{{alert.message}}
  • 30. 1. 2019
  • simplyClever
  • Reli

Posadka Jan Kopecký/Pavel Dresler je v letu 2018 osvojila naslov svetovnega prvaka WRC2. Spoznajte njuno izjemno vozilo, Fabio R5, ki bo kmalu deležna resne prenove, predvsem pa vam tokrat predstavljamo njuno adrenalinsko zgodbo skozi nekoliko drugačen zorni kot: s sovozniškega sedeža.

Preberite članek

Test: Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4×4 SportLine

  • 1. 4. 2017
  • simplyClever
  • Avto testi iz tujih medijev

Superb SportLine izžareva toliko sloga kot BMW Touring, piše MotorBar.

Vir: www.motorbar.co.uk

Bo kar držalo, da je Superb dostojen svojemu imenu. Kot combi se lahko zlahka postavi vštric ‘lifestyle’ combijem znamk BMW, Volkswagen in Mercedes-Benz. Ne le, da jih premaguje s prostorom; premaguje jih tudi s ceno. In ta ima danes odločilen glas.

Od predstavitve je Superb zbral številna priznanja neodvisnih strokovnjakov, ki prepoznajo kakovost avtomobila neodvisno od značke, ki jo ta nosi. In roko na srce – če bi mu odstranili vse oznake, bi ga na prvi pogled umestili med dosti bolj prestižne znamke, so odločni v MotorBar.

Od spredaj se zdi Superb namensko širok, z ostrimi robovi. Všečna 19-palčna črna platišča dopolnjujejo svetlečo črnino zunanjih ogledal, bočnih šip, strešnih nosilcev in zadnjega spojlerja. Značilna ostra guba se razteza preko dolgega boka in se konča šele na zadnjih lučeh v tehniki LED. V beli barvi se zdi agilen, čeden in športen.

Spoznajte Superb Combi SportLine!

Pri MotorBar so preskusili različico s 140-kilovatnim (190 ‘konj’) 2-litrskim TDI, z dvosklopčnim menjalnikom DSG, s 4-kolesnim pogonom in paketom opreme SportLine. Kot nakazuje že prvi del imena paketa opreme (Sport), SportLine ne razočara z zmogljivostmi: doseže 229 kilometrov na uro, prvih 100 pa že po varljivo hitrih 7,7 sekunde. Njegova moč in mišičastih 400 Njutonmetrov ter 6-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama so vpeti v športno podvozje. Superb Combi SportLine pa najbolje pokaže svoj dvojni značaj v kombinaciji športnosti z izjemno velikim prtljažnikom v 4,8 metra dolgi in 1,9 metra široki karoseriji, ki je zadosti spodobnih mer, da ne prikliče zamer (pre)velikih limuzinskih kombijev.

Kabina Superba, piše MotorBar, pozdravi s prostornostjo in zračnostjo, z ergonomsko in uporabniku prijazno armaturno ploščo ter z v Alcantaro odetimi športnimi sedeži, ki so električno nastavljivi vključno z lumbarnim delom. Še bolj športen se zdi spodaj sploščen volanski obroč s perforiranim usnjem ter z ušesi za prečkama za ročno pretikanje menjalnika.

Velik 8-palčni osrednji zaslon ima čisto in jasno grafiko, krmarjenje skozi menije pa je prav lahkotno. Razveseljuje z vgrajeno wi-fi točko, s SmartLinkom in z dobro opremo avdio sistema (USB, AUX, 2 × SD). Atraktivnega videza so tudi merilniki; vmes je zaslon, ki posreduje številne podatke potovalnega računalnika. Tu so še klimatska naprava z odlično samodejnostjo delovanja, LED ambientalna osvetlitev v 10 barvah, številni okrasni karbonski vložki, električna ročna zavora ter pametni ključ.

Poglavje varnosti je prav tako bogato, od 4-kolesnega pogona in 7 varnostnih blazin do biksenonskih žarometov, dnevnih luči LED, stabilizacijskega sistema, samodejnega zaviranja v sili, radarskega tempomata (ki deluje do zaustavitve) in ocene 5 zvezdic pri Euro NCAP.

Velika vrata nudijo razkošen vstop in na zadnji klopi lahko zlahka sedijo 185 centimetrov visoki potniki, tudi ko je za volanom njihov dvojček. Zadnja klop brez težav gosti tri potnike, v prtljažniku pa bi zlahka tudi prespali. Njegovih osnovnih 660 litrov ne prekosi le neposrednih tekmecev, pač pa tudi za razred večje, ob položenih (60:40) sedežih pa postane prtljažnik velik kar 1.950 litrov. Če to še ni dovolj, zmore Superb vleči 2,2 tone težko zavirano prikolico.

Pri Superbu lahko izbirate med številnimi bencinskimi in dizelskimi motorji z močmi od 123 do 280 ‘konji’ ter med ročnim (6) ali dvosklopčnim (6 ali 7, odvisno od različice) menjalnikom. Motor v testnem Superbu razvaja z dolgo in ravno navorsko krivuljo in ne zahteva velikega giba stopalke plina, da bi vzbudili njegovo moč. Kombinacija z menjalnikom DSG je prijetna za vožnjo, še posebej s pomočjo zavolanskih ušes – predvsem za tiste voznike, ki želijo biti v popolnem nadzoru nad vozilom. Ne glede na vaš slog vožnje se boste za volanom in v športnih sedežih počutili udobno, obljublja MotorBar.

Uradno takšen Superb porabi 4,2 litra goriva na 100 kilometrov, naše povprečje pa je znašalo 5,3 litra na 100 kilometrov v slabih vremenskih okoliščinah in s precej zahtevnimi vožnjami na podeželskih cestah, pišejo v MotorBar. To pa je pri teh zmogljivostih, samodejnem menjalniku in 4-kolesnemu pogonu zelo dobra številka.

Izbira vozne dinamike od Eco do Sport plus Individual zagotavlja pravo dinamiko za vsako razpoloženje ali cesto. V resnici dirkaški način ni tisti, ki bi si ga zaželela večina lastnikov Superba Combi, in čeprav testni Sportline ni ‘RS’, je lahko prekleto hiter. V organiziranem kaosu v tednu pred božičem je bil naš Superb povsem pomirjevalen – vedeli smo, da bomo ne glede na vreme vedno prispeli varno na cilj: v močnem dežju in zmrzujoči megli smo se lahko zanesli na odličen 4-kolesni pogon, še dodajajo v MotorBar.

Nagibanje karoserije je dobro nadzirano, pišejo – še posebej za kombijevsko karoserijo. Edino, česar se je treba držati, je, da usmerite prednji del v želeno smer, in ostalo zvesto sledi. Smetana na torti pri Superbu pa njegova udobna, prožna vožnja, in to celo v kombinaciji s športnim podvozjem. Skupaj s prefinjenim ambientom kabine ter odlično oprijemljivimi športnimi sedeži bodo tudi dolge vožnje v najbolj težavnih pogojih lahka naloga, pišejo pri MotorBar (in zaključujejo z ugotovitvijo, da nudi čeden in izjemno prostoren Superb SportLine veliko za svoj denar, a je hkrati tudi hiter, z oprijemom svojega 4-kolesnega pogona, prijeten v vožnji in prav tako za bivanje v njem. Brez dvoma eden tistih za dolgoročen medsebojni odnos.

 

Sorodni članki