{{alert.message}}
  • 11. 4. 2019
  • simplyClever
  • Družina

Iz prve roke o defektih, moških, slovenski vozniški kulturi, pa tudi o lepši strani kolesa: o šminki, otrocih, hujšanju in vetru v laseh.

Preberite članek

Test: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW 4×4

  • 20. 1. 2017
  • simplyClever
  • Avto testi iz tujih medijev

Zakaj je Škoda Kodiaq najboljši avtomobil za velike družine? Odgovore so poiskali v britanskem Top Gear.

Vir: www.topgear.com

Datum objave: 15. januar 2017

Kot so zapisali, v nekem trenutku človek pride »do razpotja, ko se stvari spremenijo. Ko si enako zadovoljen, ko uspeš spremeniti šestsedežnik v sedemsedežnik, kot takrat, ko se merilnik vrtljajev dvigne s 6 na 7 (tisoč). Ko prostornina prtljažnika zadaj pomeni več kot zadnji pogon. Ko prilagodljiva notranjost pomeni več kot prilagodljivo podvozje. Vzdih.«

»V takšnih primerih smo ponavadi priporočali limuzinski kombi. Toda ti avtomobili gredo danes le v eno smer: iz mode. Ljudje danes iščejo družinske avtomobile, ki so videti kot terenci,« pišejo pri Top Gear. A večina tovrstnih vozil je dokaj slabo opremljenih, sedemsedežniki imajo zelo majhen prtljažnik, zmogljivosti so slabe, pa še dragi so. »Ne zapadite v depresijo: za vas imamo protistrup – Top Gearov najboljši avto za velike družine, Škoda Kodiaq,« vzpodbudno končajo razmišljanje.

Kodiaqova notranjost, pišejo, je prostorna in praktična kot pri limuzinskih kombijih. Testni je imel 4-kolesni pogon in vlečno kljuko, s katero lahko vlečete čoln ali prikolico s konjem, kljub temu pa porabi manj kot 5,6 litra na 100 kilometrov. Testno vozilo je bilo tudi odlično opremljeno, poganjal ga je dizelski motor in novinarjem Top Gear se je zdelo, da je cena napačno zapisana. »Bi moralo pisati 47.814 evrov namesto 37.814? A ne, preverili smo, to ni napaka.«

Kot pišejo, se vam bo Kodiaq zdel velik, a je le 4 centimetre daljši od Octavie Combi, kar pomeni, da je sprejemljiv tudi za mestne opravke. Kompaktnost pomeni tudi lahkost. Suha masa ne preseže 1.700 kilogramov z dizlom, z menjalnikom DSG in s 4-kolesnim pogonom, pri tem pa lahko nosi še dodatnih 500 kilogramov.

»Pod kožo gre seveda za koncernsko zgodbo, začenši z novo platformo MQB, v konkretnem primeru za medosje kot pri Passatu, vselej pa z udobno večvodilsko zadnjo premo,« piše Top Gear. »Motorji in menjalniki prav tako prihajajo iz koncernskih polic, kar je dobro za vse vpletene.«

Pripravite se še za nekaj starševskih TopGear nasvetov. Če bo postala vaša identiteta v celoti odvisna od vaših otrok, se boste verjetno spremenili v otožnega mučenika in ne tako zelo čudovitega starša, pišejo »Izognite se nakupu družinskega enoprostorca, ki je neprijeten za vožnjo. Saj veste, da je to smiselno. Ko bodo otroci dovolj stari, da bodo to razumeli, vam bodo nadvse hvaležni in bodo za vas dostojanstveno skrbeli v obdobju vaše senilnosti. Seveda, Kodiaq ni tiste sorte, da bi kadil izpod gum kot huligan. Pri 7-sedežniku pomeni dobra dinamika tekoč in odziven nadzor ter sproščujočo vožnjo na avtocesti. In še vedno spodobno mero privlačnosti, ko ste za volanom sami in želite nekaj več vozne dinamike.«

Spoznajte novi Kodiaq! Vse izveste na skoda.si!

Kot pišejo, 150-konjski dizelski motor ni prav poskočen. Če iščete takšnega, poskusite 180-konjskega bencinskega, dodajajo. Je pa Kodiaq lahko nabit s sodobno tehniko vse do delno avtonomne vožnje. Otroci bodo veseli povezljivosti preko signala wi-fi ter vtičnic USB, voznik pa navigacije, ki v resničnem času zajema podatke o prometu.

»Avtomobilom nikdar ni treba prevažati sedem enako velikih ljudi, tako da omogoča Kodiaq razporeditev prostora za vsakogar v skladu z njegovimi potrebami. Ali v skladu z zahtevami njihovih kolen. Če so ljudje v tretji vrsti manjši in v drugi visoki, lahko potisnejo drugo vrsto nekoliko nazaj. Če bodo noge šestega ali sedmega potnika na tesnem, se bodo lahko pogajali s potniki srednje vrste, da ti potisnejo svoje sedeže bolj naprej (deljivo v razmerju 60:40) in nastavijo naslonjalo bolj pokončno. Vsakemu potniku je namenjen ustrezen vzglavnik, lastna mesta za drobnarije in lastne električne vtičnice,« pišejo v Top Gear.

Avtor Paul Horrell na več mestih posebej izpostavlja za Škodo značilne Simply Clever rešitve: poleg svetilke omenja še dežnike, strgalko za led ali plastične ščitnike za vrata, ki se sprožijo, da ne pride do poškodbe, če potnik preveč odpre vrata in se z njimi dotakne zidu ali sosednjega avtomobila.

Top Gear svoj zapis zaključuje z mislijo, da je poslanstvo Kodiaqa zmanjševanje stresa s pomočjo vsestranskosti – od prostornosti, udobja, priročnosti, prilagodljivosti, tehnike in varnosti.

 

Sorodni članki