{{alert.message}}
  • 19. 3. 2020
  • simplyClever
  • Nasveti

Globalna pandemija z novim koronavirusom močno vpliva tudi na mobilnost. Za varnost vas in vaših bližnjih je najbolje, da ostanete doma. A kaj storiti, ko morate kljub vsemu z avtomobilom v trgovino po hrano?

Preberite članek

  • 28. 6. 2016
  • simplyClever
  • Družina
  • Nasveti

Ste med tistimi, ki v želji po čim boljšem počutju v avtomobilu svoje vozilo spremenijo v ledenico, nato pa tožijo zaradi glavobolov in prehladov? Ali v imenu zdravja svojih otrok za vsak slučaj izključite vsa klimatska pomagala in se do cilja raje vozite vsi premočeni?

Klimatska naprava, naj bo ročna ali samodejna, že nekaj časa ni več luksuz za drago doplačilo, ampak je obvezna oprema oziroma nepogrešljiv pripomoček vsakega novega vozila.

Ročna ali samodejna?

Ročnim klimatskim napravam z obračanjem gumbov sami nastavljamo optimalno moč hlajenja in moč delovanja ventilatorja glede na trenutne razmere, samodejna pa nas še bolj razvaja. Pri samodejni klimatski napravi namreč navadno nastavimo le temperaturo, vse drugo pa namesto nas ob pomoči različnih tipal in servomotorjev naredi elektronika. Ta smer pretoka zraka in hitrost ventilatorja samodejno prilagaja nastavljeni temperaturi in zunanjim vremenskim razmeram ter temperaturo v kabini ohranja pri nastavljeni vrednosti – dvopodročna posebej za polovico kabine, tripodročna tudi na zadnji klopi.

Popolnoma nova generacija tripodročnih klimatskih naprav zagotavlja najbolj optimalno notranjo temperaturo. Vsi v avtomobilu – voznik, potnik spredaj in potniki zadaj – lahko nadzorujejo temperaturo v svojem območju, tako da vsa družina potuje udobno.

Dejstvo je, da so s pritiskom na čudežni gumb klimatske naprave potepanja v ohlajenem štirikolesnem prijatelju veliko prijetnejša in udobnejša za voznika in njegove potnike. Klima z ohlajanjem in ohranjanjem temperaturnega ugodja tudi bistveno pripomore k večji varnosti, saj zagotavlja manjše toplotne obremenitve voznika. V primerno ohlajenem vozilu je ta pri vožnji bolj spočit in zbran, s čimer se močno zmanjša možnost nesreče. Vendar pa je s klimatsko napravo treba znati ravnati. In to resnično ni posebej težko.

Kako pravilno uporabljati klimo?

Seveda pa poletje z avtomobilsko klimatsko napravo namesto nemočnega ventilatorja in odprtih oken le ni tako preprosto, kot se zdi na prvi pogled. Kako jo torej pravilno uporabljati, da se kljub pihanju mrzlega zraka izognete močnim prehladom, glavobolom, povišani temperaturi in solzenju oči, obenem pa tudi večji porabi goriva in okvaram samega sistema?

  1. Najprej ohladite razgreto notranjost

Če se le da, si pred vožnjo vzemite nekaj minut in s temeljitim zračenjem ohladite notranjost. Že s parkiranjem v senci lahko temperaturo v notranjosti občutno znižate, klimatska naprava pa bo nato vozilo hitreje ohladila. Več o tem, kaj lahko storite za manjše segrevanje parkiranega vozila, preberite TUKAJ.

Preden sedete v močno razgret avto, za minuto ali dve spustite vsa avtomobilska stekla. Tako boste namreč najhitreje spravili vroč zrak iz potniške kabine. Pri nekaterih modelih lahko to storite kar od zunaj z daljinskim upravljalnikom, na katerem za nekaj sekund pritisnete na tipko za odklepanje.

Zaradi prezračevanja vam prvi val najtoplejšega zraka ne bo udaril v obraz, prihranjena vam bo tudi kaka potna sraga. Postopek bo še hitrejši, če boste posamezna okna parkiranega avtomobila pustili priprta; s tem bo vroč zrak sproti našel pot iz kabine.

  1. Nato vklopite klimo

Vsa stekla po zračenju popolnoma zaprite in vključite klimatsko napravo. Šobe prezračevalnega sistema usmerite v sedeže in vključite funkcijo notranjega kroženja (reciklažo) zraka.

S tem boste onemogočili vdor vročega zraka iz zunanjosti. Krožil bo le zrak v kabini, ki bo tako najhitreje ohlajen, hitreje pa bo dosežena tudi želena temperatura. Dlje kot minuto ali dve vam ne bo treba čakati, da klimatska naprava ohladi zrak in razgrete sedeže. V tej fazi lahko nastavite temperaturo na najnižjo mogočo, če tega ob vključitvi funkcije notranjega kroženja klimatska naprava ne bo storila že sama.

Če za temeljito prezračevanje nimate časa, ker se vam mudi, potem za nekaj minut spustite vsa okna in pustite, da se vroč zrak iz avtomobila zamenja z zunanjim. Tudi ko se pozneje odpeljete, imejte okna še vedno nekaj časa odprta, vendar pazite na prepih, ki bi vam lahko povzročil glavobol.

Najslabše, kar lahko storite, je, da sedete v pregreto vozilo in klimo nastavite na največjo jakost delovanja. S temperaturno razliko boste šokirali telo, prav tako boste dihali zelo slab zrak.

  1. Ne pretiravajte s temperaturo

Hlajenja nikoli ne nastavljajte na prenizko vrednost. Razlika med zunanjo temperaturo in temperaturo v notranjosti naj bo med 5 in 7 stopinjami, ne več! Če vam merilnik zunanje temperature kaže 32 stopinj, si torej temperaturo v vozilu nastavite na najmanj 25 stopinj, če vam kaže 27, pa v kabini ne imejte manj kot 21 stopinj. Če ste v vozilu dlje časa, lahko pozneje temperaturo še nekoliko znižate, vendar nikakor ne pretiravajte.

S tem boste preprečili razvoj prehladnih obolenj in zmanjšali obremenitve organizma zaradi prevelikih temperaturnih razlik. Ohlajen in bolj suh klimatiziran zrak namreč povzroči reakcije na sluznici zgornjih dihal, ki nabrekne in oteži dihanje. Enako se zgodi s sluznico v sinusih, pogosta posledica tega pa je glavobol.

Lastniki samodejnih klimatskih sistemov naj uporabijo stikalo za avtomatsko delovanje klime, ki s pomočjo elektronike in senzorjev prilagaja pravilen dotok in kroženje ohlajenega zraka, pri ročni klimatski napravi pa je priporočljivo izbrati nižje stopnje pihanja.

  1. Ne hladite sebe, ampak kabino

Ohlajen zrak mora krožiti tako, da ne ohlaja vas, temveč kabino! Prezračevalne šobe vedno usmerite stran od sebe, predvsem od sklepov in glave. Izpostavljenost mrzlemu zraku lahko povzroči glavobol, prehlad, bolečine v sklepih in druge zdravstvene nevšečnosti. Zaradi neposrednega izpostavljanja hladnemu zraku ljudi pogosto bolijo razni deli telesa, v katere piha; tako si lahko prehladite sinuse, ušesa, oči, bolijo vas glava ali grlo. Najbolje je, da zračnike usmerite v strop.

Če vseeno ne gre drugače, se vsaj malo ogrnite. Če vam piha v noge, pa velja razmisliti o tem, da odprto obutev vsaj za čas vožnje zamenjate za nogavice in čevlje – kar tudi sicer ni slaba poteza. Navsezadnje je klima v vozilu zato, da je vožnja prijetnejša in da nismo predolgo izpostavljeni močni vročini, pretiravati s hlajenjem pa ni treba.

Predvsem bodite pozorni na otroke v avtu. Tudi njim vročina ne prija, vendar so veliko občutljivejši. Z njimi na poti zato še toliko bolj pazite na usmerjenost šob, moč pihanja in nastavljeno temperaturo. Več o uporabi klimatske naprave v avtomobilu z otroki si preberite TUKAJ.

  1. Ne pretiravajte z močjo delovanja ventilatorja

Pri ročni klimi moč delovanja ventilatorja nastavite na najmanjšo še učinkovito stopnjo. Če imate vgrajeno samodejno klimatsko napravo, izberite nastavitev »AUTO«, pri kateri elektronika ob pomoči različnih tipal in servomotorjev smer pretoka zraka in hitrost ventilatorja samodejno prilagaja nastavljeni temperaturi in zunanjim vremenskim razmeram. Sodobne samodejne klimatske naprave omogočajo tudi več nastavitev moči pihanja (soft, normal, fast). Na začetku izberite milejšo možnost, pozneje pa samodejno.