Raziščite ŠKODA svet

Družinske zadeve
Octavia Family

Octavia Family in Octavia Family Combi po posebni ceni in s posebno ceno

Odkrijte ga
{{alert.message}}
  • 13. 11. 2017
  • simplyClever
  • Modeli

Kaj pomeni pet zvezdic Euro NCAP? Kaj ta Euro NCAP sploh je? In kako ščitijo voznika in potnike sodobni avtomobili?

Preberite članek

  • 23. 10. 2017
  • simplyClever
  • Modeli
  • Testi

Komaj čakam pristanek, sem si mislil, ko je velik Boeing nad Palermom le spustil zakrilca in kolesa. A čeprav Sicilija tudi sredi jeseni privablja turiste z vsega sveta, me je kljub njeni očarljivosti, veličastnosti in bogati tradiciji tokrat bolj od znamenitosti zanimal Karoq, Škodin novi športni terenec.

Tekst in foto: Matej Kačič

Kako me ne bi! Tudi pri Škodi veliko dajo na videz in tradicijo, zato so malce manj kot 4,4 metra dolgi, 1,84 metra široki in 1,6 metra visoki avtomobil zapakirali v lično obliko, ki me je takoj prevzela. Karoq, navdahnjen s češko tradicijo obdelovanja kristalnega stekla, odraža prefinjenost, ki združuje lepoto in moč. Njegov samozavestni obraz poudarjajo ostre linije žarometov in meglenki v višini rešetke, ki ne puščajo dvoma o pustolovskem značaju vozila. Z boka tudi zaradi pravokotnih kolotekov, zaščitnih zavesic, več kot 17-centimetrske oddaljenosti od tal (dobrih 18 cm pri različici s štirikolesnim pogonom) ter do zmernega plezanja in sestopanja naklonjenih odbijačev sporoča, da si je ob asfaltnih pripravljen pokoriti tudi makadamske poti. Izrazite zadnje luči z značilno C-obliko pri tem navdih črpajo v češkem kubizmu in bogati steklarski tradiciji.


Novi Karoq je že v prodaji. Cenik, konfigurator in dodatne informacije so na voljo tukaj!


Karoq je s svojo podobo prevzel tudi blišča in bogastva vajene kolege iz Švice, nad njim pa so se v vseh pogledih navduševali tudi pregovorno hladni Norvežani in napredni Tajvanci. Kot da bi že vnaprej vedeli, da za nenavadnim imenom stoji zelo prepričljiva avtomobilska vsebina.

Izbira za vse okuse

Nič, gremo hitro po ključe! Med dvanajstimi barvami, petimi motornimi različicami z ročnim ali dvosklopčnim DSG menjalnikom, dvema paketoma opreme ter prednjim ali vsekolesnim pogonom se je bilo sicer kar malce težko odločiti, s katerim Karoqom se bom najprej podal v raziskovanje lepot Sicilije. A na seznamu sem hitro našel udarno kombinacijo za začetek: 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovati (150 KM) in možnostjo izklopa dveh valjev (ACT), s samodejnim menjalnikom DSG s 7 prestavami, prednjim pogonom ter v sivi barvi, s kakršno radi povezujemo mogočne stroje. Motor je eden najnovejših v sicer bogati ponudbi, izbirate pa lahko med 1,0-litrskim TSI z močjo 85 kilovatov ter tremi TDI z močjo od 85 do 140 kilovatov.

V pisani družbi zloščenih športnih terencev hitro najdem pravega, navdušenje nad novim članom Škodine družine pa se ob vstopu v notranjost še okrepi. Karoq namreč že na prvi pogled in dotik vzbuja občutek ugodja, kar še podkrepijo odlični materiali in kakovost izdelave, vrhunska ergonomija, več kot 30 prijaznih rešitev Simply Clever, pregledni klasični merilniki ter alkantara na sedežih. Z očmi hitro pobožam tudi infotainment sistem Columbus, ki z 9,2-palčnim zaslonom omogoča udobno upravljanje z dotikom, pa tudi s kretnjami, kar olajša pomikanje po menijih. S sprehajanjem po menijih in upravljanjem ni nobenih težav, saj Karoq zna tudi slovensko.

Toplo jesensko vreme me je resda vleklo h kopanju v morju, a bi v hladnejšem vremenu gotovo cenil ogrevane sedeže in volan, ki so prav tako na voljo. Je pa namesto gretja do izraza bolj prišla LED ambientalna osvetlitev, ki je v večernih urah skrbela za izvrstno vzdušje med potovanjem. Pravijo, da je lepota v podrobnostih, in tega se Karoq zaveda.

V Karoqu je vozniku v pomoč aktivni informacijski zaslon. Ta med vožnjo poskrbi, da so vse potrebne informacije tam, kjer morajo biti – pred vašimi očmi -, pa naj gre za informacije o vožnji, navigacijo, infotainment ali komunikacijske storitve. Na voljo so klasični, napredni, razširjeni in enostavni prikaz, ki je primeren za nočno vožnjo ali vožnjo po avtocesti. »Pilotska« kabina Karoqa je v praksi izvrstna ideja, sploh v primeru, ko se za pot proti cilju v celoti naslonimo na navigacijo.

Enoprostorce spravlja v slabo voljo

Čeprav sem slutil, da Karoq na 264 centimetrih medosne razdalje ponuja veliko prostora za pet potnikov, me je dejanska prostornost osupnila. Tudi visoki lahko spredaj v njem udobno sedijo, in čeprav bodo v praksi glavni popotniki na zadnji klopi otroci, bi se tam lahko spokojno prevažal tudi kak Boter – konec koncev smo na Siciliji!

Sicilija, magičen in s soncem obsijan otok v srcu Sredozemlja, poln mitov in legend, prelepe narave, krasnih plaž, očarljivih ulic in živahne ognjene energije. Gotovo je nešteto razlogov, da jo kličejo Bella, lepa Sicilija pa čeprav poleg pregrešno dobre hrane in sladkega cannolija hitro začutiš tudi tisti pravi temperament, ki te popelje v katerega izmed mafijskih filmov.

Prostornost v kabini je sicer le ena izmed družinskih vrlin Karoqa, v praksi pa staršem in aktivnim posameznikom ogromno pomenita tudi prtljažni prostor in prilagodljivost. Že ob dvigu prtljažnih vrat, ki se lahko odpirajo tudi elektronsko in z brco pod odbijačem, mi postane jasno, da je prtljažni prostor velik (v preizkusnem med 479 in 588 litri pa vse do 1.810 litrov), pri čemer opcijski sistem Varioflex ponuja hitro spremenljiv potniško-tovorni tloris.

Gre za – kar v tem segmentu ni prav pogost pojav – tri posamične zadnje sedeže, ki so neodvisno drug od drugega pomični naprej, spreminjamo jim lahko naklon, jih podremo ali pa po enega preprosto odstranimo iz vozila. V mislih sem si že naslikal družinske oziroma aktivne počitnice ali kak fantovski oziroma dekliški vikend, kjer je ob štirih potnikih sredinski sedež odstranjen, tam pa so bodisi zloženi otroški voziček, kos pohištva, smuči ali pa sup!

Par valjev na zahtevo

Ker je Sicilija malce večja od Slovenije, moj čas pa omejen, se s Karoqom usmerim proti jugu, nekam med Sciacco in Agigrento. Prometa po regionalnih cestah v zaledju Palerma ni prav dosti, z 1,5-litrskim TSI motorjem in DSG menjalnikom v Karoqu pa sva si hitro na »ti«. Navdušita me prožnost in mirnost najnovejšega agregata v seriji TSI, saj tehnološko izpopolnjen motor spretno izkorišča vse nakopičeno znanje koncerna.

Med vožnjo po precej zavitih, vendar čudovitih siciljanskih cestah sem ob uglajenem delovanju dvosklopčnega menjalnika lahko do popolnosti izkoriščal tehnologijo izklapljanja valjev. Sistem ACT zna – kadar motor ni polno obremenjen – varčevati z gorivom, in sicer tako, da izklopi drugi in tretji valj. Izklop valjev deluje v območju med 1.400 in štiri tisoč vrtljaji ter do hitrosti 130 kilometrov na uro. Na sto kilometrov naj bi tako prihranil do pol litra goriva, bencinski štirivaljnik pa se zdi odlična alternativa 1,6 TDI motorju s 85 kilovati, tudi zaradi izdatnega navora 250 Nm. Stroj pospešuje zvezno in odločno, sape mu kar ne zmanjka, da z njim ni šale, pa pove podatek, da do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde ter doseže končno hitrost 204 km/h.

Več oči na cesti več vidi

Fotografska oprema ni prav dolgo počivala v prtljažniku, sploh ker se je Karoq že od začetka več kot odlično počutil tudi na neurejenih in s kamni tlakovanih poteh, kamor sem zavil v želji po dobri fotografiji. Samodejno zaviranje v sili, ki zna predvideti tudi nevarnost naleta na pešce, branje prometnih znakov, zaznavanje vozil v mrtvem kotu, aktivni tempomat, pomoč pri preprečevanju nenadzorovane menjave voznega pasu, sistem za nadzor prečnega prometa (pomaga preprečiti nesrečo pri parkirnih manevrih, zlasti pri zapuščanju parkirnega mesta z omejenim pregledom), vzvratna kamera in parkirni pomočnik na razritem makadamu proti zapuščeni trdnjavi resda niso prišli do izraza, a sem jih v nadaljevanju zato toliko bolj cenil v idiličnih vasicah, ki te s svojo bogato arhitekturo, prijaznimi domačini in neštetimi uličicami hitro posrkajo vase.

Pri Škodi so se v iskanju imena za novega člana družine znova napotili na Aljasko. Tam eno od ameriških avtohtonih plemen puščici, kakršno najdemo tudi v logotipu znamke Škoda, pravi »ruq«. Drugo aljaško pleme pa z besedo »kaa’raq« opisuje avtomobil. In ko se združita avtomobil, ki je naravnost idealen za vožnjo po tem aljaškem otoku, in puščica, ki v Škodinem logotipu simbolizira napredek in vizijo, nastane nekaj novega, drugačnega. Nastane Karoq.

Promet okoli mene so torej budno spremljali asistenčni sistemi ter me pravočasno opozorili na vse nevarnosti, a če bi morda vseeno prišlo do nezgode, bi bil pomirjen. Ob odličnih zavorah, šestih zračnih blazinah, sistemih ABS in ESP je namreč tudi v Karoqu na voljo sistem ŠKODA Connect, ki prinaša klic v sili (eCall). Ta se sproži samodejno, takoj ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje. Sistem pokliče evropsko številko za klic v sili 112, vzpostavi telefonsko povezavo s centrom za pomoč in reševalnim službam pošlje podatke o nesreči (čas nesreče, točna lokacija, smer potovanja).

Vedno in povsod povezan s svetovnim spletom

Če obisk Palerma pomeni srečanje s pravim italijanskim temperamentom, vzkipljivostjo in trobljenjem, je obisk umirjene Carine na vrhu hribčka le streljaj stran od hektične prestolnice povsem drugačna izkušnja. Karoq je bil glavna atrakcija dneva, že tako umirjen promet se je praktično ustavil, SUV pa je nase kot za stavo lepil poglede. Trenutek za fotografijo je bil obenem tudi trenutek za odgovore na mnoga vprašanja radovednih, zgovornih in zelo tradicionalnih Sicilijancev, ki se se zgrnili okoli njega.

Družina je pri njih na prvem mestu, so povedali, z njo so tako ali drugače ves čas povezani, pa naj njeni člani živijo na istem naslovu ali pa na drugem kontinentu. Na družino, prijatelje in posel pa zgledno misli tudi Karoq, saj v sklopu sistema ŠKODA Connect omogoča povezavo do zabave in informacij. S pomočjo storitev Infotainment Online in Care Connect predstavlja odskočno desko v svet neomejene komunikacije, s sistemom SmartLink+ pa lahko voznik med vožnjo prek zaslona infotainment sistema kadarkoli uporablja pametni mobilnik, ki se ob tem brezžično polni v praktičnem predalu za telefon pred prestavno ročico. Če bi bilo potrebno, bi s pomočjo tega sistema našel tudi lokacijo vozila na velikem parkirišču ali preveril vremensko poročilo, vključno z napovedjo.

Med pregledovanjem online prometnih informacij sem ugotovil, da me na izbrani poti proti cilju čaka zastoj. Tudi tukaj je na pomoč priskočil ŠKODA Connect, ki je predlagal alternativo mimo jezera Pomo blizu kraja Corleone, kjer je nekdaj kraljevala mafija. Pot po slikoviti pokrajini je minila, kot bi mignil, odlično podvzoje, udoben in izdatno nastavljiv sedež ter popolna ergonomija za volanom pa so bili pri tem še dodatno v pomoč.

Štirikolesni pogon za prave avanturiste

Vožnje s Karoqom se zlepa ne naveličaš, zato sem čudovito popoldne blizu mesta Sciacca namesto za kopanje sklenil izkoristiti za obisk bližnjih gričev ter oljčnih nasadov, kjer večinoma kraljujejo traktorji. Za takšne spontane dogodivščine prav pride pogon na vsa kolesa, zato sem se presedel v rdečega Karoqa. Ta je pod motornim pokrovom skrival 2,0-litrski TDI motor s 110 kilovati, ob DSG menjalniku pa je imel tudi štirikolesni pogon, opremljen z elektronsko zaporo diferenciala (EDL). Ta navor preusmerja na kolo z več oprijema.

Ob menjalniku je tudi tipka za Off-Road terenski program, ki prilagodi delovanje motorja, elektronskih asistenčnih sistemov in sistemov za nadzor stabilnosti aktualnim razmeram na cesti ter poskrbi za varnejše spuščanje po strmih klancih. Pri štirikolesno gnanem Karoqu je na voljo še dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki se nenehno odziva na različne vozne situacije ter ustrezno prilagaja zaviranje in krmiljenje. Ponuja pet načinov vožnje: običajni (normal), dinamični (sport), varčni (eco), izbirni glede na želje voznika (individual) ter snežni oziroma zimski (snow). Oblikovalci so robustnejši različici Karoqa namenili tudi poseben paket zaščite za slabe ceste in teren, s takšnim popolnim družinskim »terencem« pa sem sproščeno zagrizel tudi v malo bolj zahteven teren in odzravil prijaznim domačinom med obiranjem oljk.

Pozno zvečer sem v sproščenem ozračju mondenega letovišča lahko le ugotovil, da je za mano popoln dan. Sonce, prijaznost domačinov, mediteranski temperament, dišeča pokrajina, vseprisotnost tradicije in – seveda – Karoq! Mene je, priznam, prevzel, napovedujem pa, da bo prav kmalu ta češka »puščica« zadela tudi slovenska srca!