Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
SimplyClever
{{alert.message}}
  • 25. 8. 2017
  • simplyClever
  • Družina

Koliko otrok se preimenuje, ker so nezadovoljni s svojim imenom? Katera izumirajo in katera so »in«? In zakaj poimenujemo barke, avtomobilov pa ne?

Preberite članek

Prihaja Karoq: novi Škodin SUV

  • 18. 5. 2017
  • simplyClever
  • Modeli

Karoq je popolnoma nov kompakten Škodin SUV model.

Karoq je popolnoma nov kompakten SUV model. Čustveno in dinamično oblikovanje s številnimi kristalastimi elementi določajo nov oblikovalski jezik znamke ŠKODA, ki mu sledi tudi Karoq. Kot pravi predstavnik znamke ponuja tudi novi Karoq izjemno prostornost v potniški kabini in v prtljažnem prostoru, hkrati s tem pa tudi nove asistenčne sisteme, žaromete v polni LED tehnologiji,  in – prvič v zgodovini znamke ŠKODA – tudi povsem digitalizirano instrumentno ploščo. Na voljo je pet motorjev z razponom moči od 85 (115 KM) do 140 kW (190 KM), štirje so novi. Elementi, kot so na primer sistem zadnjih sedežev VarioFlex in namišljeni pedal za odpiranje prtljažnih vrat, pa so dodatne Simply Clever rešitve v tem novem kompaktnem SUV modelu.

Oglejte si posnetek svetovne premiere novega Karoqa!

Že po zunanji zasnovi, spremenjenih potezah in povečanih dimenzijah je jasno, da gre za povsem novo vozilo. Karoq je tako športni terenec s povsem samosvojo osebnostjo. Ta kompaktnen SUV meri v dolžino 4,382 mm, v širino 1,841 in v višino 1,605 mm. Dolga medosna razdalja znaša 2,638 milimetrov (štirikolesno gnana verzija: 2,630 mm), kar mu omogoča zelo suveren izgled na cesti. Seveda pa vsi dodatni centimetri pozitivno vplivajo na počutje potnikov. Prostor za kolena potnikov znaša 68 milimetrov.

Škoda je seveda tudi sinonim za izjemno notranjo prostornost, kar je jasno tudi pri novem modelu. Prtljažni prostor meri z zadnjimi sedeži na svojem mestu kar 521 litrov, s položenimi zadnjimi sedeži pa prostornina prtljažnika naraste na celih 1630 litrov. V kombinaciji z doplačljivim sistemom zadnjih sedežev VarioFlex je mogoče prostornino prtljažnika spreminjati med 479 in 588 litrov. Zadnjo sedežno klop je mogoče tudi povsem odstraniti iz vozila – in spremeniti SUV v dostavnik, kjer meri  prostornina prtljažnika kar 1,810 litrov.

Vodilni v razredu: povezljivostne rešitve

Karoq je povsem v vrhu svojega razreda tudi s ponudbo inovativnih povezljivostnih rešitev. Vsi infotainment sistemi so iz druge generacije modularne družine sistemov, ki jih uporablja vsa skupina VW in ponujajo napredne možnosti, številne vmesnike in so opremljeni s kapacitivnimi zasloni na dotik.

Osnovni je sistem Swing, ki ima štiri zvočnike, 6,5 palčni zaslon, režo za kartico SD in dva USB vmesnika. Bolero ima že visoko resolucijski osempalčni zaslon v elegantnem steklenem ohišju. Sistem zmore prebrati SMS sporočila, hkrati jih lahko voznik in sovoznik izpišeta na zaslon. Tu je še Bluetooth sistem za brezročno telefonijo in povezavo. Amundsen temelji na sistemu Bolero, ponuja pa možnost navigacije. Dva sprejemnika zagotavljata radijski sprejem, tretji je namenjen TMC sporočilom (Traffic Message Channel).  Ponujata pa tudi vzpostavitev WLAN dostopne točke v avtomobilu.

Najboljši je sistem Columbus, ki ima še 64 GB spomina ter možnost predvajanja DVD in CD ploščkov. Doplačljivi LTE modul je na voljo za sistem Columbus in omogoča vzpostavitev najhitrejše internetne povezave. Poleg tega pa nov sistem omogoča tudi nadzor nad nekaterimi funkcijami infotainment sistema z gestami (prepoznava jih kamera).

Nove mobilnostne storitve pod imenom ŠKODA Connect so seveda LTE kompatibilne in razdeljene v dve kategoriji: storitve Infotainment online ponujajo informacije in navigacijo, servisne storitve Care Connect pa pomoč v primeru okvare, nesreče in nujno pomoč. Stikalo Emergency Call (Klic v sili), ki bo del serijske opreme vozil v Evropi od leta 2018, je že zdaj na voljo kot del Care Connecta. Dodatne online storitve so na voljo preko aplikacije ŠKODA Connect App. S pomočjo te aplikacije je mogoče oddaljeno preveriti stanje in celo locirati avtomobil s pomočjo pametnega telefona.

Inteligentna povezava med avtomobilom in pametnim telefonom je v modelu Karoq  dosegla povsem novo raven. Platforma SmartLink+, kompatibilna tudi s standardi Apple Car Play, AndroidAuto in Mirror Link, je na voljo kot doplačljiva možnost za infotainment sistem Swing. Sicer pa je SmartLink+ del serijske opreme v ostalih boljših infotainment sistemih. Phone box, ki omogoča tudi induktivno (brezžično) polnjenje, poveže pametni telefon s strešno anteno in na ta način izboljša sprejem.

Zanesljivi pomočniki: asistenčni sistemi

Karoq ponuja tudi obsežen paket asistenčnih sistemov. Med nove sisteme sodijo parkirni pomočnik, pomočnik za vožnjo v voznem pasu Lane Asist in pomočnik za vožnjo v gneči (Traffic Jam Assist). Vozniku pa pomagajo voziti varno tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu (Blind Spot Detect), zaviranje v sili s prepoznavo pešcev (Front Asist) in zaustavitev v sili (Emergency Asist).

Ne manjka seveda niti ACC ali aktivni tempomat, ki pomaga vozniku obdržati željeno hitrost in razdaljo do vozila spredaj. Tu je še Hill Hold Control ali pomoč pri speljevanju v klanec in prepoznavanje prometnih znakov (Traffic Sign Assist), ki uporablja kamero pod vzvratnim ogledalom. Opozorilo vozniku zaradi preutrujenosti (Driver Alert) pa analizira odmike v voznikovem obnašanju glede na dane parametre in ga opozarja na nujnost počitka.

Karoq lahko vleče tudi priklopnike do dveh ton teže, sistem Trailer Assist pa vozniku pomaga pri vožnji in parkiranju priklopnika vzvratno.

Dodatni asistenčni sistemi pomagajo obdržati nov model Karoq na varni razdalji do spredaj vozečega vozila, omogočajo vozniku varno prehitevanje, hkrati mu pomagajo pri opozarjanju na prometno signalizacijo in omejitve ter pomagajo pri parkiranju.

Povsem po voznikovem okusu je prilagodljiva tudi nova digitalna instrumetna plošča. Voznik si lahko tako prilagodi vse merilnike na instrumentni plošči po lastnih željah. V osnovi gre za štiri poglede: klasičnega, digitalnega, informacijskega in zmanjšanega. Vendar so to le osnove, saj si lahko voznik z vrtljivim stikalom prilagaja, kateri zaslon in prikaz mu je ljubši in kako velik naj bo. Tudi informacije o ostalih sistemih, zabavnih vsebinah, telefonu, asistenčnih sistemih …  je mogoče priklicati na zaslon.

Pomežik

Žarometi v polni LED tehnologiji z optiko prosojnih leč in vgrajenimi meglenkami s funkcijo osvetljevanja zavoja so na voljo od opreme Ambition naprej.  Sicer pa je LED tehnika na voljo serijsko v zadnjih lučeh, smernikih in pri vzvratnih lučeh. Vozniku pomaga tudi napredni sistem Light Assist, ki s pomočjo tipala zaznava svetlobne razmere in tako samodejno preklaplja med dnevnimi in zasenčenimi lučmi. Ravno tako pa lahko prepozna vozila spredaj in prihajajoča vozila ter samodejno preklaplja med zasenčenim in dolgim svetlobnim snopom žarometov.

V notranjosti pa ustvarja prijeten občutek še ambientalna LED osvetlitev v desetih barvnih odtenkih, ki je skrita pod okrasnimi paneli v vratih in na armaturni plošči.

Zmogljivi in agilni: motorji in podvozje

Karoq ponuja tudi najsodobnejšo tehnologijo motorjev. Pet motornih verzij je na voljo – dva bencinska in trije dizelski. Od tega sta dva bencinska in dva dizelska motorja nova v ponudbi. Prostornina motorjev znaša 1.0, 1.5, 1.6 in 2.0 litra; razpon moči le-teh pa od 85 kW (115 KM) pa do 140 kW (190 KM).

Bencinska motorja:

– novost: 1.0 TSI – 85 kW (115 KM) in 175 Nm navora, najvišja hitrost znaša 187 km/h, 0-100 km/h pospeši v 10,6 sekundah, kombinirana poraba znaša 5,2 l na 100 km, kombinirani izpust CO2 znaša 117 g/km

– novost: 1.5 TSI – 110 kW (150 KM) in 250 Nm navora, najvišja hitrost znaša 204 km/h, 0-100 km/h pospeši v 8,4 sekundah, kombinirana poraba znaša 5,1 l na 100 km, kombinirani izpust CO2 znaša 119 g/km

Dizelski motorji:

– novost: 1.6 TDI – 85 kW (115 KM) in 250 Nm navora, najvišja hitrost znaša 188 km/h, 0-100 km/h pospeši v 10,7 sekundah, kombinirana poraba znaša 4,5 l na 100 km, kombinirani izpust CO2 znaša 118 g/km

– 2.0 TDI – 110 kW (150 KM) in 340 Nm navora, najvišja hitrost znaša 207 km/h, 0-100 km/h pospeši v 8,9 sekundah, kombinirana poraba znaša 4,4 l na 100 km, kombinirani izpust CO2 znaša 115 g/km

– novost: 2.0 TDI – 140 kW (190 KM) in 400 Nm navora, najvišja hitrost znaša 211 km/h, 0-100 km/h pospeši v 7,8 sekundah, kombinirana poraba znaša 5,3 l na 100 km, kombinirani izpust CO2 znaša 138 g/km

Vsi pogonski agregati so prisilno polnjeni  in opremljeni z neposrednim vbrizgom goriva, hkrati pa ponujajo tudi  tehnologijo start-stop ter rekuperacijo zavorne energije.  Vse motorje odlikuje izredna ekonomičnost, hkrati pa izpolnjujejo okoljski standard EU6. Z izjemo najmočnejšega dizelskega motorja, je mogoče vse agregate naročiti s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim DSG menjalnikom.

Motor 2.0 TDI (140 kW/190 KM) pa je serijsko opremljen s 4×4 pogonom in sedemstopenjskim DSG menjalnikom. Nov 1.5 litrski TSI motor ponuja tudi možnost izklopa valjev.

Podvozje novega modela Karoq ravno tako postavlja merila v razredu in kaže kvaliteto tako na utrjenih cestah kot izven njih. Eden od najpomembnejših dejavnikov je uravnoteženost obremenjenosti obeh osi. Sicer pa so kolesa spredaj vpeta posamično s MacPhersonovimi oporniki, zadnja prema pa počiva na pomožnem okvirju, kolesa so ravno tako vpeta posamično, s trikotno spodnjo roko (štirikolesno gnana verzija).

Zahvaljujoč sistemu DCC (Dynamic Chasis Control) ima voznik možnost izbirati čvrstostjo blaženja. Izbira lahko med programi Comfort, Standard in Sport. Delovanje blažilcev pa prilagajajo električno vodeni ventili v njih. Od opreme Ambition naprej je mogoče s pomočjo sistema Driving Mode Select izbirati tudi med voznimi profili Normal, Sport, Eco, Individual in Snow (4×4). Off Road vozni profil pa s prilagajanjem delovanja motorja in asistenčih sistemov izboljša lastnosti novega športnega terenca izven utrjenih cest. Štirikolesni pogon kompaktnega terenca uporablja računalniško nadzorovano večploščno sklopko pred zadnjim diferencialom, preko različnih tipal pa nadzorna enota pogona ocenjuje vožnjo in vseskozi prilagaja raporejanje navora med prednjo in zadnjo premo.

Tisti, ki bodo zares uporabljali nov model Karoq na slabih cestah in izven utrjenih poti, bodo lahko izbrali paket za slabe ceste, ki dodatno zavaruje podvozje in izpostavljene dele (zavorne cevi, motor, električna napeljava …) pred mehanskimi poškodbami. Računalniška zapora diferenciala (EDL) pa omogoča vozniku, da učinkovito spelje tudi na drseči podlagi, saj sistem zavre drseče kolo in navor preusmeri na kolo z več oprijema.

Simply Clever: praktični pomočniki na krovu

Več kot 30 Simply Clever rešitev je v novem modelu, od teh so štiri povsem nove. In tudi te rešitve prispevajo k uporabnosti in večnamembnosti tega novega kompaktnega SUV-ja.

Prva od novih rešitev so električno gnana prtljažna vrata, ki jih je moč odpreti tudi v notranjosti s pritiskom na stikalo. Z namišljenim pedalom pod odbijačem pa je mogoče sprožiti odpiranje ali zapiranje tud z nogo. Nova je tudi električno pomična vlečna kljuka, ki se zloži pod dno vozila, ko je ne potrebjete.

Avto je serijsko opremljen tudi z elektromehansko ročno zavoro. Z dvema električnim motorjema je vgrajena  v zavorni sistem na zadnji osi in služi tudi kot zavora v sili. V primeru DSG menjalnika vključuje tudi funkcijo Auto Hold. Ta v primeru zastojev ali počasnega prometa zadržuje vozilo na mestu, brez da bi moral voznik pritiskati na zavoro. Sprostiti jo je moč s stikalom na konzoli.

Strategija 2025: Škoda nadaljuje ofenzivo v SUV razredu

Znamka Škoda nadaljuje z izvajanjem načrta Strategija 2025, po katerem bo znamka v naslednjih letih postopoma širila modelsko paleto in se pri tem osredotočila na razred SUV. Po modelu Kodiaq je zdaj Škoda z modelom Karoq pa je znamka dosegla nov mejnik. Začetek prodaje je predviden za drugo polovico leta 2017.

Sorodni članki