Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 8. 10. 2018
  • simplyClever
  • Nerazvrščeno

Ko pridejo v naš svet otroci, se vse postavi na glavo, tudi naše pojmovanje in uporaba avtomobila. Če smo se samski ali v dvoje lahko mirno ozirali po trendih, športnosti, konjskih močeh, užitkih zgoraj brez in še kakšni lastnosti, ki je predvsem božala naše srce in čustva, se z otroki stvari spremenijo.

Preberite članek

Streho dol: novi Sunroq

  • 13. 6. 2018
  • simplyClever
  • Dizajn
  • Modeli
  • Tehnologija

Študija je rezultat Škodinega projekta "vajeniški avto". 23 vajencev iz Škodine poklicne šole je skupaj osem mesecev delalo na kabrioletski izvedbi kompaktnega športnega terenca Karoq, ki je lakiran v žametno rdeči barvi in ima belo-rdeče usnjene sedežne prevleke. Zdaj študijo predstavljajo javnosti.

Oblikovalski elementi, kot so številni diskretno osvetljeni Škodini logotipi ali osvetljena kolesna ohišja, so odraz kreativnosti vajencev in poudarjajo neobičajni značaj študije. Ime Sunroq je bilo izbrano izmed številnih predlogov, ki so jih kupci in ljubitelji znamke Škoda poslali prek družbenih kanalov podjetja.

Okrog osem mesecev je 23 vajencev, starih od 17 do 20 let, delalo na projektu Škoda Sunroq. Vajencem iz sedmih različnih poklicnih smeri so poleg njihovih mentorjev podporo nudili tudi strokovnjaki s Škodinih področij tehnični razvoj, oblikovanje in proizvodnja.

V iskanje imena so vajenci vključili tudi kupce in ljubitelje znamke Škoda, ki so jim svoje predloge lahko poslali prek družbenih kanalov podjetja. Izmed več sto imen je na koncu zmagalo ime Sunroq. Pošiljatelj zmagovalnega predloga je bil povabljen na uradno medijsko predstavitev študije Sunroq. Tam se je med drugim srečal z vajenci in imel je možnost, da tudi preizkusi konceptno vozilo.

“Izjemen občutek je, da smemo Sunroq predstaviti javnosti,” je povedal Michal Bydžovský, eden od 23 vajencev, ki so sodelovali pri projektu. “Zadnjih osem mesecev je bilo za vso ekipo velik izziv, ki pa smo ga odlično premagali.”

Carsten Brandes, vodja Škodine akademije, je dodal: “Rezultat tega projektnega dela potrjuje visoko kakovost izobraževalnega programa na naši Škodini poklicni šoli. Dobro se vidi, s kako visoko strokovnostjo so naši vajenci delali na tem projektu in kako so se z vsem srcem posvetili študiji Sunroq.”

Pri konstruiranju študije Sunroq so vozilu najprej odstranili trdo streho in ojačali karoserijo. Zaradi tega je bilo treba prilagoditi vsa štiri stranska vrata in izdelati popolnoma nov zadnji pokrov – v primerjavi s prtljažnikom, ki ima pri serijskem modelu Karoq 521 litrov prostornine, je Sunroq na ta način dobil še večji prtljažnik. Poleg tega so zasnovali nove vratne obloge, spremenjen je bil A-stebriček, B-stebriček pa je bil v celoti odstranjen, zaradi česar je bilo potrebno tudi novo vodilo varnostnih pasov neposred­no skozi sprednja sedeža. Spremenjeno karoserijo zaokrožata prilagojena sprednji in zadnji odbijač. Medosna razdalja meri 2.638 milimetrov in je ostala nespremenjena, enako velja za dolžino 4.382 milimetrov in širino 1.811 milimetrov. V višino meri Sunroq 1.480 milimetrov.

Lakiranje v žametno rdeči barvi daje Sunroqu samozavestno podobo. Zasnova notranjosti v kombinaciji belega in rdečega usnja se odlično poda študiji in zagotavlja skladen celostni barvni koncept. Vajenci so veliko pozornosti namenili majhnim detajlom, pri čemer so se v prvi vrsti posvetili lučem in osvetlitvi. Svetleče diode od zadaj osvetljujejo vratne kljuke in kolesna ohišja. S sprednjega in zadnjega odbijača ter z vseh vrat se na asfalt projicirajo diskretno osvetljeni Škodini logotipi, še en logotip pa se projicira na tla pred odprtim prtljažnikom.

Za pogon modela Sunroq skrbi štirivaljni motor 1.5 TSI. Bencinski motor z direktnim vbrizgavanjem zaradi spremenjenega motornega krmiljenja zdaj razvije moč 120 kW (163 KM) in navor 279 Nm. Škoda Sunroq tako doseže končno hitrost 195 km/h, za pospešek od 0 do 100 km/h pa porabi 8,6 sekunde. Za športni videz skrbijo 20-palčna aluminijasta platišča Vega. Blažilniki iz Škode Octavie RS zagotavljajo 50 milimetrov nižjo lego karoserije, spremenjen izpušni sistem pa poleg tega ustvarja še bolj športen zvok motorja.

Od leta 2014 vajenci iz Škodine poklicne šole v Mladi Boleslav vsako leto izdelajo konceptno vozilo. Začelo se je z dvosedežno različico modela Citigo, leta 2015 je sledila pick-up izvedba Fabie. Potem so izdelali kupejevsko različico Rapida Spaceback, leta 2017 pa na podlagi Citigoja še električni buggy.

 

ŠKODA ELEMENT 2017

ŠKODA ATERO 2016

ŠKODA FUNSTAR 2015

ŠKODA CITIJET 2014

Sorodni članki