{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

Superb: vam na uslugo, gospod!

  • 12. 5. 2015
  • simplyClever
  • Modeli

Novi Superb predstavlja izjemen mejnik v razvoju blagovne znamke Škoda, saj vrhunskemu oblikovanju in tehnčnim lastnostim dodaja tudi izjemno širok nabor asistenčnih sistemov, ki bodo poskrbeli za varnost in udobje voznika in potnikov. 

S čim vse se lahko pohvali najnovejši član družine Škoda? Začnimo s sistemom za prepoznavanje mrtvega kota (Blind spot detect – BSD), ki je nov pri znamki ŠKODA in opozarja voznika na vsa vozila v t.i. mrtvem kotu. Radarski senzorji nadzirajo prostor za vozilom v oddaljenosti do 20 metrov od zadka Superba. LED opozorilno svetilo, vgrajeno v vzvratno ogledalo, opozarja voznika na približevanje vozila od zadaj. Če voznik v tem trenutku nakaže, da bo začel spreminjati smer, začne LED svetilo utripati.

Dodaten element BSD sistema je funkcija opozarjanja na promet zadaj (Rear traffic alert) in je ravno tako novost. Pri manevriranju vzvratno iz parkirnega prostora ali garaže, ki se nahaja pod kotom 90 stopinj glede na potek ceste, je sistem sposoben zaznati in opozarjati na prihajajoče vozilo s strani. Zvočni signala tako opozarja voznika na možnost naleta, ob tem pa ga na to, s katere strani je nalet možen, opozarja še simbol na zaslonu. Če je to potrebno, lahko sistem samodejno sproži tudi zaviranje, da prepreči nalet oziroma trk.

Nov sistem za pomoč pri vožnji v gneči (Traffic jam assist) pomeni več varnosti in udobja v prometni gneči in pri počasni vožnji. Avtomobil samodejno zdrži v svojem voznem pasu, sistem pa samodejno nadzira pospeševanje in zaviranje. Pri tem morata biti obe voznikovi roki na volanu.

Sistem za pomoč v sili (Emergency assist) je ravno tako prvič na voljo pri znamki Škoda. Ta sistem poseže v dogajanje med vožnjo, če zazna, da je voznik zaradi kakaršnega koli razloga postal nesposoben za vožnjo.  Če torej zazna, da v določenem času ni zaslediti nobenega premika volanskega obroča ali drugih voznikovih aktivnosti, začne sistem najprej opozarjati z zvočnim signalom. Če voznik še naprej ostaja pasiven, sledi nenaden in kratek odklon s smeri vožnje. Če še vedno ni znakov voznikove aktivnosti, sistem takoj zaustavi avtomobil in ob tem vklopi še vse štiri opozorilne utripalke.

Inovativni sistem osvetlitve pri novem modelu ŠKODA Superb je zagotovilo za uresničitev načela ‘videti in biti viden’. Novi Superb je prvi model znamke ŠKODA, ki je na voljo s sistemom prekrivanja snopa dolgih luči (t.i. Smart light assist).  V mraku ali temi sistem s pomočjo večopravilne kamere prepozna nasproti vozeč promet in samodejno skrajša snop svetlobe žarometov v predelu, ki ga osvetljuje snop. To pomeni, da lahko voznik vseskozi  uporablja snop dolgih luči in tako izkorišča njihov domet.

Prvič v zgodovini znamke ŠKODA je tudi v Superbu mogoče dobiti sistem dinamičnega nadzora blažilcev (Dynamic chasis control – DCC), ki vključuje še funkcijo izbora voznih profilov.  DCC omogoča vozniku, da prilagodi vozne lastnosti avtomobila svojim trenutnim potrebam ali razmeram: standard, sport ali comfort – kot nekakšen ‘a la carte’ izbor delovanja podvozja. Nastavitev je mogoče spreminjati s stikalom na osrednji konzoli. V kombinaciji s sistemom DCC je tudi izbor voznih profilov, ki ponuja še način eco, omogoča pa tudi povsem osebne nastavitve.

Prvič je za ŠKODA Superb na voljo tudi večnaletna zavora (Multi collision brake), in to kot del serijske opreme. Ta funkcija preprečuje, da bi avtomobil po naletu od zadaj začel nanadzorovano drseti oziroma se premikati po cestišču in tako povzročil še kakšno nesrečo.

Sistem za pomoč pri preprečevanju trka z vgrajeno mestno zavorno funkcijo (Front assist in City emergency brake) je ravno tako novost za model ŠKODA Superb. Sistem lahko opozarja voznika na nevarnost trka pri hitrosti od 5 do 210 km/h in po potrebi aktivira delno zaviranje ali pa poskuša celo povsem zaustaviti avtomobil s polno zavorno močjo. Sistem nenadnega zaviranja v mestu, ki za prepoznavanje ovir uporablja radar, pa aktivno nadgrajuje sistem za preprečevanje trka in deluje med 5 in 34 km/h.

Nov ŠKODA Superb je ob doplačilu mogoče dobiti tudi s prilagodljivim radarskim tempomatom (Adaptive cruise control – ACC).  Sistem zmore pri prednastavljeni hitrosti prilagoditi hitrost vožnje avtomobilu, ki vozi spredaj. Sistem ACC za svoje izračune uporablja podatke vgrajenega radarja, deluje pa s pomočjo tempomata in v hitrostnem pasu med 30 in 210 km/h.

Nov ŠKODA Superb se  tudi prvič ponaša z vgrajenim proaktivnim sistemom zaščite potnikov (Crew protect assist). Sistem namreč zmore prepoznati možnost trka in pred tem pripravi nanj voznika in sopotnika spredaj.  V takšnih kritičnih situacijah (na primer pri nenadnem močnem, paničnem zaviranju) sistem prednapne oba varnostna zaščitna pasova, ob tem pa zapre tudi okna.

Nov je tudi opcijski sistem pomoči vožnje po svojem voznem pasu (Lane assist), s pomočjo katerega novi ŠKODA Superb ostane varno v svojem voznem pasu. Ko sistem zazna zapuščanje voznega pasu, samodejno sproži popravek na volanskem obroču. Če sistem ne zazna voznikovega popravka oziroma njegove reakcije, se vklopi še zvočni signal v kabini, na ekranu pa se izpiše opozorilo vozniku, naj prevzame krmiljenje (Lane Assist – please take over the steering)!

Omejevalnik hitrosti ali Speedlimiter zagotavlja, da voznik ne prestopi prednastavljene hitrosti. Voznik ga aktivira na obvolanski ročici, deaktivira pa ga lahko tudi s polnim pritiskom na stopalko plina.

ŠKODA Superb je prvič na voljo tudi s sistemom za prepoznavanje prometnih znakov (Traffic sign recognition), s katerim lahko vseskozi in stalno opozarja voznika na oznake.  Kamera, nameščena v vzvratnem ogledalu, snema in prepoznava prometne znake pred avtomobilom in jih potem kot piktogramske slike predvaja na multifunkcijskem zaslonu in /ali na zaslonu navigacijskega sistema.

Električna parkirna oz. ročna zavora je opremljena tudi s funkcijo samodejnega zadrževanje (Auto hold function), ki preprečuje, da bi vozilo med speljevanjem zdrsnilo nazaj, in to ne da bi voznik moral pritisniti pedal zavore ali kako drugače fizično aktivirati zavoro. Ko je avtomobil v mirovanju, dva električna motorja na zadnjih zavorah upočasnita vozilo in voznik ali voznica lahko dvigneta nogo s pedalke zavore. Takoj ko začne avtomobil s speljevanjem in ko voznik spusti sklopko (pri ročnem menjalniku), pa sistem funkcijo Auto hold izklopi.

Nov ŠKODA Superb je opremeljen tudi s sistemom, ki zaznava utrujenost voznika (Driver alert).  Zaznava namreč specifične poteze na volanu in način vožnje, ki je značilen za (pre)utrujenega voznika. Na zaslonu se izpiše  sporočilo, ki jasno pove, da je sistem zaznal utrujenost, in vozniku priporoča počitek oziroma odmor (Fatigue detected – pelase take a break).

Nov Superb ima v svoji serijski opremi tudi sistem nadzora tlaka v pnevmatika (Electronic tyre pressure monitor), ki je del serijske opreme v EU.

Tudi manevriranje v in iz tesnih parkirnih prostorov je zdaj v novem modelu ŠKODA Superb precej bolj enostavno. Tretja generacija je namreč opremljena s sistemom parkirnega asistenta (Park assist).  Sistem pol-samodejno pomaga vozniku parkirati avtomobil vzvratno bočno ali celo pravokotno vzvratno  (glede na potek ceste) na parkirani prostor. Ravno tako pa lahko sistem pomaga pri izvozu iz tesnega parkirnega prostora. Vse, kar mora narediti voznik, je pospeševati oziroma zavirati.

Nov sistem tipal ali senzorjev (Surround park sensors) odlično dopolnjuje parkinega asistenta. Tako poseben senzor zaznava odmik od ovire in določa razdaljo vozila od objekta spredaj ali zadaj. Zvočni opozorilni signal pa opozori voznika, ko je preblizu ovire. Tudi senzorji na boku zaznavajo bližino ovire in ravno tako sprožijo piskajoč opozorilni signal, če je ovira preblizu.

Na voljo je tudi vzvratna kamera (Rear view camera). Ta se aktivira pri vklopu vzvratne prestave, kamera pa sliko prenaša neposredno na osrednji zaslon. Dinamične vodilne linije na zaslonu vozniku pomagajo pri parkiranju.

Sorodni članki