Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
SimplyClever
{{alert.message}}
  • 29. 7. 2016
  • simplyClever
  • Tehnologija

Kaj je boljše? Prestavljati z ročico ali prepustiti to opravilo kar vozilu? Užitek in vpletenost pri ročnem menjalniku ali lagodje brezdelja z dvosklopčnim menjalnikom DSG?

Preberite članek

Superb: preprosto vrhunski

  • 16. 11. 2015
  • simplyClever
  • Testi

Za volanom novega Superba: preverili smo, kako dobro se ta absolutni vrhunec znamke s krilato puščico razume z bogato tradicijo in neizprosnimi zahtevami sodobnega časa, pa naj gre za službo, družino ali prosti čas.

Obdan z eno najlepših evropskih kulis, brezčasno Toskano, najprej spoznam njegov – prtljažnik. Kako primerno za avtomobil, ki že od začetka svojih sodobnih dni (od leta 2001 naprej) kraljevsko izstopa ravno na področju prostornosti.

Prvič pri Superbu in pravzaprav prvič v kateri koli Škodi se srečam s samodejnim odpiranjem prtljažnika, ki ga sprožim zgolj s gibom noge pod zadek vozila. Tipalo prepozna gib, elektrika odreagira in pred menoj zazeva 625-litrska luknja, ki ji zaradi prostorske radodarnosti dosodim čisto desetko, še preden vanjo odložim svoj skromni kovček. Sledi srečanje s plastičnimi elementi, ki bodo preprečili njegovo drsenje po ogromni površini, ko bodo pnevmatike zagrizle v idilič- ne toskanske serpentine. Superb se res trudi, da bi mi ugodil, in priznam: že deluje.

POČITEK ZA OČI

Preden sedem vanj, si vzamem nekaj trenutkov za ogled vozila – ta ritual me spremlja že vsaj desetletje, tudi če se mudi. Avtomobil deluje ekspresivno, dinamično, celo drzno. Bočna črta se zdi ostra kot britev, žarometi skupaj z veliko masko sestavljajo značajsko močan obraz, prepojen s samozavestjo. Kaj pa kabina? Sedem in v hipu opazim napredek. Superb se je s prestižem spogledoval že dolgo, tokrat pa ga je dokončno osvojil. Armaturna plošča, vključno s sredinsko konzolo, je pregledna in ergonomija že na prvi pogled odlična.

Speljem. Nadležno prebijanje z letališča med prometno konico mine hitro, a vseeno imam dovolj časa, da za nekaj minut (neprostovoljno, seveda, kdo pa rad tiči v zastoju?) preizkusim sistem za avtonomno vožnjo v gneči. Nisem dvomil, da zadeva deluje, ker dobro poznam vse prednosti aktivnih tempomatov, a novost vseeno sprejmem z nasmeškom. Verjamem, da bodo pridobljene dodatne minute za oddih ali celo delo znali ceniti mnogi – predvsem tisti, ki iz primestnih okolij vsakodnevno počasi kapljajo v mesta.

VAM NA USLUGO

Končno, avtocesta. Superb sam bere prometne znake, kar na kratkem avtocestnem odseku cenim zaradi številnih upočasnitev, ki so posledica vzdrževalnih del, svojim potnikom pa je sposoben ponuditi tudi dodatno varnostno mrežo v obliki sistema proaktivnega zadrževanja vozila na voznem pasu. Poskrbeti zna tudi za voznike z morebitnimi resnimi zdravstvenimi težavami – če je oseba za volanom popolnoma neodzivna, bo samodejno zaviral, ustavil in vklopil vse štiri smerne utripalke. Upam, da (še) ne spadam v omenjeno kategorijo. Pa še dan se je komaj začel … Mimogrede, Superb je po novem lahko opremljen tudi s sistemom nadzora med vzvratnim zapuščanjem parkirnega prostora ter v primeru bližajočega se vozila in voznikove nepozornosti zavre sam. Po izkušnjah, nabranih med pogostim manevriranjem po parkiriščih, je ta dodatek na moji osebni lestvici uvrščen zelo visoko. Dodatni par »oči« pač ni nikoli odveč.

POGLED OD ZADAJ

Ko zapeljem z avtoceste, je čas za krajši postanek in nadaljevanje vožnje na zadnjih sedežih. Priznam, vloga »gospoda direktorja« mi ustreza. Neverjetna prostornost v drugi vrsti bega um tudi zato, ker je medosje v primerjavi s predhodnikom daljše za skoraj decimeter. Verjamem, da se bodo tu zadaj dobro počutili tudi veliko višji (in širši) od mene. Kolenski prostor je izjemen, dostop do klopi zaradi širokega kota odpiranja zadnjih vrat pa še lažji kot prej. Pa še nekaj: kot oče vem, da bo tako trajalo še nekaj let, preden bo moja hčerka lahko svoje nogice iztegnila vse do naslonjal sprednjih sedežev. Saj veste, kako hitro se umažejo. Superb je za tovrstno umazanijo imun. Izurjeno očetovo oko je opazilo tudi, da so pritrdišča Isofix tokrat obdana s plastično zaščito, zaradi česar je dostopnost močno olajšana, tkanina oziroma usnje sedežev pa ne bosta trpela.

In da ne pozabim: v desetletju, ko bo avtomobilske kabine dokončno preplavila digitalizacija, Škoda z dvema nosilcema tabličnih računalnikov, integriranima v naslonjala sprednjih sedežev, in z enim v sredinskem naslonu nič ne prepušča naključju. Novost je pisana na kožo tako poslovnežem kot neučakanim otrokom, ki se jim pač vsak cilj zdi predaleč. Prostorsko razkošje je torej dopolnjeno tudi z visoko uporabno vrednostjo. Hvalim!

PAMETEN

Seveda sedim privezan, a me tolaži tudi dejstvo, da bi me v primeru resnejšega trka v hipu obdala armada zračnih blazin, po aktivnovarnostni plati pa nad menoj in voznikom bdijo različni najsodobnejši asistenčni sistemi. Superb je pač daleč najpametnejša Škoda vseh časov. K temu prispevajo tudi številne Simply Clever rešitve. Poleg že omenjenih navdušuje še marsikaj.

V obeh sprednjih vratih je utor z dežnikom, stranska dela naslonjal sprednjih sedežev imata priročni mrežici za spravljanje manjših predmetov, pokrov rezervoarja je opremljen s strgalom za led, pritisk na gumb pametnega ključa lahko sproži samodejno zapiranje prtljažnih vrat in sovozniški sedež je v slogu enoprostorskih vozil celo poklopljiv. To pomeni, da lahko v Superbu prevažate tudi predmete, dolge do tri metre in deset centimetrov.

Preizkusim tudi presenetljivo preprost sistem sproščanja in pospravljanja vlečne kljuke. Verjemite, če znam jaz, boste znali tudi vi. In če že lenarim v drugi vrsti, naj omenim še, da so Škodini strokovnjaki izboljšali držala za plastenke (kar osem odlagališč zanje je), ki jih je zdaj mogoče odpreti tudi z eno roko, zadaj dodali 230-voltno vtičnico, v prtljažniku čaka snemljiva LED-svetilka, priročna in preprosta držala za prtljago pa so se preverjeno izkazala za odlično »pogruntavščino«.

TRENUTEK ZA TEHNOLOGIJO

Superb povezljivost s funkcijo SmartLink dviguje na novo raven. Odlično se bo razumel z uporabniki operacijskih sistemov Android in iOS. Informacijski vmesnik, sposoben zrcaljenja zaslona pametne naprave, prvič ponuja upravljanje nekaterih priročnih aplikacij, s katerimi ima uporabnik sicer opravka zgolj na telefonu ali tabličnih računalnikih – na primer navigacijskega sistema Sygic, WheatherPro (vremenske napovedi) ali Parkopedie, izvrstne aplikacije za preverjanje prostih parkirnih mest. Škoda pa je pripravila tudi povsem nov skupek posebnih aplikacij, imenovanih Škoda Drive Logbook ter namenjenih spremljanju in preučevanju podatkov, povezanih s hitrostjo vozila, pospeševanjem, zaviranjem in celo aktivnostjo med vožnjo trenutno delujočih prečnih ali vzdolžnih sil, na mobilnih napravah. Zabavno in koristno. Informacijski tok pa teče tudi v obratni smeri. To pomeni, da lahko potniki s pomočjo dostopne točke WiFi in sistema Škoda Media Command s svojimi telefoni ali tabličnimi računalniki upravljajo klimatsko ali avdionapravo ter celo navigacijski sistem, seveda pa je mogoč tudi hiter dostop do spleta.

ZAGRIZIMO V CESTO

Cesta postaja vse bolj vijugasta, zato si hitro spet izborim pot za volan. Že po nekaj kilometrih sem prijetno presenečen. Trdim, da se je Superb – v okviru razumnih omejitev seveda – naučil goljufati fiziko. Kljub dejstvu, da gre za velik avtomobil (do petih metrov mu manjka le dober decimeter), je razpon njegovih voznih sposobnosti zelo širok. Nadgradnja že znanega ugajanja tistim, ki bolj od vsega cenijo prav mehkobno križarjenje (občasno sem med njimi celo jaz), najbolj prepriča v zavojih. Pozna se, da je Superb v primerjavi s prejšnjo različico shujšal za 75 kilogramov. Zaradi tega ter temeljite optimizacije nekaterih ključnih delov podvozja in bolj toge karoserije se tudi hitrejših zavojev loteva z lahkotnostjo in odločnostjo manjše in lažje Octavie. Za najzahtevnej- še voznike pa ima v rokavu tudi asa. Prvič je na voljo z inteligentnim sistemom DCC za dinamično uravnavanje podvozja, zato je sposoben z relativno malo vzdolžnega nagibanja karoserije zavoje grabiti osupljivo krčevito. In da ne pozabim, na poti sem prevozil kopico slabše vzdrževanih podlag, potovalno udobje pa je kljub temu ostalo prvovrstno. Blaženje je boljše kot pri številnih bistveno dražjih avtomobilih, zvočna zatesnjenost kabine prav tako, glede na zajetne mere presenetljivo pa Superb ne skopari niti z lahkotnostjo in okretnostjo v prostorsko manj radodarnih situacijah.

DRUGI DAN

Prvi dan se konča in drugi začne v podobnem vozniško dinamičnem slogu. Avtoceste skoraj ne vidim, z veseljem pa iščem nove asfaltne vijuge, zarezane v čudovito pokrajino, ter podvozje znova izpostavljam bolj in manj zahtevnim preizkusom. Šibke točke – razen ob očitnem pretiravanju, ki bi bolj ustrezalo kateri od Škod z oznako RS – preprosto ne najdem. Blaženje je vrhunsko, odlična zvočna zatesnitev med vožnjo mimo zares glasnega gradbišča še dodatno popravi že tako dober vtis prvega dne, najšibkejši dizelski motor izmed vseh, ki so na voljo (1,6-litrski primerek z 88 kilovati), pa se mi kljub neprestanemu priganjanju oddolži z zgolj šestlitrsko porabo. Kako skromna bi bila njegova žeja, če bi izbral izrazito umirjen slog vožnje, si lahko le mislim. Če bi se dejansko približal tovarniško deklarirani štirilitrski porabi, ne bi bil prav nič presenečen. In ko smo že pri motorjih: paleta petih bencinskih z razponom moči od 92 do 206 kilovatov je sodobna, zgledno varčna in temperamentna – izpostaviti velja predvsem 1,4-litrski turbomotor s 110 kilovati, ki bo v povezavi s štirikolesnim pogonom zahteval le 5,4 litra na sto kilometrov. Na voljo so tudi trije dizelski motorji z močjo 88, 110 in 140 kilovatov ter zavidljivo ekonomičnostjo – porabili naj bi od 4,0 do 4,9 litra na sto kilometrov. Seveda se razume, da prav vsi motorji, ki so na voljo, izpolnjujejo najstrožje emisijske standarde Euro 6. SUPERB = VRHUNSKI Pod kolesi testnega Superba se je v dveh dneh odvrtelo nekaj sto kilometrov. Vtisi so zbrani, občutkov je veliko. Superb je v prvo prepričal in verjamem, da ne bo nič drugače tudi drugič, tretjič … Bolj kot kdaj prej je jasno, da si je svoje ime zares zaslužil. Je torej Superb lahko poslovni avto? Seveda! Temu v prid govorita izjemna možnost opremskega prilagajanja in ekonomičnost motorne palete, ki je v povprečju skoraj petino manj žejna, kot je bila pri prejšnji generaciji. Je Superb družinski? Vsekakor! Zaradi vsega naštetega, zaradi varnosti in zaradi ogromne količine prostora. Pa ne pozabite: na poti je tudi že karavan. To bo veselje!

VSI KDAJ POTREBUJEMO POMOČ

Superb zna v gneči voziti sam. Če so izpolnjeni vsi pogoji (ravna cesta, jasne talne oznake, majhna hitrost), postane eden prvih serijskih avtomobilov na svetu s popolnoma avtonomnim načinom vožnje. V primeru voznikove neprevidnosti pri vzvratnem zapuščanju parkirišča številna tipala preverjajo okolico in ob nevarnosti trka sprožijo samodejno zaviranje. Trki pri mestnih hitrostih, ki jemljejo čas in običajno pomenijo le manjšo, a skrajno neprijetno materialno škodo, bodo pozabljeni. Tudi v takem primeru voznikova neprevidnost ne bo kaznovana – Superb bo zaviral sam, tako kot zna sam brati prometne znake, opozarjati na voznikovo utrujenost in še marsikaj.

 

POVEZLJIVOST V NEKAJ STAVKIH

Novi Superb se odlično razume s pametnimi telefoni (bodisi z operacijskim sistemom Android ali iOS) in nekaterimi njihovimi aplikacijami. Potniki lahko s svojimi telefoni ali tablicami upravljajo klimatsko napravo, avdiosistem, navigacijo … Dostopna točka WiFi omogoča brskanje po spletu s hitrostjo prenosa podatkov do 150 Mbit na sekundo. Največji tehnološki navdušenci bodo cenili tudi spremljanje plina, zavor ali sil G-pospeška v resničnem času.

29 X SIMPLY CLEVER Najbolje opremljeni Superb navdušuje z 29 Simply Clever rešitvami, od tega je 10 popolnoma novih. V sprednjih vratih sta dva utora za dežnike (z dežnikoma vred), vlečno kljuko je mogoče sprostiti le s potegom vzvoda na robu prtljažnega prostora, prtljažnik se lahko odpira in zapira tudi samodejno, le z elektriko oziroma pritiskom na stikalo ključa, v njem pa prtljago čakajo LED-svetilka in posebna pritrdišča, ki bodo preprečevala drsenje. V kabini je tudi 230-voltna vtičnica, sprednji sovozniški sedež se poklopi in sprosti prostor za 3,10-metra dolge predmete, poklopna vratca rezervoarja za gorivo skrivajo uporabno strgalo za led, odlagališč za plastenke je osem in nekatera izmed njih plastenke držijo tako čvrsto, da bi te ostale v njih, tudi če bi bil avtomobil obrnjen na glavo. Pametni inženirji so v kabini pripravili tudi poseben predal za tablične računalnike in držala zanje v zadnji vrsti, potniki druge vrste pa lahko sovozniški sedež vzdolžno in po naklonu premikajo s pomočjo dveh stikal.
V BISTVU

Motorno paleto sestavlja pet bencinskih in trije dizelski motorji. Predvsem dizelski so pisani na kožo poslovnežem ali trgovskim potnikom z izrazitim apetitom po kilometrih, z vzorno ekonomičnostjo pa se hvalijo tudi bencinski. 1,4-litrski TSI s 150 konji bo zahteval le 4,8 litra, njegov dvolitrski prisilno polnjeni brat s kar 280 konji pa za ponujene zmogljivosti skrajno zmernega 7,1 litra goriva na sto kilometrov. Vsi pogonski agregati izpolnjujejo stroge normative Euro 6, samodejni menjalniki dopolnjujejo uveljavljeno paleto, izbira štirikolesnega pogona, ki bo v neugodnih voznih razmerah zadovoljil tudi najzahtevnejše, pa postavlja piko na i.

 

Sorodni članki