Raziščite ŠKODA svet

Avto za vse potrebe
ŠKODA OCTAVIA

Najbolj priljubljen model ŠKODA je na voljo v več kot 80 kombinacijah oblike, opreme, motorjev in pogonskega goriva.

Spoznajte jo
{{alert.message}}
  • 8. 10. 2018
  • simplyClever
  • Nerazvrščeno

Ko pridejo v naš svet otroci, se vse postavi na glavo, tudi naše pojmovanje in uporaba avtomobila. Če smo se samski ali v dvoje lahko mirno ozirali po trendih, športnosti, konjskih močeh, užitkih zgoraj brez in še kakšni lastnosti, ki je predvsem božala naše srce in čustva, se z otroki stvari spremenijo.

Preberite članek

  • 17. 7. 2018
  • simplyClever
  • Kolesarjenje
  • ŠKODA

Ste se kdaj vprašali, kaj ima Škoda s kolesarstvom, da že 15 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France?

Odgovor je logičen: pred avtomobili so izdelovali motocikle, pred motocikli pa kolesa! Res je, ustanovitelja Vaclav Laurin in Vaclav Klement sta leta 1895 v Mladi Boleslav odprla svojo delavnico koles, iz katere se je deset let kasneje pripeljal prvi avtomobil! In ostalo je – zgodovina. V nadaljevanju predstavljamo Škodino floto vozil, ki je sodelovala na letošnjem Touru, na čelu z rdečim Superbom, pišemo o majicah, za katere se na tej dirki borijo kolesarji, ter preštevamo kalorije in litre, ki jim pomagajo preživeti te naporne 3 tedne!

Med tritedensko dirko po Franciji, katere sponzor je bila letos že 15. leto zapored Škoda, je 176 kolesarjev odpeljalo 21 zahtevnih etap in prevozilo skupaj kar 3351 kilometrov! Meje svojih zmogljivosti so preizkušali tudi na gorskih etapah, med katerimi so se povzpeli na Col de Colombiere, Col de la Madeleine in zloglasni Alpe d’Huez, preden so končno lahko zapeljali skozi ciljno črto na pariških Elizejskih poljanah. Tam so najboljši na čelu z Geraintom Thomasom lahko dvignili v zrak 60 cm visok in 4 kg težak pokal, ki so ga tudi tokrat v sodelovanju s češkimi mojstri kristala oblikovali Škodini dizajnerji.

Tour de Škoda v številkah – in barvah

Na 105. Tour de France je letos sodelovalo prek 320 vozil znamke Škoda. Šlo je za modele Octavia, Superb, Karoq in Kodiaq. Skupina Škodinih strokovnjakov je ves čas dirke skrbela, da so bila vsa vozila pred začetkom vsake etape popolnoma brezhibna.

Superb v rdeči Corrida barvi je mobilni komandni center direktorja dirke Christiana Prudhomma

Rumena vozila so ves čas pripravljena na pomoč kolesarjem v težavah. V njem so mehaniki, ki lahko takoj priskočijo na pomoč v primeru okvare, jim ponudijo nadomestno kolo ali okrepčila.

Vsaka ekipa ima dve vozili, ki sledita pelotonu. Vrstni red the dveh vozil je odvisen od tega, kje se nahaja kapetan ekipe.

To so vozila organizatorjev, s katerimi prevažajo VIP goste in novinarje, ki imajo tako prvovrstno možnost uživati v atmosferi in dogajanju.

Oglejte si, koliko katerih modelov Škoda je sodelovalo na Touru 2018!

Preverite, koliko Škod so imele posamezne ekipe!

Spoznajte rdeči avto!

Le eno vozilo lahko vozi pred kolesarji na štartu Tour de France. Ta posebna čast pripada slavnemu uradnemu rdečemu avtomobilu – mobilnemu komandnemu centru Le Toura. Vse od leta 2015 je zaščitni znak najbolj znane in najbolj zahtevne kolesarske dirke na svetu Škoda Superb v posebni Corrida rdeči barvi. Tri tedne to vozilo, polepljeno s sponzorskimi logotipi in opremljeno s plastičnimi dodatki ter s pomičnim panoramskim strešnim oknom, gosti direktorja dirke Christiana Prudhomma.

Vsako jutro dirke se kljub svojim 190 cm udobno namesti na zadnjem sedežu, se osveži s pijačo iz majhnega hladilnika ob komandni konzoli ter pokliče svoje pomočnike in nadzornike ter preveri, kakšno je stanje na dirki. Ko je vse pripravljeno, da zeleno luč za začetek etape ter vodi peloton, ko oddirja proti cilju. “Obožujem ta avto,” pravi Prudhomme, “fantastičen je. Gilles Maignan, moj voznik, ima 190 cm, tako kot jaz, pa lahko še vedno zadaj sedim zelo udobno. Brez težav celo prekrižam noge!”

Prudhomme mora ves čas sporočati navodila in prejemati informacije, komunicirati s štabi ekip, organizirati promet okoli pelotona in ostati v stiku z nadzorniki in drugimi vozili Toura, zato je med sprednjima sedežema nameščena komunikacijska konzola. S pomočjo šestih strešnih anten, nekaj mikrofonov in štirih radijskih kanalov Prudhomme nadzoruje celotno dirko. Tu je še ena posebost: modificirana troblja. S pritiskom na majhno stikalo ob volanu lahko rdeči Superb s posebnim prepoznavnim zvokom pozdravi tekmovalce in gledalce dirke.

Hočem to majico!

Kot je simbol Toura rdeči avto, trume navijačev ob progi ali cilj na Elizejskih poljanah, tako so zanj značilne rumena, pikčasta, bela in zelena majica, za katere se borijo kolesarji. Čast, da nosi rumeno majico, pripada najboljšemu kolesarju v skupni razvrstitvi. Pikčasto nosi najboljši hribolazec, tisti, ki nabere največ točk na posebej označenih gorskih ciljih, belo najboljši mladi kolesar, ki še ni dopolnil 25 let, zeleno pa najboljši šprinter, torej najhitrejši na posebej označenih “letečih” ciljih. Škoda je bila letos sponzor zelene majice že četrto leto zapored.

Kaj jejo kolesarji na Touru?

Včasih so pojedli veliko kruha in testenin, a danes ni več tako. Čeprav kolesar v 21 dneh dirke pokuri okoli 140 tisoč kalorij, mora njegova prehrana ostati raznolika in polna kvalitetnih hranil. Vsak dan kolesarji porabijo okoli 5000-8000 kalorij, odvisno od zahtevnosti etape. To je okoli 2-do 3-krat več kot v enem dnevu pokuri povprečen kolesar

09:00 obilen zajtrk

Kolesarji se morajo regenerirati po prejšnji etapi in se hkrati napolniti z gorivom za prihajajočo etapo, zato je njihov zajtrk ponavadi zelo obilen. Užiti morajo veliko ogljikovih hidratov, ki se počasi presnavljajo, kvalitetnih proteinov, nekaj zdravih maščob, a nič pretežkega.

Zajtrk sestavljajo skodela ovsenih kosmičev z oreški, velika omleta, trije sendviči s sirom in šunko, 100 g testenin, lonček jogurta, 500 ml sadni smuti, kozarec jabolčnega soka, kava.

10:30 prigrizek pred dirko

Ker se etapa začne ob 12. uri, imajo kolesarji možnost, da se na avtobusu med vožnjo na štart še malo okrepčajo.

Ta prigrizek vsebuje kos sadja, nekaj energetskih ploščic, veliko vode in seveda še eno kavo.

12:00 – 17:00 gorivo na kolesu

Ravninske etape, kjer so kolesarji veliko časa v pelotonu, ne zahtevajo veliko dodatnih ogljikovih hidratov, zahtevne gorske etape pa. Kolesarji tedaj ponavadi zaužijejo mešanico prave hrane in želejev, da bi tako vase vnesli okoli 60-90 g ogljikovih hidratov na uro.

Dve riževi ploščici, rogljiček z marmelado in šunko, 6 energetskih ploščic, 2 izotonočna gela, 2 pločevinki kokakole, 6 bidonov elektrolitične pijače.

17:00 regeneracija

Regeneracija se začne v trenutku, ko kolesar stopi s kolesa. Ponavadi še isti trenutek dobi v roko pijačo, jedo pa na avtobusu. Ključno je, da z dovolj veliko količino ogljikovih hidratov zapolnijo svoje glikogenske rezerve, in da dobijo dovolj proteinov, da se začno obnavljati mišice. To je primer, kaj bi lahko kolesar zaužil v prvih dveh urah po etapi.

Regeneracijska pijača, sendvič s piščancem, riževa ploščica, 500 ml suti iz sadja in zelenjave, 2 kavi.

20:00 obilna večerja

Zvečer pojedo kolesarji veliko raznobarvne zelenjave in težje proteinske hrane, da poskrbijo za prehrambne osnove, ki sicer upočasnijo prebavo in zato zanje med dnevom ni časa.

Velik goveji zrezek, 150 g testenin, lonček jogurta, 500 ml zelenjavnega soka ali velika solata, 2 kavi.

23:00 prigrizek pred spanjem

Tudi po koncu etape kolesarjevo telo kuri velike količine energije. Zato morajo za vnos hrane poskrbeti tudi pozno zvečer. V igri so lahko prebavljivi ogljikovi hidrati, ki skrbijo za to, da so glikogenske rezerve polne.

Jogurt z žitaricami, pest oreškov, sadež.

Kako pa je s pijačo?

 

Hidriranost vpliva na regeneracijo in sposobnosti na kolesu. In ker morajo kolesarji na Tour de France dan za dnem tekmovati na vrhuncu svojih zmogljivosti, je ključno, da so ustrezno hidrirani. Kako je bilo s tem nekoč in kako je danes?

Vroča čokolada in šampanjec

Do 60-ih let minulega stoletja je bil alkohol v vzdržljivostnem kolesarstvu nekaj običajnega. Kolesarji so pili tako pivo kot vino in šampanjec, in to tako zaradi hidracije kot za zabavo. Zmagovalec Tour de France leta 1904 Henri Cornet je tako vsak dan popil 11 litrov vroče čokolade, 4 litre čaja in šampanjec. Morda se to danes, ko so etape dolge po 5 ur, zdi noro, vendar je treba vedeti, da so tedaj kolesarji morali preživeti na kolesu po 18 ur na dan!

Pivo na vašo hidriranost res ne bo slabo vplivalo, a obstajajo bolj učinkoviti načini za doseganje tega cilja. Ekipe imajo glede vnosa alkohola danes izjemno stroga pravila. “Med Tourom nič, pa tudi v tednih pred tem ne,” je odločna Judith Haudum, nutricionistka pri ekipi BMC.”Morda lahko v primeru, da zmagaš etapo ali imaš rumeno majico, pri večerji spiješ kozarček vina.”

Elektroliti in hidrati

Vsak liter potu vsebuje okoli 900 mg natrija, 1 mg magnezija, 300 mg kalija in 15 mg kalcija. Dobra hidracijska strategija poskrbi za nadomestitev vseh the elektrolitov, zraven pa kolesarju zagotovi zadostno količino tekočine in še nekaj kalorij. Vsebina določenega bidona je precej odvisna od vremena, vrste etape in kolesarjeve fiziologije. Uporabljajo pa se trije osnovni tipi športnih napitkov:

Hipertonični napitki: ti imajo najvišjo koncentracijo sladkorjev (10% in več) in se uporabljajo predvsem za regeneracijo. Presnavljajo se relativno počasi, zato niso primerni za uživanje na kolesu, saj bi morali kolesarji upočasniti ali pa bi bili deležni težav s presnovo. Večinoma jih kolesarji dobijo v obliki sadnih sokov na avtobusu, ki jih po etapi vozi v hotel.

Izotonični napitki: te pijače imajo podobno koncentracijo sladkorjev (6-8%) kot kri, kar pomeni, da se hitro absorbirajo, kolesarju pa hkrati zagotovijo precej goriva. Ta tip športnih pijač se večinoma uporablja na ravninskih etapah, ko kolesarjem ni potrebno iz sebe iztisniti maksimuma.

Hipotonične pijače: imajo najnižjo koncentracijo sladkorjev (1-4%), a omogočajo najhitrejšo hidracijo. Pogosto jih uporabljajo ob zelo vročih dneh, tako da lahko kolesarji popijejo več, ne da bi imeli zaradi prevelike količine ogljikovih hidratov kakšne presnovne težave.

10 litrov

Profesionalci morajo vsak dan dirke popiti do 10 litrov tekočine. Med samim kolesarjenjem morajo popiti približno 2 bidona ali 500-1000 ml tekočine na uro. Ekipe ponavadi merijo, kako se potijo posamezni kolesarji, zato vedo natančno, koliko tekočine in elektrolitov morajo nadomestiti pri posameznem športniku. Upoštevati morajo tudi vreme in vzpone na trasi, saj nadmorska višina poveča potenje in izgubo tekočin.

Škoda, če ne bi vedeli …

Koliko kolesarjev že sodeluje?

Koliko hotelov, letal, ljudi … je vpletenih?

Kako je z zdravniško oskrbo?

Koliko ograj, transparentov … zahteva logistika posameznih etap?

Kako vpliva na moč nadmorska višina?

Koliko moči proizvedejo profesionalci med vzponi?

Kako na hitrost vpliva položaj na kolesu?

Kako se z vzponi spreminja temperatura?

Kakšno hitrost dosežejo kolesarji pri spustu?

Kolikšno moč razvijejo v ciljnem šprintu?

Vas zanima več o Tour de France in znamki Škoda? Obiščite skoda.si!

Ste že slišali za La Caravane Du Tour?

To je fenomen, ki je sestavni del Tour de France! Pred vsako etapo Toura se po trasi zapelje 12-kilometrska karavana sponzorjev, ki imajo preprost cilj: gledalcem ob progi razdeliti na kupe darilc in ustvariti pri tem čim večjo zabavo. To je La Caravane Du Tour! Sestavlja jo med 160 in 170 vozil, kolona pa je lahko dolga tudi 12 kilometrov in se po progi premika tudi 4 ure. Ta cirkus na kolesih se na pot vedno odpravi točno 2 uri pred štartom dirke. Škodina ekipa vsak dan podari več kot 30 tisoč čepic in majic, kar je več kot 600 tisoč skozi vso dirko. Celotna karavana pa v tem času podari neverjetnih 14 milijonov daril!