{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

Vizionar VisionC

  • 13. 3. 2014
  • simplyClever
  • Dizajn

Škoda je v Ženevi predstavila oblikovalsko študijo petvratnega kupeja Vision C. Ta navdušuje z ekspresivno in dinamično obliko ter najsodobnejšimi tehničnimi rešitvami, nizkimi emisijami, nizko maso in optimizirano aerodinamiko.

Na mogočnem sprednjem delu kupeja prevladujejo široka mreža hladilnika in žarometi koničaste trikotne oblike. Mreža hladilnika je nekoliko zaobljena, vendar kljub temu bolj ploska in širša kot pri Škodinih trenutnih modelih. Nekaj posebnega so tudi njene pokončne prečke. Pri oblikovalski študiji so te prečke ročno izdelani kristalni elementi z diskretno posredno osvetlitvijo. Na dnu sprednjega dela je velika odprtina za zajemanje zraka, ki se razteza po celotni širini vozila in še dodatno poudarja elegantno dinamičnost vozila.

Stranski pogled na model VisionC zaznamujejo čiste linije. Visoka tornado linija, nizko ležeče vetrobransko steklo in kratka previsa poudarjajo dinamični značaj vozila. Markantna in elegantna strešna silhueta se nežno spušča proti zadnjemu delu vozila do C-stebrička, tekoče linije potekajo brez prelomov, stranska stekla so brez okvirjev in mogočno prehajajo v zadek.

Spodnja linija stranskih stekel se v Škodinem slogu rahlo dviga proti zadku in pod kotom zaključuje steklo v zadnjih vratih. To posebnost so oblikovalci pri Škodi imenovali kar ‘plavut’ in jo prvič uporabili pri oblikovanju nove Škode Octavie, kot značilen element pa se ohranja pri modelu VisionC.

Zanimive so tudi vratne kljuke, ki so jih oblikovalci preprosto skrili v zunanje obloge vrat. Za odpiranje roko pridržite pred kljuko, ki se potem samo­dejno pomakne v tak položaj, da lahko z njo odprete vrata.

Zadnji boki vozila so zaradi širokega in udarnega dizajna kolotekov še posebej vznemir­ljivi. Zadnje luči segajo daleč v stranski del, s čimer poudarjajo dinamičnost modela pa tudi njegovo dolgo medosno razdaljo. VisionC ima velika, 19-palčna aluminijasta platišča.

Zadnje luči odlikuje prepoznaven dizajn v obliki črke C, ki so razdeljene na dva dela, pri čemer je črka C po sredini vodoravno ločena. Zgornji del luči, v katerem so vse osvetljevalne funkcije, je na pokrovu prtljažnika, spodnji del črke C pa ustvarjajo odsevniki (mačje oči), ki so vgrajeni v odbijač.

VisionC ima zaradi inovativnega pogona na stisnjen zemeljski plin, nizke mase in odlične aerodinamike izjemno nizke vrednosti emisij. Tehnologija, ki se skriva pod sprednjim pokrovom, vključuje natančen in sodoben bivalentni 1,4-litrski motor TSI z močjo 81 kW ter pogonom na neosvinčeni bencin in stisnjen zemeljski plin; njegova  najvišja hitrost je 214 km/h. Če vozilo poganja stisnjen zemeljski plin, porabi le 3,4 kg ali 5,1 m3 plina na 100 kilo­metrov, kar ustreza emisiji 91 g CO2 na kilometer. To potrjuje realno vrednost koncept­nega vozila, saj je ta stopnja emisij znatno pod mejo, ki jo je določila Evropska komisija za leto 2020.

Zaradi odlične usklajenosti dizajna in tehničnih izboljšav je vrednost količnika zračnega upora le 0,26. Zaradi optimiza­ci­je mase je Škoda za izdelavo plinskih rezervoarjev uporabila karbonska vlakna, poleg tega pa tudi izjemno lahko toplotno preoblikovano jeklo. Pomembni montažni deli, kot so blatniki, pokrov motornega prostora in vrata, so iz aluminija.

V kupeju štirje individualni sedeži nudijo zadosti udobja in prostora za štiri osebe. Navkljub kupejevski silhueti je vozilo prostorno. Vsi instrumenti in elementi za upravljanje so oblikovani v skladu z najnovejšimi ergonomskimi smernicami. Pred voznikom je vgrajen individualno nastavljiv kombinirani instrument z velikim  3D-zaslonom. Prava paša za oči je osrednji del armaturne plošče z multimedijskim zaslonom na dotik, ki se elegantno dvigne iz armature in daje občutek, kot da lebdi znotraj vozila. Posebna osvetlitev ozadja ustvarja svojstven vizualni učinek.

Tudi udobje potnikov na zadnjih sedežih je izjemno pomembno. V naslonjalih sedežev so integrirane individualno nastavljive prezračevalne šobe. Kadar zadnja vzglavnika nista v uporabi, se pomakneta v naslonjali, da ima voznik dober vzvratni pregled. V stranskih delih obeh zadnjih vrat so vgrajene bralne lučke. Tudi potnika na zadnjih sedežih imata pomična multimedijska zaslona. Zaslon, ki je integriran v zadnji del sredinskega naslona za roke, prikazuje osnovne informacije o delovanju vozila.

Sorodni članki