Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
{{alert.message}}
  • 23. 10. 2017
  • simplyClever
  • Modeli

Komaj čakam pristanek, sem si mislil, ko je velik Boeing nad Palermom le spustil zakrilca in kolesa. A čeprav Sicilija tudi sredi jeseni privablja turiste z vsega sveta, me je kljub njeni očarljivosti, veličastnosti in bogati tradiciji tokrat bolj od znamenitosti zanimal Karoq, Škodin novi športni terenec.

Preberite članek

Podlipny: »Škoda ima najmlajše kupce«

  • 15. 6. 2016
  • simplyClever
  • Intervjuji

Leta 1991, ko je Škoda prešla v roke nemškega lastnika, se ji je pridružil tudi Petr Podlipny, ki prihaja prav iz Škodinega mesta – Mlada Boleslav. Pred osmimi leti, ko se je poročil s Slovenko, je prevzel vodenje te avtomobilske znamke v družbi Porsche Slovenija. Da Podlipny z ekipo opravlja svoje naloge odlično, so priznali tudi v matični tovarni; podelili so jim nagrado za najboljšega uvoznika Škode leta 2015.

Kako ocenjujete dosedanji razvoj in poslovanje blagovne znamke Škoda v Sloveniji?

Danes je Škoda v Sloveniji na tretjem mestu z 10-odstotnim tržnim deležem. Lahko rečemo, da smo v zadnjih osmih letih skoraj podvojili količino in tržni delež. Analize tudi kažejo, da sta se v tem času korenito spremenila prepoznavnost in ugled znamke Škoda.

Ko sem prišel v Slovenijo, smo imeli le Octavio, Roomsterja, Fabio in Superba prve generacije. Postopoma se je ponudba širila in prodaja večala. Če smo recimo Superba prve generacije prodali le v nekaj kosih, smo jih druge generacije prodali že dobrih 300 vozil, kar je bilo dovolj za tretje, četrto mesto v segmentu. Z zadnjo generacijo je prodaja tudi dvainpolkrat večja.

Škoda je imela v Sloveniji na začetku verjetno težjo nalogo kot na trgih, kjer znamke v času socializma ni bilo. Težja naloga, zagotovo, saj moraš kar nekaj vložiti v spremembo podobe znamke. Prepoznavnost in ugled sta ključna. Saj veste, kako je to v šoli, kjer imate bolj poredne fante, ki so sicer zelo prepoznavni, a njihov ugled ni ravno najboljši. Nekaj takega je bilo s Škodo v Sloveniji – znamka je bila zelo prepoznavna, a njen ugled je bil daleč od želenega. Danes je položaj drugačen. Lahko rečemo, da smo tako po prepoznavnosti kot po ugledu med najboljšimi, če seveda ne upoštevamo premijskih znamk, ki nastopajo v svoji ligi.

Ne nazadnje je naš trud na slovenskem trgu prepoznalo tudi matično podjetje, ki nam je nedavno podelilo nagrado za najboljšega uvoznika na svetu. Ta nagrada nam pomeni toliko, kot da bi osvojili svetovno nogometno prvenstvo. Vsako leto se namreč za ta prestižni naslov poteguje 80 uvoznikov. Nagrada tudi pomeni, da lahko na trgu, kot je slovenski, kjer so količine prodanih vozil majhne v primerjavi z velikimi trgi, dosežeš odlične rezultate.

 Kateri model Škode je v Sloveniji prodajna uspešnica?

Z vidika količine je zagotovo naša največja uspešnica Octavia, ki je postala nekakšna ikona naše znamke; količinsko zaseda približno tretjino naše prodaje. Zadovoljni smo tudi s prodajo Fabie, ki zajema dobro četrtino našega portfelja, Rapid pa je nekje pri 15 odstotkih. Omenjeni deleži so naša ocena, da bomo letos prodali dobrih 6000 vozil. Relativno gledano je uspešnica tudi Superb – če upoštevamo, da smo z novo generacijo podvojili prodajo, pa tudi z vidika, kaj Superb pomeni za znamko Škoda. Z njim namreč lahko nagovarjamo kupce, ki prej niso niti pomislili na Škodo.

Kot zanimivost naj povem, da smo v raziskavah ugotovili, da ima Škoda v Sloveniji v povprečju najmlajše kupce, kar je bil zame pravi šok. Seveda pozitiven. Povprečna starost je namreč okoli 44 let. Sicer pa kot količinska znamka prodajamo vsem starostnim skupinam, ki se jim približamo tudi s posebnimi paketi opreme, kot so Easy, Family in Monte Carlo. Skratka, za vsakega kupca se pri Škodi kaj najde.

Kako se slovenski kupci avtomobilov razlikujejo od kupcev na drugih trgih?

Nimam občutka, da bi slovenski kupec oziroma trg kakor koli odstopal od evropskega povprečja. Seveda so nekatere smernice. Osebno se mi zdi slovenski trg precej blizu avstrijskemu in nemškemu, pa tudi ne razlikuje se dosti od češkega. Madžarski trg ima več limuzin in bencinskih motorjev, kar je verjetno povezano tudi s tem, da se tam vozi večinoma po ravninah. Zato tam zgodba 4×4 ne pride do izraza tako kot recimo v Avstriji ali Sloveniji, kjer že konfiguracija terena ponuja prednosti za štirikolesni pogon. To so nekatere nianse, ki jih opažamo.

V primerjavi s Skandinavijo pri nas ni tako velike skrbi za okolje, če primerjamo z vzhodnimi trgi, pa je povprečna starost avtomobilov v Sloveniji nizka. Res pa je, da je za Slovenca avtomobil pomembna zgodba. Za marsikoga je to način, kako izraža svojo edinstveno osebnost. Hkrati pa so slovenski kupci dovolj racionalni, ko kupujejo avtomobile. Prav tako po mojih ocenah več kot 80 odstotkov kupcev novih avtomobilov uporabi to ali ono obliko financiranja.

 S katerimi novostmi nameravate v letošnjem in tudi v prihodnjih letih presenetiti trg?

Jeseni pričakujemo svetovno premiero Škodinega novega SUVa, ki smo ga poimenovali Kodiaq. Na slovenskem trgu ga pričakujemo februarja oziroma marca 2017. To bo zagotovo glavna novost. Letos novih modelov ne načrtujemo, zato se bolj osredotočamo na derivate. Zelo veseli smo, da so avtomobili, ki smo jih lani predstavili trgu, letos lažje dobavljivi v večjih količinah kot ob začetku prodaje. Fabia je že eden takšnih. Šele zdaj začenjamo s polno paro prodajati nov model Superb. Potem so tu še derivati, ki popestrijo našo ponudbo. Nedavno smo ponudili modele ScoutLine; ti nadaljujejo smer, ki jo je začrtala Octavia Scout. Za Slovenijo smo pripravili akcijski model Family. Tu je tudi SportLine, športna različica Superba. Za nas to sploh ni slabo, saj dobro prodajamo.

Kaj pa novosti, ki niso povezane z novimi modeli?

Pred časom smo stalno ponudbo financiranj razširili še s ” Škoda bonom”. Ugotovili smo, da obstaja skupina strank, ki se osredotoča na najnižjo ceno, zato se ta način lepo izide. Za obstoječe stranke smo pripravili kartico zvestobe, ki jim bo omogočala različne ugodnosti skozi čas uporabe vozila. V pripravi imamo še nekaj novosti, a o teh kdaj drugič, saj še niso dozorele. Prodajna mreža je prenovljena, s tem smo dobili nov zagon. Veseli me tudi, da smo dobili čisto na novo zgrajen salon na Jesenicah, ki je zasnovan po zadnjih smernicah znamke. Zgodba je bila zelo dobro sprejeta med trgovci, kljub temu da so morali v prenovo salonov vlagati lastna sredstva. Vse to pripomore k večjemu ugledu znamke.

Kako se bodo po vašem mnenju oblikovale smernice v avtomobilizmu?

Če se spomnim, kako je bilo pred 25 leti, kaj vse sem doživel v svoji karieri pri Škodi … Nikoli ni bilo revolucije, ampak vedno evolucija. Nobena novost se ni prijela čez noč. Kot prve so bile običajno premijske znamke, ki so znane po tem, da svojim kupcem ponudijo visoko tehnologijo. Sčasoma se takšna novost prime in razširi še v druge segmente. Pred 20 leti klimatske naprave v avtomobilih sploh niso bile samoumevne in pred 15 leti večina avtomobilov ni bila naprodaj z originalnim radiem. Veliko opreme, ki je danes že serijska, torej del osnovnih različic, je bilo treba dokupiti na trgu.

Veliko se govori tudi o »car sharingu«, a ta je po mojem mnenju primeren za velika mesta z milijonskim prebivalstvom. Vprašanje je, kaj se bo zgodilo z generacijo, ki je tako rekoč pozabila komunicirati na štiri oči in to počne po mobilnih napravah. Danes veliko mladih ne čuti potrebe, da bi imeli vozniško dovoljenje. Vprašanje je, kako bodo potem našli svojo vlogo v družbi. Ne vemo, ali bodo vseeno primorani voziti avtomobile ali pa se bodo čisto drugače organizirali.

Če pomislim, da lahko čez kakšnih 20 let pričakujemo vozila, ki bodo prilagojena za avtonomno vožnjo, bo to prineslo ogromno infrastrukturnih sprememb. Dvomim namreč, da bodo ti avtomobili lahko sami vozili zgolj s pomočjo kamer in senzorjev. Zagotovo bodo potrebovali določeno infrastrukturo, ki bo to podpirala. Pri tem pa se vprašaš, ali bo ta na voljo prav v vsakem kotičku. Ne nazadnje bo doživetje vožnje s takšnim avtomobilom podobno vožnji s taksijem brez voznika. Na vprašanje, ali se bomo ljudje hoteli odreči nadzoru nad avtomobilom in občutkom, ki jih daje med vožnjo, pa bo vsekakor odgovorila prihodnost.

 

Sorodni članki