{{alert.message}}
  • 9. 8. 2019
  • simplyClever
  • Kolesarjenje

La Vuelta a España, na kratko Vuelta, je prava »klancarska« predstava z dvema vožnjama na čas in s kar osmimi cilji na vrhu klancev. Preberite si, zakaj velja za najtežji Grand Tour, kaj čaka kolesarje na skoraj 3300 kilometrov dolgi dirki, kdo vse so favoriti, vabimo pa vas tudi k branju pogovora z Andrejem Hauptmanom, selektorjem slovenske kolesarske reprezentance, ki bo na Vuelti v vlogi športnega diretorja ekipe UAE.

Preberite članek

Znate pakirati varno?

  • 13. 6. 2019
  • simplyClever
  • Nasveti
  • Prosti čas
  • Varnost

Pravo vprašanje ni, kako pred dopustom vso nujno prtljago spraviti v vedno premajhen prtljažnik. Življenjsko pomembno vprašanje je, kako to narediti pravilno in jo zavarovati za primer trka.

Pri številnih nesrečah je namreč za poškodbe potnikov kriv ravno nezavarovan tovor oziroma prtljaga. Tudi če so vsi potniki pravilno pripeti, lahko nezavarovana prtljaga, ki se ob trku znajde v potniški kabini, povzroči hude poškodbe. Kako pravilno naložimo in zavarujemo prtljago v avtomobilu?

  1. Paziti je treba na pravilno razporeditev teže. Velike in težke predmete v prtljažnik vedno naložimo prve in jih potisnemo proti naslonu zadnje klopi.
  2. Drobne kose prtljage pospravimo v škatle, ostre in daljše kose zavijemo v odejo. Vsekakor jih dobro založimo.
  3. Večjih kosov tovora (sploh krhkih) v prtljažnik nikoli ne polagamo prosto. Vedno jih je treba prisloniti k naslonjalu zadnje klopi in po možnosti pritrditi ali založiti.
  4. Če je le mogoče, je treba uporabiti pritrdilne prstane v prtljažniku ali drug sistem pritrditve prtljage.
  5. V prtljažniku je koristno imeti tudi pritrdilne trakove, elastične mreže ali drug priročen organizator prtljažnega prostora, če ga avto nima vgrajenega. Tako bosta zlaganje in pritrjevanje prtljage bolj preprosta, predvsem kadar prtljažnik ni poln do vrha.
  6. Prtljažna polica naj bo prazna, da se predmeti, odloženi nanjo, v nesreči ne spremenijo v nevaren izstrelek. Hkrati bo tako voznik imel prost pogled na vse strani, tudi nazaj.
  7. Zadnjo klop prevračamo oziroma podiramo le takrat, ko je to nujno potrebno, saj sicer predstavlja tudi varovalno pregrado med prtljažnikom in potniško kabino. Izkoristite možnost delnega zlaganja klopi (1/3 – 2/3), ki jo ponuja večina petvratnih modelov in kombijev.
  8. Za boljšo preglednost naj bo prtljaga naložena le do vrha police oziroma prekrivala prtljažnika. To pa seveda pomeni tudi to, da boste prtljago na parkiriščih lahko skrili pred očmi nepridipravov. Če je prtljage vendarle več, je za nalaganje do strehe nujno uporabiti varnostno pregradno mrežo (za kombije oziroma karavane).
  9. Pazite, da avtomobila ne preobremenite. Največja dovoljena obremenitev oziroma masa je navedena v knjižici s tehničnimi podatki. Pri preobremenitvi se spremenijo vozne lastnosti avtomobila, bistveno se podaljša zavorna pot, podvozje ne zagotavlja več udobja, slabši je tudi oprijem.
  10. Preverite tudi največjo dovoljeno obremenitev strehe in vlečne kljuke (za prikolico ali nosilce koles). Pri večini modelov je omejitev za streho 70 kilogramov.
  11. Pred vožnjo s polno obremenjenim avtomobilom je nujno preveriti tudi tlak v pnevmatikah in ga prilagoditi za večjo obremenitev (večji tlaki, podatke najdete na nalepki na okviru vrat). In seveda preverite še stanje rezervne pnevmatike (če jo avto ima) ali stanje in dostopnost kompleta za polnjenje predrte pnevmatike.
  12. Pazite tudi, da boste imeli prost dostop do kompleta prve pomoči in varnostnega trikotnika, sicer boste v primeru težav najprej prisiljeni zložiti iz prtljažnika vse kovčke, kar ne bo le neprijetno, ampak tudi nevarno.

Med potjo poskrbite za redne postanke, a ne pozabite: nepridipravi nimajo počitnic! Tukaj je nekaj nasvetov, da se vaš dopust ne bi končal, še preden se je začel!

Sorodni članki