{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

Octavia, zgodba o uspehu!

  • 20. 1. 2014
  • simplyClever
  • Modeli

Ko je na izboru za Slovenski avto leta 2014 slavila Škoda Octavia, je zmagal model, v katerem so tudi slovenski kupci prepoznali popolno celoto oblikovne dovršenosti, prostornosti, udobja, tehnološke naprednosti, ekonomičnosti, domiselnih rešitev in pametnih varnostnih sistemov – vse to v karavanski ali limuzinski izvedbi.

Kako bi lahko kogarkoli zares presenetilo dejstvo, da je zmagal avto, ki nagovarja tako raznoliko ciljno skupino – od družin do vsestransko aktivnih in tudi poslovnih uporabnikov!

Novodobna Škoda Octavia je prva Škoda, v celoti razvita pod okriljem koncerna VAG. S prvo Octavio, predstavljeno že davnega leta 1959, pa ima skupno le ime. Ta izhaja iz latinske besede za številko osem in simbolizira dejstvo, da je bila Octavia osmi avto zapored, proizveden v tovarni Škoda po drugi svetovni vojni. Zahvaljujoč svoji prostorni notranjosti in robustnosti je kmalu postala priljubljena tako na domačem trgu kot v tujini. V limuzinski in nato v karavanski različici so jo izdelovali vse do leta 1971. Za njeno predhodnico tako v oblikovnem kot v tehničnem smislu velja Škoda 440 oziroma 445 Spartak.

 

Ko je leta 1996 Škoda Octavia prvič zapeljala pred javnost, so bila mnenja o njej precej deljena, vendar je že takrat zakoličila današnji slogan podjetja Škoda: Simply Clever – preprosto brihtno. Ta povsem novi model blagovne znamke Škoda po padcu Železne zavese je hkrati označil tudi začetek partnerstva s Volkswagnom. Kot vsak povsem nov model je začela razmeroma skromno: kot 5-vratna kombilimuzina z omejeno ponudbo motorjev ter menjalnikov. Vendar je Octavia že v tistem času za svojo ceno ponujala zelo dober paket odlične sodobne mehanike, izjemne prostornosti in dobrih materialov. Z leti to samo še vedno znova dokazuje in nadgrajuje. 

Leta 2000 je doživela prenovo (facelift), in ko je leta 2004 na trg prišla druga generacija Octavie, je ta polepšana prva generacija zaradi priljubljenosti na tržišču še naprej ostala v proizvodnji, dobila pa je vzdevek Tour. Proizvajali so jo vse do leta 2010.

Skupaj s prenovo se je razširila tudi ponudba pogonskih sklopov, vključno s 4-kolesnim pogonom, kombilimuzini pa se je leta 1998 pridužila še bolj uporabna karavanska različica – s še prostornejšim prtljažnikom, ki je bil med največjimi v svojem razredu. Octavia je kmalu dobila sodobnejše (in bolj udobno) zadnje vzmetenje ter sodobnejše motorje vse tja do 1,8-litrskega turbobencinarja za športno različico RS. Osrčje prodaje pa so predstavljale različice z znanimi motorji družine TDI.

Že prvo generacijo Octavie – kot vse prihodnje – je zaznamovala filozofija Škode, blagovne znamke z dinamičnim razvojem, ki se na slovenskem in tudi evropskem ter svetovnem trgu predstavlja z zanesljivimi, varnimi in udobnimi avtomobili najvišje kakovosti ter z ugodnim razmerjem med ceno in kakovostjo ter zmogljivostjo.

Druga generacija je na trg prišla leta 2004 in prinesla številne ključne izboljšave, od nove platforme naprej, vključno z več prostora za potnike na zadnji klopi. Tudi tokrat je bila v ponudbi kot limuzina in combi, priljubljenim motorjem TDI pa so se pridružili tudi najsodobnejši koncernski bencinski motorji TSI. Z videzom, ki je bil sicer nezmotljivo nadaljevanje oblikovalske filozofije prve generacije, je uspela prepričati številne zahtevne kupce. Poleg tega se je Octavia predstavila v še eni različici, in sicer kot Scout s 4X4 pogonom in Haldex tehnologijo ter z nekoliko bolj od tal dvignjeno in bolje mehansko zaščiteno karoserijo.

Leta 2008 je sledil facelift Octavie, pri čemer je doživela pomladitev prednje maske in zadka ter nekatere spremembe v notranjosti. Pojavi se nova GreenLine različica s sistemom za regeneracijo zavorne energije, tehnologijo start&stop ter menjalnikom z optimiziranimi prestavnimi razmerji.

Konec leta 2012 je Škoda predstavila tretjo generacijo, ki je prišla v prodajne salone v začetku leta 2013. Ta trenutno aktualna generacija, ki govori nov oblikovalski jezik znamke Škoda, je med drugim zasluženo postala Avto leta 2014 v Sloveniji.

Znova uteleša najsodobnejše tehnologije koncerna, od povsem nove platforme do najsodobnejših motorjev in pogonov. Zunaj za malenkost večja, znotraj pa precej prostornejša je tudi tokrat zadostila vsem varnostnim zahetvam, njeni motorji, odslej vsi prisilno polnjeni (TSI in TDI), pa najstrožjim ekološkim standardom. Octavia je tudi v tretji generaciji zvesta lastni tradiciji: dve obliki karoserije, pestri in sodobni motorji ter pogoni (vključno z Octavio RS in Octavio Combi RS z bencinskim ali z dizelskim motorjem!), odlična prostornost, vrhunska zasnova in materiali v notranjosti, pestra ponudba (tudi najsodobnejše) opreme in cena, ki postavlja Octavio v vrh avtomobilov z najboljšim razmerjem med ceno in kakovostjo.

 

Sorodni članki