{{alert.message}}
  • 4. 10. 2019
  • simplyClever
  • Družina

Koliko otrok se preimenuje, ker so nezadovoljni s svojim imenom? Katera imena izumirajo in katera so najbolj priljubljena? Kako dobivajo imena izdelki in zakaj Slovenci poimenujemo svoje barke, avtomobilov pa ne?

Preberite članek

Za volanom nove Octavie

  • 24. 2. 2017
  • simplyClever
  • Modeli
  • Testi

V imenu nosi grško številko osem, a ne priznava omejitev: je avto za vse potrebe in vse želje. In zato jo imamo Slovenci tako neskončno radi.

Ko sem se na krovu airbusa spuščal proti portugalskemu Portu, mi je v glavo udarila vročina, srce mi je začelo hitreje biti, roke pa so se mi potile, kot bi šlo za kak prvi zmenek. Izstopil sem poln pričakovanj, kislo vreme ni pokvarilo razpoloženja, sploh ker sem jo v množici brezoblične avtomobilske pločevine opazil že na daleč. Tako samosvoja in prepoznavna, celo nekoliko provokativna je postala Octavia po prenovi.

Končno!
Do nje sem se prebil s kar nekaj truda, saj je privabila pozornost radovednih potnikov z vsehkoncev, med katerimi so se znašli tudi Indijci in Kitajci. Kako tudi ne, saj je v tistem delu sveta prav dobro znana, s spremenjenim videzom spredaj, optično širšo masko in prepoznavnim svetlobnim podpisom C v LED-tehniki zadaj pa bo gotovo deležna še več zanimanja. Ko sem končno sedel vanjo, nisem več mogel skrivati navdušenja. Tako zelo elegantna je postala, kot da je iz razreda višje! Na armaturni plošči je vse pri roki, materiali so kvalitetni, kakovost izdelave je odlična, novi vzorci tkanine jo še nekoliko poživijo, 9,2-palčni barvni LCD-zaslon pa se bliskovito odzove na še tako nežen dotik. Že v naslednjem hipu sem z rokama božal volan, ki v mrzlih dneh z ogrevanjem poskrbi za še prijetnejši občutek.

 Spoznajte vse adute nove Octavie!

Prostor, veliko prostora
Čeprav sem vedel, da na 2.686 milimetrih medosne razdalje Octavia ponuja ogromno prostora za pet potnikov, me je znova osupnila. Spredaj bi v njej udobno sedel tudi Goran Dragić, obenem pa bi v vožnji na zadnjih sedežih mirno lahko užival še Luka Dončić. Za kolena (73mm) in glavo zadaj (980 mm) ima Octavia pač največ prostora v razredu. Zdaj ima tam tudi USB in 220-voltne priključke ter celo zložljivo mizico na naslonih prednjih sedežev. »Zakon«za otroke, ki bi se med vožnjo ves čas nekaj igrali, jedli ali brali!

Ko sem odprl prtljažnik, sta se letalski kovček in fotografska oprema v 590 osnovnih litrih limuzinske različice kar izgubila, še dlje pa bi ju iskal v različici Combi, ki pogoltne kar od 610do 1.740 litrov prtljage. Odlično za vse, ki s seboj na izlet ali dopust vzamete pol stanovanja, se ukvarjate s kako obrtjo oziroma poslom ali pa bi le radi sosedu pomagali pri selitvi, saj je zaradi poklopljivega naslonjala sovoznikovega sedeža v Octavio mogoče naložiti kar do 2,92 metra dolge predmete ali pa si v prtljažniku različice Combi narediti udobno ležišče za dva. Kdo ve …

Dovolj romantike!
Grem kar nazaj za volan in na potep po deželi portovca. Čeprav je čas jutranje prometne konice in nervoze, sva z 1,0-litrsko Octavio TSI na ulicah Porta sproščen in uigran par. Jaz držim volan, pritiskam na stopalke in premikam ročico 6-stopenjskega menjalnika, ona pa izdatno skrbi za varnost. Ob tem, da pomaga ohranjati smer vožnje in prebere prometne znake, zna predvideti tudi nevarnost naleta na pešce. Gre za del razširjenih zmogljivosti celovitega sistema proti naletu, ki je zdaj še posebej prilagojen za promet v mestu.

Zgodnejše in učinkovitejše opozarjanje zagotavljata še sistem za nadzor mrtvih kotov s svetlobnim opozorilnikom in sistem za nadzor prečnega prometa za vozilom, ki pomaga preprečiti nesrečo pri parkirnih manevrih, zlasti pri zapuščanju parkirnega mesta z omejenim pregledom. Sam sem se pri parkiranju na ozka mesta kot otrok razveselil parkirnega asistenta in vzvratne kamere. Po pritisku na gumb je Octavia kar sama poprijela za volan in me lahkotno spravila v mišjo luknjo pred stadionom Dragão, kamor tako ali drugače vodijo vse poti v Portu.

 Preverite zanimiva dejstva o Octavii, ki jih morda še niste poznali!

 

Varnostnih in asistenčnih novosti je tako v novi Octavii res veliko, ker pa smo ljudje danes ra dina vsakem koraku povezani z družino, službo in svetom, je dobila tudi nove komunikacijske sposobnosti. Najzmogljivejši sistem Columbus ima dostopno točko WLAN; ko v režo vstavite SIM-kartico, se lahko vsi potniki v vozilu že povežejo z internetom. Tako lahko sopotniki s svojimi mobilnimi telefoni in tablicami brskajo po spletu s hitrostjo LTE in uporabljajo elektronsko pošto.

Miselni tok prekine avtomobil, ki ga zanese na naš vozni pas. Zaradi odličnih zavor, sistemov ABS in ESP se vse srečno konča, a če bi prišlo do nezgode, bi bil pomirjen. Sistem Škoda Connect namreč prinaša klic v sili (eCall), ki se sproži samodejno, takoj ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje. Sistem pokliče evropsko številko za klic v sili 112, vzpostavi telefonsko povezavo s centrom za pomoč in reševalnim službam pošlje podatke o nesreči (čas nesreče, točna lokacija, smer potovanja).

Konec dober, vse dobro, zato se v miru posvetim še drugim funkcijam sistema Škoda Connect. Ste vedeli, da lahko z njegovo pomočjo in svojim pametnim mobilnikom na daljavo upravljate nekatere funkcije avtomobila, kot sta zaklepanje ali prezračevanje? Na telefonu lahko tudi preverite, kje ste parkirali vozilo, ali pa se oglasi alarm, če vam ga kdo poskuša ukrasti. Na osrednjem zaslonu v avtomobilu, ki je povezan v splet, pa lahko pridobite informacije o cenah goriva, prostih parkirnih mestih in celo vremenu na izbrani poti navigacije.

Na sonce!
Slabo vreme v Portu je kar klicalo po spremembi, zato sem naju s pomočjo navigacije usmeril proti mestu Aveiro ob Atlantiku. Že v naslednjem hipu so se mi usta razširila v nasmešek, saj je bilo tam narisano sonce, med aktualnimi novicami na osrednjem zaslonu pa sem lahko prebral tudi to, da je Octavia najuspešnejši model v zgodovini Škode. Imenitno, ni kaj!

Prvi kilometri so minili v popolni tišini, saj litrski trivaljnik deluje izjemno tiho in uglajeno. Gre za novost v sicer bogati ponudbi motorjev, v kateri lahko izbirate med štirimi motorji TDIin štirimi TSI z močjo od 63 do 135 kilovatov ter varčnim ekologom, ki ga poganja stisnjeni zemeljski plin. Za več oprijema je pri nekaterih različicah na voljo tudi štirikolesni pogon, sledi še možnost izbire ročnega ali samodejnega menjalnika DSG, zahtevnejši vozniki pa se lahko odločijo za prilagodljivo podvozje DCC s prilagajanjem odzivnosti vzmetenja in krmiljenja vzavetju voznih programov Comfort, Normal in Sport. Octavia je pač avto mnogih obrazov in kombinacij. Njena limuzinska in karavanska različica skupaj premoreta kar 28 različic motorja, pogona, menjalnika in opreme, tu pa sta seveda še zmogljiva Octavia RS in pustolovska OctaviaScout!

Kot prava dama je vedno pripravljena na valček, a sva se med ovinki mimogrede spustila tudi v divji ples. Po prostornini majhen trivaljnik z močjo 85 kilovatov in 200 njutonmetri navora je namreč vse prej kot nebogljen, saj je brez težav nadomestil podobno zmogljiv štirivaljnik.Njegove sposobnosti so prijetno presenetile, saj pospešuje zvezno in odločno, sapa mu ni pošla niti na dolgih klancih, da z njim ni šale, pa kažeta podatka, da do 100 km/h pospeši v manj kot desetih sekundah in doseže končno hitrost 202 km/h. Tehnično odličen motor je tudi varčen, zaradi povprečne porabe 4,5 litra pa sem na črpalki že skoraj posegel po ročki z dizelskim gorivom. Stroj se obenem izvrstno razume s petstopenjskim ročnim menjalnikom; prestavljanjeje potekalo mehko in tekoče, kot bi z vročim nožem rezal v maslo.

Aveiro!
Pot je minila, kot bi mignil, za kar je poskrbel tudi udoben in izdatno nastavljiv sedež. Ergonomija za volanom je popolna, voznik se lahko mirno osredotoči na cesto in promet ali pa iz udobnega zavetja parkiranega vozila opazuje okolico. Bučanje Atlantika, neskončne sipine, na dvorišču skoraj vsake hiše velik limonovec … Zvečer, ko je nad Atlantskim oceanom zahajalo sonce, sem zbral vtise in potegnil črto pod to nepozabno izkušnjo. Pomirjeno sem ugotovil, da kljub novostim – ali pa prav zaradi njih – Octavia v svojem bistvu ostaja takšna, kot je vedno bila: preprosto odlična!

Sorodni članki