{{alert.message}}
  • 13. 5. 2019
  • simplyClever
  • Družina

Če iščete odličen družinski avto, naj vas razveselimo: našli ste ga.

Preberite članek

  • 24. 4. 2019
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Testi

Lepa je in marsikaj obljublja. Toda kako jo je zares voziti? Preberite zapis našega sodelavca, ki se je udeležil mednarodne novinarske predstavitve v Splitu.

Scala je novo ime v Škodini družini in glede na latinski pomen tega imena – stopnica, lestev – je simbolika povsem jasna. Gre za prvega Škodinega res tipičnega predstavnika spodnjega srednjega razreda, torej tako imenovanih kompaktnih petvratnih modelov, ki tudi danes z visokimi prodajnimi številkami predstavljajo resno konkurenco SUV modelom. Zato je bilo pričakovanje pred prvo vožnjo s Scalo še toliko večje.

Gremo na morje!

Na dolgi poti do Splita je bilo več kot dovolj časa za razmišljanje o novinki, ki bo na velika vrata vstopila v razred, kjer kraljuje njen ‘bratranec’ VW Golf. Scala je nastala na najsodobnejši koncernski platformi MQB A0, kar samo po sebi ne bi bilo nič posebnega, če ne bi pomenilo, da gre za osnovo, ki omogoča vgradnjo vseh najsodobnejših sistemov, motorjev in mehanskih sklopov, kar jih sploh premore koncern. Poleg tega gre za prilagodljivo platformo, ki so jo lahko inženirji v Škodi spretno prilagodili potrebam in namenu novega modela.

Kot je pri Škodi že pravilo, je tudi ta model po vseh merah med večjimi: v dolžino meri dobrega 4,36 metra, v širino skoraj 1,8 metra, medosje pa so raztegnili na darežljivih 2,65 metra. Scaline mere seveda s seboj potegnejo nekaj zelo prijaznih podatkov o prostornosti v notranjosti – na primer 73 mm prostora za kolena, pa 982 mm za glave zadaj in izjemnih 467 litrov v (prilagodljivem) prtljažnem prostoru, ki ga je mogoče enostavno povečati na 1410 litrov.

S platformo pride tudi sodobno posamično vpetje koles spredaj, prostorsko ugodna poltoga prema zadaj in, kar je še bolje – Škoda ponuja kar tri opcije podvozja: serijsko, povišano za slabo podlago in športno podvozje, vključno s prilagodljivimi blažilci DCC. Tu je še pet motorjev (od 70 do 110 kW), od tega en dizelski, trije menjalniki – ročni 5- in 6-stopenjski ter samodejni (DSG), kup najnovejših asistenčnih sistemov, kjer zdaj novi radarski senzorji v zadku omogočajo zaznavanje bližajočega se avtomobila kar do 70 metrov (Side Assist, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert), izjemna pasivna varnost z do devetimi varnostnimi zračnimi blazinami in dodelana aerodinamika z ugodnim količnikom zračnega upora 0,29.

Split v dežju

Vedno bolj goste in temno sive oblačne gmote so že med potjo napovedovale, da nas Dalmacija ne bo pričakala v najlepši podobi. Pa je bilo še za kanček slabše. Ko smo pred letališčem ugledali vrsto zgledno poravnanih Scal, je že lilo kot iz škafa in glede na nizke sive koprene ni kazalo, da bo kmalu kaj bolje. Toda sam pri sebi sem bil kar zadovoljen – slabši, kot so pogoji, prej bo tale Škoda pokazala vse svoje dobre – in seveda morebitne slabe – plati.

Po sprejemu za novinarje mi je nasmejana Damatinka ponudila ključe edine dizelske Scale v ponudbi (1,6 TDI, 85 kW), ki pa je opremljena s športnim podvozjem in DSG menjalnikom. Že do avta sem se sprehodil z zložljivim dežnikom, ki je sicer tudi del številnih Simply Clever rešitev v novi Scali. Zagotovo je dežnik v vratih med bolj koristnimi dodatki, sploh če prideš na morje aprila …

Ko sem končno zaprl vrata za seboj, sem se lahko prvič dobro razgledal po notranjosti. No, tole je zagotovo korak (dva, tri …) naprej, sploh če delamo primerjavo s Scalinim predhodnikom, Rapidom Spaceback. Izstopa eleganten prostostoječ osrednji zaslon (velikosti 9,2 palca), vselej prisoten pa je tudi tisti prijazen občutek, ki ga ob dotiku ponuja kakovosten material. Nič več ni zamolkle črnine, kamorkoli obrneš glavo. Tu so novi, prijetno mehki materiali in diskretna barvna pestrost, ki jo dopolnjujejo kromirani in brušeni kovinski vstavki. Sploh obloge vrat so z več različnimi izbranimi materiali prijetne tako na pogled kot na otip. Prijeten bivalni ambient, tudi za daljšo vožnjo, ki si ga bo lastnik lahko še nadgradil s številnimi dodatki.

No, pa dajmo

Pritisnem na stikalo ob volanu in že dizelski motor steče mehko in pridušeno, brez odvečnih tresljajev. Prvih nekaj kilometrov voziva po vedno polnih cestah od letališča proti notranjosti, kar je ravno prav, da se s Scalo med počasno vožnjo malce bolje spoznava. O ergonomiji ne bom izgubljal besed: naj povem le, da sedež ponuja dovolj možnosti prilagoditev, volanski obroč – trikrak in v tem konkretnem primeru usnjen – je izdatno nastavljiv po globini, položaj armaturne plošče pa visok, tako da je kot volana tudi po prilagoditvi vedno pravšnji, torej karseda pravokoten na podlago. Novi sedeži so udobni, kombinacija usnja in nove tehnične tkanine Suedia pa prijetna, ne manjka niti ledvena opora.

Med dizelskim predenjem se hribovska cesta vendarle odpre, zato se temu novemu modelu odločim pretegniti ‘noge’. Morda se 85 kilovatov ne zdi dosti, toda na od dežja mokrem (in spolzkem) asfaltu je tudi to lahko hitro preveč, zato v vsakem ovinku »tipam« in sprva previdno dodajam plin. Podvozje ostaja v nastavitvi Normal, saj tako vsaj teoretično omogoča več oprijema v dežju. Toda sčasoma zaupanje zraste, Scala se drži zamišljene linije skozi zavoj, zato pospešujem odločneje in zaviram globje v zavoj, saj je občutek na stopalki res predvidljiv. Mehko podajanje (visokega) navora in dober oprijem prednje preme sta pač ključna za tekočo vožnjo v dežju. Kar velja tudi za komunikativen volanski mehanizem, prek katerega voznik dobiva (ali pa tudi ne) informacije o dogajanju pod kolesi.

Ko postane tempo po presenetljivo urejenih in zame idealno zapuščenih cestah dalmatinske Zagore dovolj zabaven, je nagibanja le malce preveč. Zato sledi pritisk na gumb Mode za izbiro voznega načina in nato priklic športnega programa (ostanejo še trije – Eco, Normal in Individual), kjer blažilci nekoliko otrdijo in je nadzora nad karoserijo več. Razlika je ravno dovolj velika, da udobje ne trpi preveč, Scala pa se dinamično dvigne za korak. Ali stopnico, kakor želite.

Čas za menjavo

Ko se počasi približam Splitu in njegovemu predmestju Podstrana, je Scala spet v svoji najbolj udobni izvedbi. Škoda Sound napolni prostor z glasbo, medtem ko lahko na velikem osrednjem zaslonu enostavno spremljam navigacijo, ki tokat deluje preko zrcaljenja telefona Apple Car Play. Sicer nič novega, ampak nov MIB infotainment zdaj ne zahteva več kabelske povezave! Sistem deluje brezhibno, odzivno, sicer pa je zaslon tako ali tako kapacitiven, kar pomeni, da se odziva že na bližino prsta.

Ob hotelu je čas za menjavo. Zdaj izberem Scalo z motorjem, ki bo pri nas zagotovo predstavljal večino prodaje. Sodobni litrski trivaljnik 1,0 TSI in ročni menjalnik, prosim! Scala je v vpadljivi dirkaško modri barvi (če je komu preveč vpadljiva, naj povem, da je na voljo še 11 drugih!), z za palec (17”) manjšimi platišči (mimogrede – do 18 palcev premera gre ponudba) in razvaja z razkošjem opremskega paketa Style, kjer voznik ne bo pogrešal nič – hkrati pa bo lahko marsikaj še dodal. Na primer udobne usnjene (in električno gnane) sedeže, s kakršnimi je bil opremljen testni primerek.

Kam naj greva? Na tokrat osempalčnem zaslonu (razliko do največjega je sicer res težko opaziti, povedati pa moram, da je na voljo še najmanjši, 6,5 palčni) s pomočjo navigacije izberem najdaljšo pot, saj je časa za najino spozavanje več kot dovolj in tam nekje daleč proti jugu, v smeri Makarske, se zdi sicer nizka temno siva gmota oblakov malce manj grozeča. Proti Omišu in Makarski torej, po prazni obalni cesti, kakršne slovenski dopustniki ne poznamo.

Trivaljnik veselo sodeluje. Lagodne potovalne hitrosti so mu pisane ne kožo. Izjemna prožnost tega motorčka pride pri takšni vožnji najbolj do izraza, saj je mogoče med številnimi naselji križariti s hitrostjo med 60 in 70 km/h tudi v šesti prestavi – in to ne da bi trivaljnik protestiral, kaj šele zakašljal.

V Omišu zavijem levo ob reki Cetini in kmalu za tem se cesta že začne vzpenjati ob kanjonu reke. S serpentinami opravi Scala brez težav, trivaljnik zahteva malo več vrtljajev od lenobnih 1500, nekaj več je dela z lahkotnim in predvsem zelo natančnim šeststopenjskim menjalnikom, ampak gorsko cestico in strmino obvlada suvereno. Sta me pa prožnost in podajanje navora pri smešno nizkih vrtljajih zazibali v lagodje tudi na gorskih serpentinah, zato sem šele po nekaj zavojih porinil desno nogo odločno proti dnu in … in trivaljnik se je prebudil iz polsna. S kovinsko hropečim, bolj odločnim glasom je hitro sprostil svoj doslej skriti potencial, ko se je igla na merilniku vrtljajev premaknila proti oznaki 4. Ja, tudi ta trivaljnik te res lahko preseneti in ti raztegne usta v nasmeh, saj je dovolj poskočen, če se le voznik odloči za malce vzpodbude!

Ko se dvignem dovolj visoko in zavijem desno, me pričaka v živo skalo vrezana cestica s predori in izogibališči, zavoji in prevali … Izjemna testna proga, ki z lahkoto razkrije vse morebitne pomankljivosti podvozja. Toda tu še enkrat pride do izraza enostavna vodljivost, lahkotnost in predvidljivost v zavojih. V športnem programu se Scala lahkotno, skoraj graciozno giblje med zavoji, zavore so prepričljive, nagibanja je malo. Nič čudnega – skoraj sto kilogramov je razlike med to in verzijo 1,6 TDI DSG, ki sem jo vozil prej.

Ko v Blatu zapeljem na avtocesto in se hitrost umiri pri dovoljenih 130 kilometrih na uro, preverim povprečno porabo: še vedno 6,7 litra, kar je odlično glede na mojo občasno težko desno nogo in kar nekaj strmega vzpona. Vključim aktivni radarski tempomat (ta je sicer lahko aktiven do hitrosti 210 kilometrov na uro), preverim navigacijo in prilagodim temperaturo zdaj že lepo ogrete notranjosti. Ostane mi še spust proti morju skozi tunel Sveti Ilija, zavoj na desno pri Baški Vodi in po slikoviti, na srečo še vedno na pol prazni obalni cesti naprej proti Splitu. Na tistih nekaj delovišč na cesti me opozori tudi navigacija, ki je veskozi ‘online’, ampak do Podstrane menda ne bo nobene drame več. Ko s Scalo požirava še zadnje kilometre obalne ceste, se tudi nebo malce razpre, nizke koprene nad morjem se dvignejo in morje se iz grozeče sivine končno obarva v temno modrino, v daljavi pa se razkrije obala Brača.

Oglejte si video Scalinih dogodivščin v Dalmaciji. Nastal je nekaj dni pred deževnimi novinarskimi vožnjami.

Preberite si še deset razlogov, zakaj Škoda Scala tako prepričuje! Dodali smo še enega: ugodno financiranje. Preverite tukaj!

Pod črto

TSI komaj slišno deluje nekje daleč spredaj, neravnine in občasne luknje v dalmatinskem asfaltu pa DCC sistem uravnavanih blažilcev (tokrat z dvema programoma – športnim in udobnim) uspešno zgladi, da lahko zberem misli in potegnem črto pod tem, kar sem uspel izvedeti in spoznati o Scali. Predvsem se mi zdi, da je vsaj dve stopnici nad svojim »predhodnikom« Rapidom Spaceback – po vsem prikazanem in v prav vseh elementih.

Zame je mehanska komponenta avtomobila osnova, ki v mnogočem določa udobje in vodljivost, zato je tudi tista, ki odloča med palcem gor ali dol. Vse ostalo je namreč mogoče nadgraditi in popraviti. Škodini inženirji in oblikovalci so vsekakor dobro opravili svojo nalogo, saj me je Scala prepričala v vseh pogledih. Tudi ko sem naslednji dan uspel za nekaj kilometrov »ugrabiti« še različico z najmočnejšim 1,5 litrskim motorjem, je moje mnenje ostalo več kot pozitivno. Nedvomno bo Scala v tem razredu resno premešala štrene, za kar ima vse potrebne atribute – med drugim (in to seveda še zdaleč ni zanemarljivo) tudi zelo prijazno ceno!

RS – da ali ne?
Da prosim! Odličen oprijem, predvidljiva lega, prilagodljivi blažilci in čvrsta karoserijska osnova so tisti gradniki morebitne športne izvedenke, ki so že tu! Dinamično zasnovana karoserija z velikimi kolesnimi izrezi in odlično nizkim količnikom upora (Cw 0,29) kar kliče po diskretnih športnih oblikovalskih dodatkih. Platforma MQB A0 je namreč zasnovana tako,da sprejme tudi dvolitrske TSI motorje iz tretje generacije družine EA888, ki zmorejo vsaj 147 kW (200 KM). Glede na dejstvo, da se je koncernski primus Golf GTI po moči premaknil navzgor, ravno tako tudi Octavia RS (in Fabia v tej generaciji zagotovo ne bo dobila športne izvedenke), je torej tukaj nastalo ravno prav prostora – za vstopni RS model. Scala RS – sliši se odlično, mar ne?

Spoznajte Scalo tudi vi. Preberite vse o njej, v ceniku preverite cene ali si Scalo po svoji meri skonfigurirajte v konfiguratorju!

VEČ O MODELUCENIKKONFIGURATOR