{{alert.message}}
  • 2. 7. 2019
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

Ste se kdaj vprašali, kaj ima Škoda s kolesarstvom, da že 16 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France?

Preberite članek

Zakaj bi me Kodiaq prepričal?

  • 20. 9. 2016
  • simplyClever
  • Modeli

Kodiaq je komaj drugi športni terenec v zgodovini znamke Škoda (in prvi v srednjem razredu), toda domačo nalogo je kopica strokovnjakov opravila z odliko. Zakaj torej kupiti Kodiaqa? Tu je nekaj razlogov, ki bi vas lahko vsaj zanimali, če ne že dokončno prepričali!

  1. Ker je osupljivo prostoren!

To je sicer odlika vsake Škode – na skromno odmerjenih centimetrih torej pričarati kar se le da prostora za potnike in prtljago. Seveda tale SUV ni majhen, daleč od tega, saj se s 4,6 metra umešča v zgornji rob srednjega razreda, njegova v skrajne kote potisnjena kolesa in seveda dolga medosna razdalja (2,79 m) ter visoka streha pa dajejo slutiti, kaj čaka lastnika v notranjosti. Pregovorna prostornost z darežljivo odmerjenimi centimetri namreč, kjer so vse mere blizu rekordov v razredu, recimo dober meter višine za glave na zadnji klopi, več kot meter in pol širine zadaj in spredaj. Tudi širina v predelu ramen spredaj je s 1,47 metra impresivna, ravno tako kot zadaj (1,45 m).

Natanko tam, v rekordni vrednosti torej, pa je še prostornina prtljažnika, ki znaša vsaj 720 litrov (!), mogoče pa ga je povečati celo na dobra dva kubična metra (2065 l)!

  1. Ker je premeteno praktičen v notranjosti

Dobro, na tem mestu morda ni treba najprej izpostavljati Simply Clever rešitev, ki jih je sicer že 30, od tega kar sedem novih, med njimi tudi zaščita robov vrat. Ta povsem nova rešitev ščiti skrajne robove vrat pred naželjenimi in nanamernimi drobnimi poškodbami na tesnem parkirišču, v garaži …. Plastična zaščita se pri odpiranju (s pomočjo prednapete vzmeti) samodejno postavi v položaj med robom vrat in oviro ter s tem učinkovito ščiti pločevino (pri zapiranju pa se samodejno vrne v izhodiščni položaj) ob nerodnih drobnih trkih vrat.

Tu so še udobni in praktični nasloni za glavo s pomakljivim robom za udobnejši položaj glave med spanjem pa električna otroška zapora zadnjih vrat in ojačevalnik voznikovega zvoka preko hi-fi naprave za lažjo komunikacijo med sedmimi potniki avtomobilu. In seveda vse druge preverjene praktične rešitve, znane iz drugih modelov, kot so na primer uporabna ročna svetilka v prtljažniku, električno pomakljiva vlečna kljuka, koš za smeti v vratih, pomične mizice na hrbtih prednjih sedežev in še in še …

Med najbolj praktične rešitve gre namreč šteti za 18 centimetrov pomično zadnjo klop (ki ima tudi nastavljiv kot naslona), pa dva uporabna dodatna sedeža v tretji vrsti (s čimer je Kodiaq tudi prvi Škodin sedemsedežnik). Če pa jih ne potrebujete, je tu še vedno omenjeni ogromni prtljažnik, ki lahko pogoltne celo predmete, dolge do 280 cm (preklop naslona sovozniškega sedeža). Če gre za nerodno prtljago, je moč preklopiti le del zadnje klopi (razmerje 40:20:40), s polnimi rokami pa lahko prtljažnik odprete zgolj s pomikom noge pod odbijačem in – ‘Sezam odpri se’ – motorizirana prtljažna vrata se samodejno odpro in po potrebi tudi zapro.

  1. Ker pogonski sklop omogoča sproščenost

Številka gotovo ni dokončna, ampak v začetku je na voljo pet pogonskih strojev – dva TDI in trije TSI motorji s prostornino od 1,4 do 2,0 litra in z razponom moči od 92 (125 KM) do 130 kW (190 KM). Da ge za sodobne agregate, ki izpolnjujejo najstrožje okoljske predpise EU6, verjetno ni treba poudarjati. Da so vsi kar se da ekonomični, ravno tako ne, saj gre za motorje z neposrednim vbrizgom goriva in prisilnim polnjenjem (turbo). Vstopni bencinski TSI porabi povprečno 6 litrov goriva, vstopni dizelski stroj (110 kW/150 KM) pa celo samo 5 litrov. Seveda pa sta oba dovolj prožna in zmogljiva (ob tem je vredno omeniti še, da Kodiaq tehta vzorno nizkih 1527 kg), medtem ko predstavljata vrh ponudbe dizelski motor s 140 kW (190 KM) in bencinski TSi s 132 kW (180 KM). TDI tako pospeši do 100 km/h v zgolj 8,6 sekunde, TSI pa zmore to hitrost v športnih 7,8 sekunde!

V takšnem avtomobilu je samodejnost v menjalniku še kako iskana. V tem primeru je moč izbirati (glede na motor) med dvema hitrima in učinkovitima DSG menjalnikoma (šest in sedem stopenj), na voljo pa je seveda tudi ročni šeststopenjski. In sedemstopenjski DSG potegne še kakšnega aduta ‘iz rokava’. Omogoča namreč funkcijo ‘drsenja’ – ko voznik dvigne nogo s pedala za plin, takoj prestavi v N. In s tem vozi še bolj varčno.

  1. Ker zanj na cestah – in izven njih – skorajda ni ovir

Športni terenec gor ali dol: Kodiaq svoje terensko poslanstvo uresničuje nadvse resno. Štirikolesni pogon je na voljo za večino pogonskih strojev, gre pa za zmogljiv, povsem računalniško uravnavan prenos preko viskozne sklopke pred zadnjim diferencialom. V normalnih razmerah je večina navora v prid ekonomičnosti speljanega na prednji pogonski kolesi, računalniška nadzorna enota pa nenehno nadzira kup parametrov in razporeja navor po potrebi, in to bliskovito hitro. V večini primerov, še preden kolo sploh zdrsne.

Izven utrjenih cest pomaga oddaljenost od tal, ki znaša skoraj 190 mm, kar je dovolj za večino primerov, kratki previsi spredaj in zadaj. Sicer pa je v pomoč še nadzor oprijema ESC pa elektronska zapora diferenciala XDS+, terenski program (ki prilagaja delovanje asistenčnih sistemov in zavor), za varen terenski spust pa je na voljo sistem Hill Descent Control, ki samodejno uravnava hitrost spusta. Ob tem za boljši oprijem (in tudi več udobja) skrbi še uravnavano blaženje (DCC), ki prilagaja delovanje blažilcev.

In to seveda omogoča, da je vožnja lahko zanimiva in zabavna tudi na utrjeni podlagi, kjer pride do izraza še sodobno posamično vpetje koles, ki dviguje raven vodljivosti in udobja. Zato je mogoče tudi v terencu izbrati program Sport, ki poleg blažilcev vpliva še na motor, menjalnik, elektromehansko krmiljenje … In zabava se lahko začne!

  1. Ker je večnamemben in uporaben kot švicarski nožek

Z vsem, kar zmore in premore, je Kodiaq pravzaprav avtomobil, ki nima natanko določenega mesta niti natanko določene klientele. Je multipraktik na kolesih,  švicarski nožek med avtomobili. Je namreč osebni avto, a tudi velikoprostorec za številčno družino. Je poslovni avtomobil za zahtevno publiko ali pa potovalnik z neizmerno hvaležnim (in prilagodljivim) prtljažnikom ter udobnim podvozjem. Lahko je prijazen spremljevalec za najbolj zahtevne prostočasne aktivnosti (mimogrede – povleče prikolico do 2,5 tone) in hkrati prostoren avtomobil za malega obrtnika, ki v vozilu rabi tudi prostor za posel. In vse to na utrjenih cestah in onkraj njih.

  1. Ker je res bogato opremljen

Tudi v tem velikem terencu velja – Škoda ponuja več avta za odštet denar. Pa naj gre tu za kup najsodobnejših asistenčnih sistemov, za varnostne pripomočke (in sisteme) ali pa zgolj za opremo, ki vozniku in potnikom lajša vsakodnevne vožnje in dolge poti. Seveda – nekaj jih je že serijsko vgrajenih, nekateri so na voljo za doplačilo.

Area View je novost pri Škodi, gre pa za sistem štirih širokokotnih kamer na vsakem koncu avtomobila, katerih sliko potem računalnik združi v eno. Rezultat je osupljiv pogled na avto iz ‘ptičje perspektive’, ki vozniku olajša vožnjo po razgibanem terenu, mimo nizkih ovir … Nov in za mnoge še bolj zanimiv bo sistem pomoči pri vzvratni vožnji prikolice, kjer sistem prevzame nadzor nad volanom.

Tudi Emergency Brake ali samodejno zaviranje v mestu (serijsko v vseh modelih) zmore s pomočjo radarja zaznati nevarno ‘srečanje’ s pešcem ali kolesarjem do hitrosti 34 km/h in po potrebi zavre vozilo. Tu je seveda še ACC ali aktivni radarski tempomat, ki vzdržuje razdaljo do spredaj vozečega vozila, pomagajo pa še asistent za vožnjo v svojem pasu, za nadzor mrtvega kota in za nadzor prečnega prometa za avtom.

In če je avto opremljen z DSG menjalnikom ter ACC sistemom, je tu še asistent za vožnjo v gneči, ki pomaga v počasi premikajočem se prometu in vzdržuje avto v svojem pasu (do 65 km/h). Tu je še zaviranje v sili (ob neodzivnosti voznika) pa nadzor utrujenosti voznika, večnaletna zavora, prepoznavanje prometnih znakov … Se vam res zdi, da še kaj manjka?

  1. Ker je povezan s svetom, kot Škoda še ni bila

Povezljivost je del digitaliziranega sveta, v katerega vstopa avtomobilska industrija – in Škoda z njo. Številni inovativni infozabavni sistemi, ki so na voljo, in stopnje povezljivosti to le potrjujejo. ŠKODA Connect je nov sistem, ki omogoča oddaljen dostop do vozila in visoko stopnjo povezljivosti ter informativnosti. Tako na primer Infotainment Online vključuje aktualne, ‘on time’ prometne informacije, uporablja Google Earth za navigacijo, prikazuje  ulico … hkrati pa številne dodatne informacije, kot so novice, cene goriv, vremenske informacije na poti …

Care Connect je drugi del Škoda Connect sistema, ponuja pa samodejen klic v sili po nesreči (neposredno v reševalni center, če se sprožijo varovalni sistemi v avtu). Hkrati ta sistem pošilja informacije o manjših okvarah ter podatke o avtu pred rednim servisom neposredno v delavnico.

Tu je še SmartLink, ki ponuja dostop do kupa informacij o avtomobilu, pa še podatki navigacije, glasba, … Možnost zrcaljenja telefona (Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link). In možnost oddaljenega dostopa do avtomobila preko aplikacije ŠKODA Connect app za pametne telefone (in ure), s katerim voznik nadzoruje avto, saj lahko opazi nepooblaščen premik (tudi krajo), hkrati pa, kje je avtomobil parkiran (zelo uporabno v primeru nepreglednih manjših uličic) in celo, kako dolgo je parkiran (koristno ob visokih parkirninah). Hkrati lahko voznik preveri, če je avto zaklenjen, analizira podatke preteklih voženj (poraba, čas …), preveri trenuten doseg avtomobila …  in si recimo prenese izbrano pot  s pametnega telefona ali računalnika neposredno v Kodiaqovo navigacijo.

Dodatno mero povezljivosti omogočajo številni sodobni radijsko-navigacijski sistemi. Infotainment sistem Amundsen omogoča recimo vzpostavitev »Hot spot« točke za brezžični internet za potnike in brezžično povezavo s telefonom (bluetooth), že sistem Bolero pa ponuja tudi zabavno in uporabno funkcijo lažje komunikacije v avtu, saj okrepi voznikov glas preko zvočnega sistema. In nenazdnje – tu je še možnost brezžičnega polnjenja (induktivnega) pametnih telefonov s standardom Qi, pa USB vmesniki, celo polnilnik za 230 V je na krovu.


Po zadnjih informacijah naj bi bil Kodiaq v Sloveniji naprodaj od marca 2017.


 

 

 

 

 

Sorodni članki