoko zmogljive avtomobile in strast do moči in hitrosti. Leta 2000 je oznaka prvič postala akronim za športnost v serijskih modelih znamke Škoda, s čimer se je začela zgodba o uspehu.

Korenine udejstvovanja znamke v motošportu sicer segajo daleč nazaj, vse tja v leto 1901, ko se je Narcis Podsedniček udeležil dirke od Pariza do Berlina z motociklom L&K, ki sta ga izdelala ustanovitelja znamke ŠKODA, Laurin in Klement. Kar se je leta 1901 začelo na dveh kolesih, se je nadaljevalo v 70. in 80. letih minulega stoletja s serijo zmag v relijih in na dirkališčih na svetovni ravni. Vrh pa je Škoda dosegla z osvojitvijo naslova svetovnega prvaka v reliju v kategoriji WRC2, ki sta ga osvojila Finca Esapekka Lappi in Janne Ferm v modelu Fabia R5. Ta je daleč najbolj uspešen reli dirkalnik v svoji kategoriji.