{{alert.message}}
  • 10. 9. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Superb je Škodin model z največ izvedbami in različicami, ki bo ustrezal tako izjemno varčnim kupcem kot ekološko ozaveščenim, pustolovsko navdahnjenim, zastrupljenim z adrenalinom, pa tudi tistim, ki od svojega vozila zahtevate »le« prostornost, udobje in vrhunsko tehnologijo.

Preberite članek

Vse o baterijah

  • 18. 2. 2019
  • simplyClever
  • Tehnologija

Baterija je ključni del električnega vozila. A kako proizvjalec zagotavlja njeno varnost? In kako se baterije pravzaprav polnijo? Kaj pomenijo kratice PHEV in BEV? Odgovarjamo na vaša vprašanja.

1. Ali je v električno gnanih avtomobilih več tipov baterij? Kako se razlikujejo med seboj?

Seveda. V glavnem gre za dva tipa baterij – za t.i. PHEV in BEV pogonske baterije. PHEV baterije so v uporabi pri modelih, kjer za pogon ne skrbi le električni motor, pač pa tudi motor z notranjim zgorevanjem (t.i. hibridi in priključni hibridi). BEV pogonske baterije so po drugi strani v uproabi le pri električno gnanih avtomobilih. PHEV je sicer kratica za Plug In Hybrid Vehicle – priključni hibird, BEV pa je kratica za Battery Electric Vehicle – baterijsko elekrično vozilo.

2. Kakšne so razlike med baterijami za PHEV vozila in tistimi za povsem električno gnana BEV vozila?

Bistvene razlike so v njihovi zmogljivosti in v obliki. Baterije za PHEV vozila imajo manjše zmogljivosti in so običajno nameščene v zadnjem delu vozila, pod drugo vrsto sedežev oziroma pod zadnjo klopjo, saj je v sprednjem delu vozila še vedno motor z notranjim zgorevanjem. Oblika baterij za BEV vozila pa je v svoji osnovi podobna zasnovi deske s kolesi (skateboarda), tako da so baterije nameščene v dnu avtomobila. BEV vozila seveda nimajo motorja z notranjim zgorevanjem in zato imajo njihove baterije tudi večjo zmogljivost.

3. Kaj je glavna prednost PHEV vozil oziroma priključnih hibridov?

Glavna prednost tovrstnih vozil je manjša poraba goriva in ustrezno manjši izpust CO2, nedvomno pa ponujajo tudi dobro vodljivost in vozne lastnosti, predvsem med pospeševanjem in vzdrževanjem stalne hitrosti. Vozilo, ki ga poganja zgolj elektromotor, pa ponuja precej bolj prijetno potovalno izkušnjo.

4. Katere so osnovne komponente baterije za pogon električnega avtomobila?

Pogonsko baterijo setavljajo baterijske celice v medsebojno povezanih baterijskih modulih, ti pa so nameščeni na nosilcu. Nosilec baterij je pokrit tudi s posebnim pokrovom, tako da skupaj sestavljajo kompaktno enoto.

5. Kako Škoda zagotavlja, da so baterije v električnih vozilih varne?

Za znamko Škoda in za celotno skupino Volkswagen je varnost uporabnikov na prvem mestu. V avtomobilu je kup varnostnih elementov, ki preprečujejo, da bi baterijo zajel ogenj ali da bi prišlo do takšne poškodbe, ki bi lahko spravila v nevarnost potnike ali voznika. Sem sodi predvsem tristopenjska zaščita pogonske baterije pred poškodbami. Prvi dve stopnji se nanašata na programsko opremo, zadnja pa na mehansko zaščito, in sicer v obliki visokonapetostnih konektorjev, katerih število so v bateriji podvojili. Hkrati ima baterija vgrajeno tudi lastno glavno varovalko.

6. Pri znamki Škoda bodo začeli izdelovati električne komponente za vozila. Ali to pomeni tudi, da bodo izdelovali baterije?

Seveda! Škoda bo začela s proizvodnjo baterij za PHEV modele že letos. Seveda pa te baterije ne bodo namenjene le vozilom znamke Škoda, saj jih bodo uporabljale tudi druge znamke iz koncerna Volkswagen, kot so Audi, SEAT in krovna znamka Volkswagen.

7. Kakšno zmogljivost pa bodo imele te baterije?

Glavni podatek, ki zanima uporabnika električnega avtomobila, je zmogljivost oziroma doseg vozila pri polni bateriji. Trenutno je zmogljivost baterij v PHEV vozilih, ko le-ta vozijo zgolj s pogonom na električni motor, približno 50 kilometrov. Doseg sodobnih BEV vozil pa je okoli 300 kilometrov. Toda do leta 2020, ko bo na trgu serijski model, ki izhaja iz koncepta Vision E, bo znašal doseg električno gnanih vozil z enim polnjenjem že okoli 500 kilometrov.

8. Kakšne so možnosti polnjenja baterije in kakšne so razlike med njimi?

Trenutno sta v uporabi dva načina polnjenja baterij: prva preko hitre polnilne postaje, druga pa preko standardne hišne vtičnice. Hitre polnilne postaje je mogoče najti na javnih parkiriščih, pred velikimi trgovskimi centri, parkirnimi hišami, pa tudi na večjih bencinskih servisih. Prednost tovrstnih postaj je seveda sposobnost polnjenja z večjim polnilnim tokom, kot je tisti, ki je na voljo v domači vtičnici. Razlika je seveda predvsem v moči varovalke in sposobnosti omrežja. Obstaja pa tudi tretji način polnjenja, ki je še v povojih. Gre za brezžično ali induktivno polnjenje.

Sorodni članki