{{alert.message}}
  • 22. 10. 2019
  • simplyClever
  • Modeli

Slovenci smo fenomen – Škode kupujemo, še preden jih sploh vidimo, otipamo in zapeljemo. Tudi najnovejši Kamiq ni izjema. A zakaj?

Preberite članek

  • 29. 8. 2019
  • simplyClever
  • Modeli
  • ŠKODA
  • Testi

Z najnovejšim – in najmanjšim - Škodinim športnim terencem po Alzaciji ali čudovita zgodba s slabim začetkom in srečnim koncem.

Jutro se ne bi moglo začeti slabše. Skupaj z nekaj deset potniki sem ne po svoji krivdi razočaran ostal na ljubljanskem letališču. Adijo, Alzacija, in adijo, Škoda Kamiq, sem si mislil, ko sem s pogledom pospremil vzpon jeklene ptice proti severozahodu. Čeprav je bil v igri “le” avtomobil, sem se počutil, kot bi mi po spletu neverjetnih okoliščin propadel prvi zmenek s čudovito damo. Gotovo bi se imel lepo, sem si mislil.

Ne odnehaj

Bil sem že v avtomobilu, ko sem iz zvočnikov zaslišal Sio in njen Never give up. Ne, kar tako se res ne morem predati. Časa je menda dovolj! Odhitel sem na terminal in po petih minutah že imel v rokah nadomestno rešitev – letalsko karto, ki me bo iz Celovca prek Dunaja in Munchna z nekaj zamude le popeljala v Basel, od tam pa se bom lahko s Kamiqom sam odpeljal naprej po francoski pokrajini uživanja. Od sreče sem kar zavriskal, na jutranje tegobe in razočaranja pa povsem pozabil tisti hip, ko sem na cilju ugledal četico najnovejših Škodinih športnih terencev. Kamiq moj, končno se srečava!

Francoska pokrajina Alzacija za preizkus malega, a markantnega vozila, ki se je pridružil srednje velikemu Karoqu in večjemu Kodiaqu, ni bila izbrana po naključju. Alzacija je mešanica francoske očarljivosti in nemške urejenosti, saj sta si jo skozi zgodovino lastili oziroma izmenjevali obe državi, velja pa tudi za eno najlepših francoskih pokrajin, ki obiskovalca razvaja še z izjemno kulinariko in vini.


Kamiqa smo vozili v Alzaciji. Obiskali smo tudi Strasbourg, kjer je evropski parlament.

Odlična kombinacija, se strinjate?

Prav tak se mi je zdel Kamiq, ko sem si ga pobliže ogledal. Škodin novi adut namreč združuje živahnost in vozne lastnosti kompaktnega avtomobila ter klasične odlike SUV-ja, kot so višji sedežni položaj, boljša preglednost, udobnejše vstopanje in izstopanje ter večji odmik od tal.

Z dolžino 4,241 metra se zdi kot naročen za sodobna mesta, ozke ulice in tesne parkirne prostore, hkrati pa zagotavlja za Škodo značilno prostornost, zaradi katere se v dobri družbi in z veliko prtljage zlahka zapelješ na deželo po nove izkušnje in doživetja. Nenazadnje na vsestransko uporabnost nakazuje že njegovo ime.

Kot pri modelih Kodiaq in Karoq tudi ime Kamiq izvira iz jezika Inuitov, ki živijo na severu Kanade in na Grenlandiji, ter pomeni nekaj, kar se popolnoma prilega, kot druga koža.

Ne skriva, kateri družini pripada

S ključem v žepu sem v pisani množici Kamiqov iskal pravega. Pri 12 barvah, petih motornih različicah z ročnim ali dvosklopčnim DSG menjalnikom ter treh paketih opreme sem se sprva kar težko odločil, kateri bo tisti Kamiq, s katerim se bom najprej podal v raziskovanje lepot Alzacije. Prav vsi so bili videti super, odličen prvi vtis pa so še podkrepili razdeljeni sprednji LED-žarometi, pri katerih dnevne luči ležijo zgoraj ter dinamični smerniki spredaj in zadaj. Pokrov prtljažnika tako kot pri vseh novih modelih te znamke namesto logotipa s puščico ponosno nosi napis ŠKODA, izpisan s posameznimi črkami.

Za začetek sem pomežiknil Kamiqu z 1,0-litrskim TSI motorjem s 85 kilovati oziroma 115 konjskimi močmi in z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Trivaljni turbobencinec je eden najnovejših v sicer bogati ponudbi in se zdi kot naročen za Kamiq. Je namreč uglajen, tih in prožen, zato sem šibkejšega s 70 kilovati in tistega s pogonom na zemeljski plin pustil za kdaj drugič.

Za drugi del poti sem rezerviral belega z 1,6-litrskim TDI motorjem s 85 kilovati oziroma 115 konji in DSG menjalnikom. Tu sem pričakoval umirjeno in varčno kombinacijo, ki na ukaz voznika hitro pokaže zobe, in točno to sem skozi prevožene kilometre tudi dobil. Dodatni navor pride prav, sploh v hribovitih predelih in na avtocesti, a večina kupcev se bo gotovo odločila za litrski trivaljnik.


Avtor Matej Kačič za volanom.

Prve Kamiqe pričakujemo v Sloveniji od konca oktobra s ceno od 15 tisočakov dalje (cenik najdete tukaj). Naročiti jih je mogoče pri vseh prodajalcih Škoda v Sloveniji.

Notranjost, ki te ne pusti ravnodušnega

Odprl sem vrata. Povedati velja, da Kamiq hitro vzbudi občutek ugodja, kar ob prostornosti in dobri preglednosti še podkrepijo odlični materiali in kakovost izdelave, vrhunska ergonomija, panoramsko strešno okno, več kot 20 prijaznih rešitev Simply Clever, 10,25-palčna virtualna, prilagodljiva instrumentna plošča ter (odvisno od paketa) od 6,5- do 9,2-palca velik osrednji zaslon infotainment sistema, ki mu lahko ukazujemo na dotik, z gestami ali glasovno.


Namesto klasičnih si v Kamiqu lahko omislite tudi digitalne in po meri prilagodljive merilnike. V praksi so zares odlični.

Mehki materiali na armaturni plošči in sprednjih vratnih oblogah ter sedežne prevleke iz žlahtnih mikrovlaken v notranjosti poskrbijo za res prijetno vzdušje. Po želji je Kamiqa mogoče še dodatno prilagoditi individualnim željam z ambientalno osvetlitvijo, okrasnimi letvami, kontrastnimi šivi in paketom Dynamic, v mrzlih dneh pa prideta še kako prav ogrevano vetrobransko steklo in volan.

Zmagovalna prostornost

Kamiq na pogled in s kompaktnimi merami, s katerimi bo prepričljivo nagovarjal tudi predstavnice nežnejšega spola, ne izdaja, da ima “v rokavu” zmagovalno karto, s katero si lahko pokori konkurenco: prostornost!

Zadaj s 1003 milimetri prostora za glavo, 1425 milimetri širine v višini komolcev in 73 milimetri kolenskega prostora dosega najboljše rezultate v segmentu. Prepričal sem se, da ne gre zgolj za številke na papirju. Na zadnjo klop sem posadil novinarskega kolega z Dela, ki se je s svojimi 207 centimetri višine tam počutil kot v številko ali dve večjem avtomobilu. Prostora za glavo in kolena je imel več kot dovolj in celo pred njim bi lahko sedel še en košarkaš – prav neverjetno!

Kamiq je res nadpovprečno uporaben in prostoren avtomobil svojega razreda, v kar sem se prepričal pozneje, med vinogradi. Zrelo grozdje je kar klicalo k obiranju, ob okušanju sladkih sadežev pa sem družbi domačinov zastavil uganko: koliko litrov vinske kapljice gre v Kamiqov prtljažnik, ki se lahko odpre tudi s pomočjo elektrike? Nihče ni uganil, predlaganeštevilke pa so bile precej nižje od realnosti. Prtljažnik namreč meri kar 400 litrov!

V osnovi je precej globok, na voljo je tudi dvojno dno, dodatne kljukice pa še olajšajo prevoz prtljage. Pri podrtem asimetrično deljivem naslonjalu zadnjih sedežev (60:40) se prostor poveča na 1.395 litrov, če podremo sovoznikov sedež, kar je v tem vozilu tudi mogoče, pa lahko v Kamiqu prevažamo predmete, dolge skoraj dva metra in pol. “Idealno za prevoz kolesa ali obisk trgovine s pohištvom,” je navrgel mimoidoči, pardon, mimovozeči kolesar Pierre, ki očitno kar dobro pozna slovenske navade.

Prostornost in družinska uporabnost? Brez skrbi, prtljažnik sprejme kar 400 litrov ter za več reda poskrbi z dvojnim dnom in različnimi pritrdilnimi mesti.

Simply Clever

Pri Škodi seveda niso pozabili na različne zanimive rešitve Simply Clever, ki vozniku in potnikom lajšajo vsakdan. Seznam je res dolg, in če košek za odpadke, strgalo za led in dežnik v vratih v modelih Škoda niso novost, pa velja posebej izpostaviti pomično vlečno kljuko z električnim zaklepanjem ter plastični ščitnik sprednjih in zadnjih vrat, ki v vedno preozkih parkiriščih pride še kako prav. Ščitnik ob odpiranju vrat bliskovito izskoči iz svojega položaja, pri zapiranju pa se enako hitro skrije. Ni kaj, Kamiq je odlično pripravljen po željah mnogih kupcev, med katerimi gotovo ne bo manjkalo družin.

Ob odličnih zavorah, devetih zračnih blazinah ter sistemih ABS in ESP je tudi v Kamiqu na voljo sistem ŠKODA Connect, ki prinaša tudi klic v sili (eCall). Ta se sproži samodejno, takoj ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje. Sistem pokliče evropsko številko za klic v sili 112, vzpostavi telefonsko povezavo s centrom za pomoč in reševalnim službam pošlje podatke o nesreči (čas nesreče, točna lokacija, smer potovanja).


Kamiq zagotavlja za ta razred izjemno raven varnosti.

Promet okoli mene so budno spremljali mnogi asistenčni sistemi, me pravočasno opozarjali na nevarnosti ter mi močno lajšali vožnjo. Samodejno zaviranje v sili, ki zna predvideti tudi nevarnost naleta na pešce, zaznavanje vozil v mrtvem kotu, branje prometnih znakov, pomoč pri preprečevanju nenadzorovane menjave voznega pasu, sistem za nadzor prečnega prometa (pomaga preprečiti nesrečo pri parkirnih manevrih, zlasti pri zapuščanju parkirnega mesta z omejenim pregledom) – vsi ti sistemi so prišli prav pri vožnji skozi Mulhouse in Colmar ter naprej proti Vogezom in Strasbourgu. Pot skozi čudovita srednjeveška mesteca, ki te s svojo bogato arhitekturo, prijaznimi domačini in neštetimi uličicami hitro posrkajo vase, je bila sproščujoča in mirna, aktivni tempomat pa mi je najbolj prišel prav na brezplačni avtocesti – bližina Nemčije ima očitno svoje blagodejne posledice.

Laura poskrbi za skoraj vse

Pot po slikoviti pokrajini je minila, kot bi mignil, odlično podvozje, udoben in s pomočjo elektrike izdatno nastavljiv voznikov sedež ter popolna ergonomija za volanom pa so bili pri tem še dodatno v pomoč.

Počasi sem postal žejen in lačen, za pomoč pa sem poprosil kar Kamiq. Z “OK, Laura” v angleščini sem nagovoril Škodino digitalno asistentko, ki nudi spletno podporo – poleg preprostih ukazov razume tudi celotne, tekoče izgovorjene stavke ter narečja. Sporočim ji svoje želje in Laura me hitro usmeri na prelaz Col du Ballon.

Na poti zrem v hribe z zaobljenimi vrhovi. Nekateri deli naj bi starim Keltom zaradi specifične lege vrhov služili kot nekakšen sončni koledar, so me ob postanku podučili zgovorni lokalni kolesarji. In teh je res veliko. Vrhove in prelaze v Vogezih napadajo z različnimi kolesi in z vseh strani, za vzor pa so jim seveda profesionalci s Tour de France – nekaj etap slovite dirke namreč poteka prav tu. Atrakcija med rekreativci z vseh vetrov pa to pot niso bila kolesa Orbea ali Pinarello, ampak Kamiq.

Škodin mali SUV je poglede nase lepil kot za stavo, postanek pa je bil obenem tudi trenutek za moje odgovore na mnoga vprašanja radovednih kolesarjev. Ni dvoma, da sta jih najbolj navdušila prostornost in prilagodljivost, palec gor pa so dali tudi imenitni notranjosti z živahnimi barvnimi kombinacijami.


Tehnični podatki: dolžina 424,1 cm, medosna razdalja 265,1 cm, prtljažnik od 400 do 1.395 litrov.

V mestu kot doma, a se znajde tudi drugod

V bližnji restavraciji sem se okrepčal, v trgovini pa kupil lokalni sir Munster, ki sem ga pospravil v enega izmed številnih odlagalnih mest. Teh je v Kamiqu skupaj za kar 26 litrov. Sledila je vožnja v Ribeauville in Riquewihr, ki naj bi bili s premnogimi tlakovanimi cestami in trgi ter tipičnimi hišami najlepši mesteci na vinski cesti, proti Strasbourgu pa sem jo delno mahnil kar po slabšem makadamu. Robustne zaščite na Kamiqu navsezadnje niso za okras, kot brežine spredaj 18,7 stopinje in 28,4 stopinje zadaj pa mu vdahne nekaj terenskega potenciala.

Med pregledovanjem online prometnih informacij sem namreč ugotovil, da me na izbrani poti proti cilju čakajo zastoji. Na pomoč je priskočil sistem ŠKODA Connect, ki omogoča povezanost z zabavnimi in informativnimi vsebinami, integrirana eSIM-kartica s povezavo na LTE pa zagotavlja, da je Kamiq vedno povezan v splet. To omogoča tudi stalno, neopazno optimizacijo navigacije, med spletne storitve ŠKODA Connect pa sodijo še paket Care Connect s funkcijo oddaljenega dostopa do vozila, proaktivni servis in Infotainment Online. Aplikacije za infotainment je v vozilu mogoče prenesti iz trgovine, na voljo pa so še tehnologija SmartLink za povezavo naprav prek vmesnikov Apple CarPlay, Android Auto ali MirrorLink – po želji tudi brezžično kot Wireless SmartLink -, dostopna točka za WLAN, do dva priključka USB-C tako spredaj kot zadaj in predal za telefon, ki omogoča indukcijsko polnjenje pametnih telefonov. Če bi bilo potrebno, bi lahko s pomočjo aplikacije ŠKODA Connect na svojem pametnem telefonu preveril tudi, kje se nahaja parkirano vozilo, ali pa prejel zadnje vremensko poročilo, vključno z napovedjo.

Kamiq ima pogon le na sprednji kolesni par, a se je na makadamu in predvsem zavitih cestah vseeno izkazal kot zelo uravnotežen avtomobil. Kilometre je požiral lahkotno in brez pretiranega nagibanja, sploh ker so pri Škodi kot alternativo običajnemu vzmetenju predstavili sistem “sport chassis control”. Ta Kamiq za dodaten centimeter približa tlom, z izbiro voznega profila Driving Mode Select pa je mogoče preklapljati med načinoma delovanja Normal in Sport.

Epilog

V Strasbourg sem prispel proti večeru, poln izjemnih vtisov. Alzacija le ni kar tako dežela joie de vivre, neustavljive romantike in bogastva kulinarike. In v pravi družbi je vse skupaj samo še lepše, prav Škodin Kamiq pa je bil tista pika na i mojemu čudovitemu potovanju z vendarle srečnim koncem. Kljub temu, da sem (ne po svoji krivdi, jasno) na poti domov spet obtičal na letališču …

Spoznajte novi model Škoda Kamiq tudi vi: vse informacije, vključno s cenikom, najdete tukaj.