Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
{{alert.message}}
  • 26. 9. 2017
  • simplyClever
  • Modeli

Majhen je ravno pravšnji! V primeru prostorninsko najmanjšega TSI motorja s prostornino slabega litra to še kako velja!

Preberite članek

Vsa ta prtljaga: kam z njo?

  • 27. 7. 2017
  • simplyClever
  • Nasveti
  • Potovanje
  • Varnost
  • Vzdrževanje

Poletne počitnice niso le čas poležavanja na brisači, a že lenobni družinski užitki na plaži zahtevajo kup ležalnikov, blazin, kanglic in lopatk. Kaj šele tisto, čemur se reče aktiven dopust in pomeni vsaj še kakšno kolo ali sup na strehi avtomobila!

Kajti ne glede na to, ali se na počitnice odpravljamo daleč, blizu, na morje ali v hribe, dejstvo ostaja: večina Slovencev se na pot proti dopustniškim ciljem še vedno odpravi kar s svojim avtomobilom.

Največ svobode

Avto ponuja največ udobja, prilagodljivosti in samostojnosti. O vsem, kar moramo za varno in brezskrbno vožnjo na počitnice pred odhodom še opraviti, smo že pisali (preberite tukaj), zato bomo tokrat več besed namenili večni težavi vsakega dopusta –prtljagi. Upamo si trditi, da med nami ni prav veliko voznikov oziroma uporabnikov avtomobila, ki pred odhodom na počitnice s tem ne bi imel težav. Majhen avto, družinska limuzina, karavan ali kombi – velikost avta oziroma prostornina njegovega prtljažnika ni nobeno zagotovilo, da bomo vanj lahko spravili vse, kar bi si želeli vzeti s seboj.

Na streho

Razumni vozniki si pri tem pomagajo z uveljavljeno rešitvijo: z dodatnim prostorom kar na strehi – prtljažnim strešnim kovčkom. Ne, ta ni namenjen zgolj prevozu smučarske opreme pozimi, pač pa reši tudi marsikatero poletno zagato. Strešni kovčki so najpreprostejši način, da povečamo uporabno prostornino avtomobila. A zgolj več prostora le ni dovolj. Strešni kovčki morajo biti tudi uporabni – in predvsem varni!

Na voljo so strešni kovčki različnih oblik, velikosti in prostornin in so na voljo za vse znamke in modele avtomobilov. Ko izbiramo strešni kovček za svoje vozilo je dobro razmisliti tudi o primerni prostornini kovčka, saj je lahko obtežba na vozilo kaj hitro prevelika. 700 litrov je sicer veliko prostora za tovor ali prtljago, vendar lahko večino strešnih kovčkov obtežimo z največ 75 kilogrami, tem omejitvam pa sledijo tudi  proizvajalci vozil, ki omejujejo največjo dovoljeno obremenitev strešnih nosilcev. Četudi bi torej plastično ohišje strešnega kovčka preneslo težji tovor, ta ne sme presegati dovoljene obtežitve strešnih nosilcev, ki je zapisana v homologaciji vozila.

Masa, pritrjena na streho avtomobila, vpliva na obnašanje avtomobila in na njegove vozne sposobnosti, s tem pa tudi na varnost. Dodatno nevarnost pri strešnih kovčkih predstavlja strukturna trdnost oziroma varnostna zasnova kovčkov. V njih namreč običajno prevažamo predmete večjih dimenzij in sorazmerno velike mase. Ta lahko pri ostrejšem zaviranju ali grobih spremembah smeri povzroči večje premike tovora in s tem velike obremenitve sten kovčka. Če imamo v kovčku koničaste predmete ostrih robov, lahko ti pri morebitnem trku prebijejo steno kovčka in zletijo s strehe, s tem pa ogrozijo druge udeležence v prometu.

Ob nalaganju tovora oziroma prtljage v strešne kovčke zato velja upoštevati nekaj nasvetov oziroma priporočil:

  1. Tovor mora biti v strešnem kovčku enakomerno razporejen in zavarovan s pritrdilnimi pasovi. V prednji del kovčka položite mehkejši del tovora, kot so torbe, spalne vreče, odeje. Tudi tako lahko preprečite, da bi pri nezgodi ostrejši deli tovora prebili prednjo steno kovčka.
  2. Pazite, da bo strešni kovček vedno dobro zaprt, občasno pa preverite tudi njegovo pritrditev na nosilce oziroma streho.
  3. Preverite, kolikšno strešno obtežitev za avto predpisuje proizvajalec vozil. Pri tem upoštevajte še lastno težo kovčka.
  4. Preverite, kolikšna je največja dovoljena obtežitev kovčka.
  5. S strešnim kovčkom ni priporočljivo voziti več kot 130 km/h. Večja hitrost poveča obremenitev z zračnim uporom, hkrati pa zelo poveča porabo goriva,
  6. Pred vožnjo izmerite višino avtomobila in strešnega kovčka – še zlasti pri kombijih in visokih terenskih avtomobilih. Višino upoštevajte pri vožnji pod nizkimi podvozi in v garažah z nizkim stropom.
  7. Zaradi večje višine avtomobila je avto bolj občutljiv na bočni veter, zato to upoštevajte pri vožnji čez mostove in na vetrnih območjih.
  8. Tovor na strehi poviša težišče avtomobila, kar vpliva na vozne lastnosti, zato bodite pozorni pri hitrem menjavanju smeri in ostrem zaviranju.

Najbolje vam bodo o pravi izbiri strešnega kovčka znali svetovati strokovnjaki prodajno – servisne mreže za vozila ŠKODA. Pogosto namreč uveljavljeni proizvajalci strešnih kovčkov, ki so na voljo v prodajnem salonu, pri razvoju svojih izdelkov sodelujejo z avtomobilskimi proizvajalci, kar pomeni, da lahko pri pooblaščenem trgovcu in serviserju kupite strešni kovček, ki je bil zasnovan prav za vaš avto. Ponekod je mogoč tudi njihov najem – povprašajte tudi po tej možnosti!

Kolesa: zgoraj ali zadaj?

Slovenci zelo radi kolesarimo in marsikdo se temu ne odreče niti na dopustu. Kam torej s kolesi? V preteklosti so bili najbolj priljubljeni strešni prtljažniki: enostavna namestitev, preprosta pritrditev koles nanj, pa tudi zmerna cena je prepričala marsikaterega uporabnika. A strešni prtljažniki imajo tudi svoje pomanjkljivosti: zaradi zračnega upora precej povečajo porabo goriva, višje težišče vpliva na vozne lastnosti avtomobila, omejeni so z nosilnostjo, zaradi višine z avtom ne moremo v garaže ali pod nizke podvoze, nalaganje koles pa zahteva kar nekaj napora in telovadbe.

V zadnjih letih zato postajajo vse bolj priljubljeni kolesni prtljažniki, ki jih namestimo na zadnji del avtomobila in pritrdimo na vlečno kljuko. So stabilni in dovoljujejo prevoz koles z večjo maso, zaradi majhne višine je raztovarjanje in natovarjanje enostavno in lahkotno, kolesa so običajno v zavetrju in ne nudijo zračnega upora, malo je možnosti, da bi opraskali karoserijski lak, takšen prtljažnik pa omogoča tudi dostop do avtomobilskega prtljažnika. In pomanjkljivosti: imajo razmeroma veliko maso, poslabšajo vozne lastnosti avtomobila ter motijo pogled nazaj. Prtljažniki za namestitev na vlečno kljuko tudi prekrijejo registrsko tablico in zadnje luči, zato je treba za njihovo uporabo na avto namestiti dodatni nosilec z registrsko tablico in predpisanimi lučmi ter odsevnik. Paziti je treba tudi na dovoljeno obremenitev vlečne kljuke.

Tretjo možnost prevoza koles predstavljajo prtljažniki, ki jih namestimo na zadnja (prtljažna) avtomobilska vrata oziroma na zadnja stekla. Ti so razmeroma stabilni in omogočajo lahkotno nalaganje koles. Velja pa omeniti, da pri nekaterih avtomobilih ob takšnem prtljažniku ne moremo dostopati do prtljažnega prostora, da je pogled nazaj ob nameščenem prtljažniku in kolesih močno okrnjen in da lahko ob namestitvi hitro poškodujemo karoserijski lak.

Ob nakupu je dobro preveriti tudi nosilnost takšnega prtljažnika, saj jih praviloma lahko obremenimo z manj kilogrami kot na primer strešni prtljažnik (največkrat je dovoljena nosilnost 15 kilogramov za posamezno kolo). Po slovenskih zakonih tovor na prtljažniku ne sme segati prek širine avtomobila – v nasprotnem primeru mora biti tovor označen na bočno najbolj izpostavljenih mestih, ponoči pa tudi opremljen z lučmi.

Preverite ponudbo dopolnilne opreme prodajno – servisne mreže za vozila ŠKODA. Tamkajšnji strokovnjaki vam bodo svetovali, kakšen prtljažnik je najprimernejši za vas in vaše vozilo

Več prtljage, več goriva

Preden svoj avto do zadnjega kotička (in še čez) napolnite s poletno prtljago in športno opremo, naj spomnimo, da vsak kilogram dodatne mase v avtu pomeni tudi večjo porabo goriva. Še zlasti se to pozna pri vožnji s pogostim pospeševanjem in zaviranjem: večja kot je masa avtomobila, več energije porabite za pospeševanje in zaviranje. Zgolj 20 kilogramov dodatnega oziroma odvečnega tovora v avtu lahko poveča porabo goriva za 1 odstotek. Pri vožnji po odprti cesti masa avtomobila sicer ne vpliva veliko na porabo goriva, še manj pri vožnji po avtocesti, kjer ima veliko večjo vlogo zračni upor. Zato velja pametno ravnati tudi s strešnimi prtljažniki: vsekakor ga snemite takoj, ko ga ne potrebujete več. Običajen strešni prtljažnik (brez prtljage) ali strešni kovček lahko poveča porabo goriva za liter in pol na 100 kilometrov, par pokonci pritrjenih dvokoles pri stalni hitrosti 80 km/h pa porabo goriva poveča tudi za 3 litre na 100 kilometrov.

Bi peljali hišo kar s seboj?

Ob počitniških prikolicah, ki jih s seboj vozimo pripete na vlečno kljuko avtomobila, postajajo v zadnjih letih vse bolj priljubljeni strešni šotori. Gre za domišljeno zasnovane zložljive šotore, ki imajo obliko in velikost ploščatih strešnih kovčkov. Z nekaj prijemi iz takšnega ploščatega strešnega kovčka dobimo šotor, razpet nad streho avtomobila, v katerem lahko udobno prespita dve ali celo tri osebe.

Pred leti so bili tovrstni strešni šotori domena predvsem pustolovcev v terenskih avtih, danes pa so na voljo za skoraj vse velikosti, tipe in oblike vozil. Njihova namestitev je enako preprosta kot namestitev strešnih kovčkov; potrebujete le strešni prtljažnik z dvema prečkama, pritrdilno okovje pa je del opreme takšnega šotora.

Marsikdo utegne imeti pomisleke glede nosilnosti tovrstnih strešnih šotorov –  nenazadnje je pri večini avtomobilov dovoljena obremenitev strešnega prtljažnika omejena na 75 do 100 kg, kar je premalo za dve ali tri osebe. A takšna omejitev teže je veljavna le, ko se avto pelje; če stoji na miru, lahko strešni prtljažnik obremenimo tudi s precej več kilogrami.

Sorodni članki