{{alert.message}}
  • 10. 9. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Superb je Škodin model z največ izvedbami in različicami, ki bo ustrezal tako izjemno varčnim kupcem kot ekološko ozaveščenim, pustolovsko navdahnjenim, zastrupljenim z adrenalinom, pa tudi tistim, ki od svojega vozila zahtevate »le« prostornost, udobje in vrhunsko tehnologijo.

Preberite članek

  • 20. 11. 2016
  • simplyClever
  • Modeli
  • Testi

Sklep po vožnji iz prve roke: impozanten in dober, pa pika.

Tekst: Karl Zajc

Ko so se kolesa Airbusa v oblačku belega dima dotaknila tal Palme de Mallorce, kjer me je čakal, sem postal sila nestrpen. Čim prej sem se želel srečati z njim, z velikimi medvedom, Kodiaqom. Škodo, kot je še ni bilo. Bliže, kot sem mu bil na parkirišču pod palmami, bolj mi je postajalo jasno, da je proizvajalec tokrat ujel duh, mistiko in eleganco ter moč medveda vseh medvedov.

Ponosna drža

Njegova podoba je mogočna, močna, a hkrati učinkovita. Upam si trditi, da bo ta avtomobil po desetletju še vedno impozantno zavzel svoje mesto na gozdni cesti, prehitevalnem pasu avtoceste in na privozu lepe stanovanjske hiše. In to je prava Škoda: izžareva sodobnost ob spoštovanju tradicije. Ni derivat, ima svoj jaz in značaj.

Svoje pa zunanje linije dodajo tudi pri vožnji. Ne pozabite, da gre za 4,7 metra dolgega športnega terenca, ki je postavljen na velika kolesa in je od tal oddaljen skoraj 19 centimetrov. Ko ga na avtocesti poženete, to prenese z izjemno uravnoteženo smerno stabilnostjo in spokojno tišino. Tudi, ko merilnik hitrosti za seboj zapusti območje zakonskih uredb, je Kodiaq spokojno hiter. Aerodinamična učinkovitost pa se pozna tudi na manjši porabi goriva, in ne zgolj v tihi vožnji.

Samo poglejte ga! Škodini oblikovalci so mojstrsko združili prepoznaven oblikovalski slog s telesom velikega športnega terenca. Na cesti ga ne bo mogoče zamenjati, tako kot 700-kilogramskega kodiaka med ribolovom ni mogoče zamenjati z navadnim rjavim medvedom.

Velikanova baletna predstava

V zavoju Kodiaq naravnost osupne. Nos se zagleda v vrh ovinka in brez odstopanja sledi točki. Kolesa ne popuščajo, četudi kavčuk na površini gum preživlja težke čase. Neverjetno, kako lahkotno in natančno je mogoče ta velik avtomobil nizati iz zavoja v zavoj. Podvozje, blaženje, hipen prenos navora zavoljo pametnega štirikolesnega pogona … Saj ne moreš, da se ne bi nasmejal. Uravnoteženost je skorajda na nivoju hitre kombilimuzine!

Kodiaq z oznako RS?

Če ga ne bi peljal, bi rekel, pozabite. Sedaj pa lahko rečem, ja, Škoda, naredite ga, prosim, ima potencial. Da, lahka gradnja in čvrstost karoserije pa dinamičen nadzor podvozja DCC … Baletna predstava težke kategorije, in to v kakšnem stilu! Neverjetno. Še motorist se je obrnil, ko sem mu z vso vnemo z visokim tempom odločnega odriva medveda sledil v kombinacijo hitrih zavojev na robu pečin.

Prostor v Kodiaqu diha – brez pretiravanja, kot bi sedeli v svetli dnevni sobi. Ne gre samo zato, da se sedi res udobno in da se tudi kolena košarkarja zadaj zlepa ne bodo dotaknila voznikovega ali sovoznikovega naslonjala. To je najbolj prostoren športni terenec svoje kategorije. Glede prilagodljivosti pa: dva kubična metra prtljage lahko pospravi in 2,8 metra dolge predmete.

Kodiaqu sem zaupal že po prvih treh zavojih. Bere cesto in razume fiziko. Nos drži smer, oprijem in prenos moči na podlago pa polega 4×4 pogona mojstrsko na vsak njutonmeter natančno dozira še elektronska zapora diferenciala XDS+.

Sledil je še prehod na peščeno podlago. Skoraj bi si upal trditi, da sva bila celo malce prepogumna, a senzorji in hipen odziv pogona sestavijo izračun, ki se izide. Lučka ESP je samo pomežiknila, smer pa sva držala tako suvereno, da sem si prav predstavljal, kako kosmati Kodiaq obvladuje svojih 600 kilogramov na kamnu sredi deroče reke in bliskovito reagira, ko se losos požene iz peneče vode …

No, nekako tako je videti vožnja tega velikega športnega terenca onstran robnikov. Natančna, odzivna in vselej z rezervo oprijema. Kodiakovi kremplji pustijo sledi, ko se odrine. No, kolesa Škodinega Kodiaqa se znajo ravno tako silovito odgnati in pustiti sledi, le da so ta zmožna slediti idealni liniji zavoja, četudi zunaj dežuje.

V odlični kondiciji

Nadgradnjo voznih občutkov, ki se izpod koles Kodiaqa sestavijo v sliko odlično vodljivega in udobnega športnega terenca z zanesljivo lego tudi na slabših poteh, pa dodajo njegovi bencinski TSI in dizelski TDI stroji in 6- ter 7-stopnejski menjalnik DSG z dvojno sklopko. Ne glede na vozniške želje pogonski sklop Kodiaqa ne razočara. Razpon moči seže od 125 pa vse do 190 konjev, ključna pa je tudi zaloga navora in predvsem energijska dresura konjenice.

S svojimi 4,7 metra dolžine je 16 centimetrov krajši od Superba in 4 centimetre daljši od Octavie. Njegova medosna razdalja meri 2,791 metra, kar se pozna na izdatni prostornosti potniške kabine. Po dolžini to torej ni največja Škoda, po prostornosti pa zagotovo. Prvaki v tetrisu tukaj ne bodo blesteli, ker je prostora toliko, da prtljaga ne rabi milimetrskega pristopa. Pravi avtomobil za vse, ki radi potujejo, vozijo kolesa, kajte, smuči, nahrbtnike, kletko za psa pa taščo in mamo skupaj.

Da, 140 kilovatov in 400 njutonmetrov je impresiven podatek, k temu dodajte denimo še zelo hiter samodejni menjalnik, ki zmore prenesti še četrtino večji navor, in hitro postane jasno, da medved vleče silovito. To je avtomobil, ki je v odlični kondiciji, za povrhu pa s sodobnimi tehnologijami, od rekuperacije pa do voznih programov in sistema start in stop poskrbi za učinkovito porabo energije.

Z bencinskimi 150 konji, ki zajetno količino navora ponudijo že od 1.400 vrtljajev najprej, je Kodiaq neverjetno uglajen avtomobil, ki se je kljub meram sposoben zadovoljiti tudi z dobrim 7-litrskim povprečjem. Kako? Tudi z izklopom 2. in 3. valja med lahkotnim križarjenjem, kadar promet in cesta to dopušča. Dizelski navor pa iz njega naredi garača in atleta. To bo prava izbira za vse, ki tudi veliko kilometrov naredite s težko prikolico.

Pozabite na nerodne enoprostorce

Kdor se bo v tem avtomobilu pritoževal nad prostorom, mora pač razmisliti o potniškem dostavniku, druge ni. Na vseh sedežih je res nadpovprečno veliko prostora in z vidika prilagodljivosti ter velikosti prtljažnika se lahko Kodiaq brez težav meri z večino enoprostorcev.

Za zadnjimi sedeži je prava avtomobilska klet z vsemi pritrdilnimi mesti in prilagodljivim dnom, ki ponuja nič manj kot 720 litrov prostora, največ med vsemi Škodami in več kot vsi konkurenti. Zavoljo spremenljivega potniškega tlorisa se zadnja klop pomika za 18 centimetrov, nastaviti pa se da tudi naklon in jo zložiti v razmerju 60:40.

Za volanom Kodiaqa človek ne more spregledati kakovosti materialov in izdelave. Škoda ne samo, da drži korak z modo, ampak dejansko postaja »trendsetter«, proizvajalec, ki dviguje letvico. Na tem mestu denimo ne moremo mimo podobe in odzivnosti komunikacijskega sistema. Zaslon je nravnost odličen, po videzu in po funkciji. K temu dodajte še tripodročno klimatizacijo pa vrhunsko ozvočenje, odlično ergonomijo …

V primeru, da se položi zadnja klop in naslon sovozniškega sedeža, nastane dobra dva kubična metra prostora (2065 litrov) in električno gnana prtljažna vrata se bodo zaprla brez težav tudi pri 2,8 metra dolgih predmetih. Kot piko na Kodiaq ponuja še 6. in 7. sedež. V tretji vrsti se bo mogoče peljati čisto spodobno, in tudi, ko je v avtomobilu 7 ljudi, še vedno ostane 270 litrov za prtljago.

Ima pa Kodiaq na spisku tudi kar 30 praktičnih trikov unikatne Simply Clever avtomobilske doktrine – od dežnika v vratih pa do novitete v obliki posebnih vzglavnikov za zaspane potnike, ki v zavojih nežno držijo glavo. Tu pa je še 230-voltna električna vtičnica, mizice z držalom za pijačo …

No, ne gre pa pozabiti omeniti parkirišča, in to ne samo zaradi odličnega prenosa v živo iz kamer, ki pokrijejo vse strani karoserije, ko človek parkira na milimeter ali pa si utira pot do skrite plaže mimo kamenja in korenin. Gre za obloge robov vrat! Saj veste, tako preprosta rešitev, a prihrani veliko slabe volje in brazgotinic na sijoči pločevini.

In kar je najpomembneje: v kabini vse služi svojemu namenu. V tem avtomobilu si brez težav človek zamisli 3-tedenski družinski »road trip«, pa se kljub temu avtomobil ne spremeni v kaos izgubljenih stvari. Simply Clever rešitve so kot nekakšen kompas tega, kakšen bi avtomobil moral biti, ko beseda nanese na pojem uporabno.

Ne brunda, ampak odlično komunicira

Kodiaq je zelo komunikativen avtomobil, dobesedno. Škoda Connect na široko odpira vrata  vstopa v digitalni svet, na podatkovne avtoceste najhitrejših omrežij. Tudi širokopasovna internetna povezava je nekaj, kar Kodiaq zna ponuditi. Ravno tako ni prevelik za na zaslon pametnega telefona. Ima svojo aplikacijo, preko katere ostane povezan z voznikom tudi na daljavo. Konec je iskanja, kje točno je na gigantskem parkirišču parkiran avtomobil! Lokacija bo vselej v žepu, pa tudi avtomobilska varnost od zaklepanja pa do stanja vozila, vključno z zalogo goriva, je na dotiku zaslona.

Kodiaq v različici s 4×4 pogonom lahko vleče do 2,5 tone težko prikolico. Prav pa pride pomočnik za vzvratno vožnjo prikolice – Trailer assist. Ta ob nastavljeni smeri samodejno krmili volan, da prikolica zavije tja, kamor je voznik nakazal s stikalom. Pozabite na to, kam mora biti obrnjen volan, če hočeš, da gre prikolica levo ali desno. To obvlada on, treba je samo pokazati smer. Poleg tega pa je s pomočjo vzvratne kamere mogoče hitro in preprosto zapeti prikolico. Kdor veliko vleče čoln, tovorno ali pa bivalno prikolico, bo s tako opremljenim Kodiaqom zagotovo bolj sproščen. In to upravičeno.

Tu so še voznikovi pomočniki, tisti, ki naredijo vs, kar je mogoče, da Kodiaq nikoli ne bo poškodoval nikogar. Z radarjem (aktivni tempomat) spremlja promet, prepreči nalet v mestu do hitrosti 34 kilometrov na uro in pri tem spremlja tudi pešce. S pilotirano vožnjo vozniku do hitrosti 60 kilometrov na uro pomaga voziti v zastojih, kjer tudi krmili in zna sam obvoziti oviro. Bere prometne znake, nadzira mrtve kote, pri vzvratni vožnji aktivno nadzoruje okolico. Najpomembneje pa je, da vse skupaj deluje zelo zanesljivo in povsem brez paničnih reakcij, ki bi utegnile zmesti voznika. Kdor se boji velikega avtomobila, bo moral sesti za volan Kodiaqa in se prepričati, da je z vidika varnosti in uglajenosti tako opremljen velikan veliko lažje obvladljiv in manj stresen za vožnjo kot marsikateri manjši avtomobil.

Sklep

Vredno se ga je veseliti in vredno ga je počakati. Zimsko spanje se konča marca, ko Kodiaq zapelje v salone Škoda po vsej Sloveniji.